petter_n Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Er det noen her som har greie på AD og IIS som kan hjelpe meg ? Jeg har kjørt IIS FTP lenge og det har fungert bra, men etter att jeg la inn AD så kommer ikke "FTP_Users" gruppa som jeg har alle ftp brukerne mine i inn, jeg komer inn som medlem av "Administrator" så det skulle vell tilsi att ftp'n fungerer. Mener jeg har gjort alt etter kunstens regler (angående NTFS bruker rettigheter)[Har laget en OU "FTP_Users" og lagt inn alle brukerne som skal ha tilgang til ftp'n der, også har jeg laget en "FTP_Users" GRUPPE i Default "User" folderen som ftp brukerne er meldt inn i, og denne Gruppen har jeg da lagt til i de respektive mappene], men det er tydlig vis noe jeg gjør galt. Har søkt etter info. på MS TechNet og her på forumet men finner ikkeno som har hjulpet meg. Kann noen hjelpe eller hvet om ett nettsted som kan ha svar på problemet mitt, Pleas.... ps: Kjører Win2K advansed server hvis det har noen betydning Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg her på forumet? _________________ --- hilsen petter_n [ Denne Melding var redigert av: petter_n på 2002-09-29 23:04 ] Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 skal ikke si det for sikkert men jeg tror at ms satt en del saker til "stopp" i sp3 skjekk at kontoene er åpene osv. Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Hei Tivolieselet. Ja jeg har hørt det jeg også, men de eneste "kontoene som er sperret/deaktivert er "Guest" og "krbtgt". En annen ting som jeg glemte å nevne, er at jeg hoster to internett sider med anonym tilgang og det funker fint, det gjør foresten ftp'n også hvis jeg tillater anonym access men det er jo ikke det jeg vill. Kan det vere noen Services som mår startes. har sett åver men finner ingen som er relevante.? Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg her på forumet? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Har du prøvd å legg brukerene dine inn som Domain Users. Videre sjekk rettighetene på tilgang til FTP-serveren i IIS. PS: Ikke driv med bumping og dobbeltposting! Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Hva mener du med: bumping og dobbeltposting. Jeg lager ett nytt emne med link til den siden. Åssen skal jeg få gjort det da uten å tråkke noen på tærne ??? er ikke så lett å få hjelp til lit mere seriøse ting her da Lenke til kommentar
pskard Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: petter_n skrev (2002-10-06 09:57):Hva mener du med: bumping og dobbeltposting.Jeg lager ett nytt emne med link til den siden.Åssen skal jeg få gjort det da uten å tråkke noen på tærne ??? er ikke så lett å få hjelp til lit mere seriøse ting her da Les retningslinjene http://forum.hardware.no/retningslinjer.php står der alt sammen. Funket det å legge inn brukerne dine som Domain Users eller? Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Du blir nødt til å gi ftp gruppen din adgang til å logge på lokalt.. Er det nå en "Domain Controller" setter du rettighetene "Domain Controller Security Policy" Lenke til kommentar
Gothmog Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Gjør følgende: Gå inn under Domain Controller Security Policy Velg deretter Local Policies og gå inn under User Rights assignments Finn frem til policien som heter Log On Locally og legg til gruppen FTP_users under den... Du kan også gjøre noe lignedne under OU'n men dette er vel den "mest korrekte" måten å gjøre det på Grunnen til at man må gjøre dette er fordi at før du la inn AD så kunne brukerne logge seg inn fritt frem, men etter at man legger in AD så blir det slik at de må logge seg inn på et domene, noe som de kun kan gjøre lokalt til deg tydeligvis. Lenke til kommentar
Gothmog Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 med andre ord ås hadde superfly rett ;p noe som jeg kanskje burde sett før jeg posta =) Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Hei igjen. pgressum: Nei det hjalp ikke å legge til ftp bruker gruppen i "Domain Users". Men derimot det som "SuperFly" og "Gothmog" fåreslo det hjalp :smile: *hmm undre seg litt, har ikke jeg prøvd det da?* Men samma det, takker å bukker får flåtte svar :smile:) pgressum: Jeg lurer på hvordan en kan få en tråd (som en ikke har fått svar på) til å komme på hw.no sin førsteside i gjen, får det er jo nesten bare de som blir lest og poster du på "feil" tidspungt så er det ikke sikert de rette folkene leser tråden din, ett godt eksempell på det mår da være denne tråden min. Beklager det med dumping og dobbeltposting men viste ikke hvordan jeg skulle få tråden aktiv i gjenn. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: petter_n skrev (2002-10-07 16:26):pgressum:Jeg lurer på hvordan en kan få en tråd (som en ikke har fått svar på) til å komme på hw.no sin førsteside i gjen, får det er jo nesten bare de som blir lest og poster du på "feil" tidspungt så er det ikke sikert de rette folkene leser tråden din, ett godt eksempell på det mår da være denne tråden min.Beklager det med dumping og dobbeltposting men viste ikke hvordan jeg skulle få tråden aktiv i gjenn. Det går nok ikke... Bare å vente til noen svarer. Om det ikke har kommet noen svar innen en ukes tid på post meldingen på nytt og slett den forrige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå