Gå til innhold

Hvilken brenner?


sfenne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-28 20:53, skrev Shorty^^:

Overklokke en brenner?

Det hørtes ikke riktig klokt ut :smile:

Hvis det er mulig, vil ikke bufferen bli ustabil?


 

Det er ikke snakk om overklokking på samme måte som med en prosessor, vil jeg tro. Snarere skifter du ut firmware, som visstnok er det eneste som skiller denne brenneren fra dens 48x-storebror (så langt jeg har skjønt, men jeg har ikke satt meg veldig godt inn i det, altså).

 

Burnproof skal virke like godt såvidt jeg vet. Men jeg har ikke oppgradert min, siden jeg uansett ikke har kjapt nok system til å levere 48x, og de færreste CD-platene støtter det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-28 21:43, skrev larseko:

.. Men jeg har ikke oppgradert min, siden jeg uansett ikke har kjapt nok system til å levere 48x, og de færreste CD-platene støtter det.


 

Shorty^^:

Det er ikke overklokking bare oppdatering til en ny kompatibel firmware. Det funker knallbra her hos meg (og sikkert en haug med andre) Jeg brente til og med en full 80min 12x CD på 48x i forrige uke! :smile: Slå den!

 

Larseko:

Harddisken er som regel den største flaskehalsen. 48x brenning = 7,2 MB/s. Selv svært gamle harddisker skal være nok til å levere 7,2MB/s. Jeg har en gammel Seagate 1,2GB ATA33 fra 1994 som klarer over 6MB/s (40x brenning). Hvis du slår på burnproof så kan du til og med jobbe samtidig. Dvs. at du må ha et svært gammelt system for ikke å kunne brenne på 48x. Tipper du har et bra nok system til at det går glatt som bare det. Man trenger jo ikke 48x-plater for å brenne på 48x da. Tidsbesparelsen er heller ikke så viktig. Men det er kulere å kunne kalle brenneren sin 48x i stedet for 40x :wink:

 

Mammut:

Sjekk forumet til http://www.cdfreaks.com Der står alt du trenger å vite om firmware til alle LiteOn brennere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 07:54, skrev Shorty^^:

Er det trygt?


Vel, å flashe firmware/bios er aldri 100% trygt. Hvis strømmen går kan det hende du ødelegger brenneren.

 

Men det er trygt mhp. CD-kvaliteten. Det er samme hardware på 40 og 48x fra LiteOn. Dvs. at de setter en kunstig begrensning på 40x på noen av brennerene for å kunne selge mange brennere i til lav pris i tillegg til noen dyrere 48x. (Rent økonomisk er dette mer lønnsomt enn å bare selge noen få og dyre 48x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...