Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mistet maskinen i gulvet (bærbar) - skadet HD?

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Omnibook, eller kanskje rettere sagt hadde (drittmaskin fra ende til annen, men det er en egen historie).

Maskinen fikk et solid møte med gulvet. Neste gang jeg prøvde å slå på maskinen ble det blå skjerm etter litt forsøk på å laste inn windows XP.

Jeg prøvde å reinstallere, med hjelp av hurtiginstallasjons-cd'ene som fulgte med (2 CD'er) da jeg kjøpte pakka for tre år siden. Den installerer, men på hundre prosent får den error. Dette var noe ghost-greier. Jeg prøver med den andre reinstallasjonspakka som fulgte med (4 CD'er). Også der skjærer det seg etter endt installasjon.

Jeg prøver å starte maskinen, windows begynner å logge seg på, og jeg får følgende feilmelding, om at maskinen har oppdaget problem og at windows derfor avslutter for å hindre skade på maskinen. Deretter står det: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME.

Deretter kommer noe teknisk informasjon, som jeg tviler er vesentlig, men jeg kan jo skrive det ned, i håp om at noen kan hjelpe meg:

Teknisk informasjon

***STOP: 0X000000ED (0X81FC9E0, 0XC000009C, 0X00000000, 0X00000000)

Håper noen har et godt råd, for jeg har ikke råd selv, til ny maskin, akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en laptop som har en disk som er fysisk skadet. Høres ut som om det er akkurat det samme problemet du har, ut i fra feilmeldingene. Jeg har prøvd det meste, så jeg bestilte ny harddisk i går, til den "nydelige" sum av kroner 1200,-. Så, beklageligvis, det er nok ikke noe særlig håp for å reparere den, etter mitt skjønn.

Lenke til kommentar

Samme skjedde hos meg for en tid tilbake. Det som da skjedde var at den falt i bakken, mens maskina stod på. Da ble skjermen svart, så prøvde jeg å stoppe maskina og starte den igjen, det fungerte dårlig. Det funka da ikke. Prøvde masse forskjellig, men ingenting fungerte. Måtte bare bytte disk på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...