Calamarth Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Så jeg spilte World of Warcraft som en hvilken som helst annen dag, og plutselig klikker spillet, og jeg får opp en feilmelding hvor det står at det var noe galt med wow.exe fila. Jeg prøvde å starte opp WoW igjen noen ganger, men fikk automatisk opp akkurat den samme feilmeldingen. Så jeg re-boota, men problemet ble bare enda verre: 5-6 programmer kom opp med feilmeldinger om .exe fila til hvert program. Her ante jeg tydelige "ugler i mosen", og prøvde å systemgjenopprette. Når jeg holdt på å systemgjenoprette fikk jeg opp mange meldinger om at noen registerfiler hadde blitt gjenopprettet. Når jeg så restarta PC'en så alt ut til å fungere og jeg startet et virussøk (siden jeg hadde mistanker om at det KUNNE være det). Jeg gikk for å se på C.S.I. og når jeg kom tilbake så hadde jeg plutselig fått blå skjerm (the "blue screen of death")!! Der stod det at det var noe feil med filen: ntfs.sys Så tydeligvis er det noe feil med harddisken. Men spørsmålet er: vil den være stabil nok til å formatere og så kjøre operativsystem på den, eller er det å anbefale å kjøpe en ny harddisk (SATA for stabilitet ) for å innstallere operativsystem? Håper på svar"asap", siden jeg skal til TG neste uke og vil helst ha en fungerende data! Hvis det er av noe interesse så er specsa på dataen som følger: Asus A8N-SLI Deluxe AMD X2 4200+ 2,2GHz Dual Core XFX GeForce 7800GT 2G RAM Endret 5. april 2006 av Calamarth Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Boot XP CD i Recovery Console og kjør chkdsk /r. http://web.ukonline.co.uk/cook/console2.htm Hvis det bare er filsystemet som er korrupt så er disken like fin etter en formatering. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hei. På min gamle maskin fikk jeg blant annet den feilmledinga du får. Skjønte aldri helt hva som var galt med den. Det var masse som var galt med den pc`en, men problemene ble aldri løst egentlig. Prøvde å formatere og alt mulig. Prøvde både Windows XP og Windows 2000 (Som jeg brukte til vanlig) og det kom ofte slike meldinger. enten kom Blåskjerm eller så restarta den selv. Prøvde også å bytte disk på den, men samme problemet oppstod da også. Ble så lei av den jævla pc`en at jeg rett og slett bestilte meg nye deler og bygga en ny maskin. Den fungerer kjempe bra. Lenke til kommentar
Calamarth Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Hei. På min gamle maskin fikk jeg blant annet den feilmledinga du får. Skjønte aldri helt hva som var galt med den. Det var masse som var galt med den pc`en, men problemene ble aldri løst egentlig. Prøvde å formatere og alt mulig. Prøvde både Windows XP og Windows 2000 (Som jeg brukte til vanlig) og det kom ofte slike meldinger. enten kom Blåskjerm eller så restarta den selv. Prøvde også å bytte disk på den, men samme problemet oppstod da også. Ble så lei av den jævla pc`en at jeg rett og slett bestilte meg nye deler og bygga en ny maskin. Den fungerer kjempe bra. 5872987[/snapback] Hehe, vel ditt problem virka nå heller som om det var en hardware- og ikke software feil Vel alt inni dataen min er relativt nytt, utenom harddisken. Noen venner sa at det kanskje kunne være korrupte drivere som "krangler" med ntfs systemet. For å fikse det, så burde det rett og slett bare være å kjøre en "reparasjon" av XP. Dessverre så finner jeg ikke igjen XP CD'en min, så jeg får se å laste den ned via DC/torrents. Endret 6. april 2006 av Calamarth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå