Forumforumforum Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) ADSL'n fra telenor var nede fra 03.04 - 04.04 her hos oss.. Vi fikk den tilbake i går ettermiddag.. men når vi skal koble til routeren kommer ingen av pc'ene i huset seg på nett.. Jeg har prøvd følgende: 1.Restartet routeren 2.Tilbakestillt alle fabrikkinnstillinger, og lagt inn all informasjon på nytt Jeg får internett på en måte bare: Ved å koble ut routeren, og kjøre rett fra modemet og inn i en pc.. Altså, på den skikkelig gammeldagse måten.. Med å koble til hver gang, og skrive inn brukernavn og passord osv.. Men,denne måten funker bare på 1 av pc'ene i huset.. Noen som har peil på hva som er feil ? En av feilmeldingene jeg får da jeg f.eks prøver å koble til msn er: DNS kan trolig ikke løse ip-adresser Endret 6. april 2006 av espennyh Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Du kan legge inn brukernavn/passord for oppkoblingen på ADSL-modemet. Da slipper du å angi det hver gang du skal på nettet. Sjekk også hvilke IP-adresser du får når du er koblet rett på ADSL-modemet (normalt 10. ...) og på routeren (normalt 192. ...) Sjekk også default gateway og settinger på på PC (bør være få tildelt IP-adresse automatisk). Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Du kan legge inn brukernavn/passord for oppkoblingen på ADSL-modemet. Da slipper du å angi det hver gang du skal på nettet.Sjekk også hvilke IP-adresser du får når du er koblet rett på ADSL-modemet (normalt 10. ...) og på routeren (normalt 192. ...) Sjekk også default gateway og settinger på på PC (bør være få tildelt IP-adresse automatisk). 5872382[/snapback] Veit det da, men er kjett å trykke "koble til" da man skal på nett, og vi har flere pc'er som skal på nett uavhengig av hverandre her i huset. Alle pc'ene har automatisk IP. ip'n min når jeg er koblet bare til ADSL modemet fra telenor: "169.254.197.245" ip'n jeg får fra router er 192.168.1.x tror jeg.. Endret 5. april 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Når du har routeren din kobla på: Start->kontrollpanel->nettverkstilkoblinger, høyreklikk på lokal til kobling->egenskaper->dobbelklikk på TCP/IP->sett prikk på bruk følgende DNS-server adresser, og fyll inn en av de som står her: http://www.online.no/kundeservice/oppkoblingsnummer.html Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Har fått fikset det nå men ellers takk! Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Har fått fikset det nå men ellers takk! 5877630[/snapback] Og du vil ikke si det bort? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 jeg restartet alt an nettverksutstyr her i huset.. også koblet jeg fra hverandre alt nettverksutstyret.. koblet det opp igjen, og konfigurerte alt på nytt.. så funket det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå