arcade Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Heisann! Apple har nylig sluppet program kalt Bootcamp (Public Beta), som også kommer med OS X 10.5 Leopard. Dette gjør det mulig å relativt enkelt installere Windows XP på en Intel basert Mac (foreløpig Macbook og iMac). De kommer også med windows drivere til all som trengs: http://www.apple.com/macosx/bootcamp/ Er sikkert et svar på de konkurransene som har vært, hvor man har lykkes i å få installert XP på en Intel Mac, men med en "smule" mer knoting enn Apple nå legger opp til :-) Veldig spennende og et stort steg i riktig retning for Apple :-) Arcade Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Heisann!Apple har nylig sluppet program kalt Bootcamp (Public Beta), som også kommer med OS X 10.5 Leopard. Dette gjør det mulig å relativt enkelt installere Windows XP på en Intel basert Mac (foreløpig Macbook og iMac). De kommer også med windows drivere til all som trengs: http://www.apple.com/macosx/bootcamp/ Er sikkert et svar på de konkurransene som har vært, hvor man har lykkes i å få installert XP på en Intel Mac, men med en "smule" mer knoting enn Apple nå legger opp til :-) Veldig spennende og et stort steg i riktig retning for Apple :-) Arcade 5872008[/snapback] Ja, dette er uten tvil spennende nytt! Dette må jeg følge med på videre! Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Dette er svært gode nyheter. Mac står høyt på ønskelisten, men jeg ønsker ikke å kjøre mac os x til hverdags ettersom det ser helt gyselig ut Lenke til kommentar
Konge Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Unnskyld at jeg sier det men det er da Windows XP som er "gyselig" . Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Dette er svært gode nyheter. Mac står høyt på ønskelisten, men jeg ønsker ikke å kjøre mac os x til hverdags ettersom det ser helt gyselig ut 5872149[/snapback] Ja, for Windows XP har jo et fantastisk utseendet Endret 5. april 2006 av Daemonifuge Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Fra AppleEFI and BIOS Macs use an ultra-modern industry standard technology called EFI to handle booting. Sadly, Windows XP, and even the upcoming Vista, are stuck in the 1980s with old-fashioned BIOS. But with Boot Camp, the Mac can operate smoothly in both centuries. Hehehe Lenke til kommentar
AOe Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 MOJJO! Apropo: Det er XP som er styggt Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Hvorfor gjor Apple dette? Vil de faa folk vekk fra operativsystemet sitt Endret 5. april 2006 av Mr.SS Lenke til kommentar
iDude Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Hvorfor gjor Apple dette? Vil de faa folk vekk fra operativsystemet sitt 5872760[/snapback] Nei, de vil ha flere over på maskinene sine Det er jo det de tjener penger på... Men må innrømme at jeg ble litt forbauset når jeg så denne linken jeg også... Endret 5. april 2006 av ibrotha Lenke til kommentar
radiated Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hvorfor gjor Apple dette? Vil de faa folk vekk fra operativsystemet sitt 5872760[/snapback] For at folk som har lyst på mac, men som har XP-applikasjoner de er avhengige av å bruke kan kjøpe en mac likevel. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hvorfor gjor Apple dette? Vil de faa folk vekk fra operativsystemet sitt 5872760[/snapback] Nei, de vil ha flere over på maskinen sin Det er jo det de tjener penger på... Men må innrømme at jeg ble litt forbauset når jeg så denne linken jeg også... 5872771[/snapback] Ja riktig. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Hvorfor gjor Apple dette? Vil de faa folk vekk fra operativsystemet sitt 5872760[/snapback] Apple skjønner jo det at sannsynligheten for at flere vil prøve OS X øker betraktelig hvis du ikke har låst maskina til OS X. At det enkelt kan kjøres winXP i tillegg gjør bra sikkert det at flere blir villige til i gi apple en sjangse da de ikke er låst til OS X. Personlig synes jeg OS X er kjempeknall, det beste for min del hadde vært om jeg kunne brukt OS X til vanlig og bare kunne switcha (helst at jeg kunne avslutta OS X og boota opp windows kjapt og enkelt uten reboot) slik at jeg kunne kjørt spillene mine derfra... Bra tilltak av apple.. Tenkte jeg skulle vente til jeg får se bench av disse maskinene etter sommerferien. Tho, skjermkortene som slenges med er ikke til å rope hurra for, litt lite ram er det også. Men, er enkelt å lete opp ett nytt skjermkort som støttes av OS X og jeg bruker ikke mange minutter på å smekke inn mer ram... Kanskje jeg kjøper meg en søt liten apple maskin.. Endret 5. april 2006 av lock-aze Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Unnskyld at jeg sier det men det er da Windows XP som er "gyselig" . 5872221[/snapback] Og dette har vi tenkt å begrunne med? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Har ennå ikke bestemt meg for om jeg blir å installere XP på Macbooken min... Det må være for å spille på den i såfall.. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 ...Tenkte jeg skulle vente til jeg får se bench av disse maskinene... 5872781[/snapback] Er det noen som har sett noen tester av dette. Hadde vært morsomt å fått testet hva som gir best ytelse av Mac OS X og Windows XP. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Med slik en Dualboot kan det hende at jeg går over til Apple OS... Har prøvd ulike OS før men, problemet er at man enten blir avhengig av svake emulatorprogrammer eller kjører dual boot - men etter en stund bare kjører windows uansett. (Personlig er jeg avhengig av Windows pga. programvare som det ikke finnes alternativer til under andre OS) Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Fikk umiddelbart lyst på en mac som laptop jeg:) Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Ser på dette som en positiv ting Jeg personlig liker ikke OSX, synes det ser "mindre pent ut" for å si det fint Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hva i all verden er poenget med en Mac, hvis man skal kjøre XP på den spør jeg! Litt av poenget med en Mac er jo nettopp OSX, bedre sikkerhet og brukervennlighet +++ Man kjøper ikke en Mac fordi den er pen, og kjører XP på den... Lenke til kommentar
lif Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg hadde satt mer pris på en nyhet om at OSX kunne kjøre på ikke-apple hardware... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå