Civilix Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 19:15, skrev Linuxguru:Når skal folk i dette landet lære at det ikke heter "tanks", men stridsvogn! Tanks er et norsk ord det. Men Tanks er flertall for tank, så det blir fortsatt feil å si 'jeg satt i en tanks'. Stridsvogn er vel det mest korrekte navnet er jeg enig i, men ingenting galt i å bruke tank(s). (ikke det at jeg tar rettskriving så tungt...) Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hvis en må slå av brannmuren sin får å kunne spille det på nett, så er det VELDIG dårlig... har ikke måttet gjøre det med noen andre spill i allefall... uansett er det fullstendig uaktuelt for min del å slå av brannmuren... Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Glimrende anmeldelse av spillet :smile: Forsøker selv å ikke bli komplett huket, men det er ikke lett - veldig involverende og variert multiplayerdel, og et kjempepluss at man kan bruke kanoner, luftskyts ol til å forrykke balansen i et slag - det er jo ekstra gøy å spille når man virkelig kan få til ting med litt flaks, f.eks senke begge spawn-skipene til japsene på Ivo Jima og avslutte spillet etter noen minutter :smile: Lenke til kommentar
Frikk Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 07:28, skrev Erling E.:Klassisk feil å tro at innholdet i teksten direkte representerer karakterene. Ja, dette spillet fortjener svært lite kritikk. Det er et særdeles bra spill, og de vet de fleste. Det er ikke perfekt, og det viser karakterene til. Det blir for dumt å sitte å skrive "men det var ikke så bra" hele tiden, bare fordi det ikke får 6 på alt mulig.Where is the errors da? Eksempler hadde jo vært bra slik at det hadde gått ann å rette dem opp. er jo en selvfølge at teksten ikke er en direkte link til karakterene, men å skrive noe med en slik innlevelse og å fortelle om alt det du gjorde er ikke for meg noe som gjør en omtale bra. du har brukt mange gode ord når det gjelder skrivingen, men blir litt mange gjentakelser over små områder og samme setning. har faktisk tatt med eksempler for din skyld: Quote: (...)Det virker som det eksisterer kun en sang, men den spilles kun på menyene og ikke inne i selve spillet(...)(...)har du virkelig den genuine følelsen av at folk springer rundt i desperasjon, hopper bak sandsekker og virkelig kjemper(...)(...)Der står en engelskmann i vinduet, to skudd senere ligger ham på bakken. Du spurter ut, over grasset og inn i den nærliggende kirka, og opp i tårnet hvor du finner en snikskytter. To skudd senere ligger ham på bakken(...) og det at det simulerer krig på en riktig måte som du skriver er det vel kanskje bare du og et knippe andre krigsfolk(veteraner?) som kan svare på, jeg har ihvertfall aldri vært i krig. Lenke til kommentar
Frikk Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 10:25, skrev Espenevo:Glimrende anmeldelse av spillet :smile:Forsøker selv å ikke bli komplett huket, men det er ikke lett - veldig involverende og variert multiplayerdel, og et kjempepluss at man kan bruke kanoner, luftskyts ol til å forrykke balansen i et slag - det er jo ekstra gøy å spille når man virkelig kan få til ting med litt flaks, f.eks senke begge spawn-skipene til japsene på Ivo Jima og avslutte spillet etter noen minutter :smile: allies sine skip :smile: Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 :oops: Kanskje det var derfor lagkammeratene ble så engasjerte? LOL Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Frikk din kverulerende tåpe! Jeg vet da hvordan en krig "ser ut" uten å ha vært i en selv. Da jeg sa det føles som å være i krig, betydde ikke det at jeg noen gang har vært i en. Det burde du skjønne selv, uten å måtte kverulere slik. Via film og dokumentarer danner man seg et bilde av hvordan en krig er. Nå vel, jeg burde kanskje ha skrevet at spillet føles som en krigsfilm? Hadde det vært korrekt nok for deg? Og jeg fatter ikke kritikken din mot de tre eksemplene. Hva var galt med dem? Er det slik at du ikke liker at jeg forteller om situasjoner...? Mer spesifikk kritikk takk! (fikk tikk takk - morsomt) Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 09:49, skrev _diablito_:Hvis en må slå av brannmuren sin får å kunne spille det på nett, så er det VELDIG dårlig... har ikke måttet gjøre det med noen andre spill i allefall... uansett er det fullstendig uaktuelt for min del å slå av brannmuren... Jo alle online spill jeg har spilt har jeg oppnåd best resultater med å skru av fireWalen. mange spill får extremt høy Ping på om du har på fireWalen. -Og så fin annmellelse. Vi får håpe dette spillet blir en suksee! og at det tar knekken på CS og UnrealTurminant2003. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Konge spill!!! tør ikke å kjøpe den før eg får tak i penger til oppgradering. Demoen spiller hele natten. Lenke til kommentar
espen999 Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 noen som vet når spillet Fable, eller Project Eden kanskje det heter kommer ut her i Norge på X-box Lenke til kommentar
applet Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Fin-fin anmeldelse av Battlefield, om enn litt, inspirert? :wink: La merke til at flere har nevnt problemene med dårlig lyd i spillet. Min maskin kjører også Xp og et creative lydkort og jeg hadde akkurat samme problemet. Min løsning var å skru _på_ hardware aksellerasjon for lydkortet. Etter det har jeg ikke hatt noen problemer med skurring i lyden. Håper det var til hjelp Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Fable og BC (begge fra Lionhead) har det ikke blitt kunngjort noen dato for enda. Da jeg sier fra Lionhead, mener jeg fra den retningen... Fable er fra Big Blue Box, som er et satelitt-selskap for Lionhead. BC utvikles av Lionhead, og jeg må presisere at jeg gleder meg sinnsykt til det. Det ser flott ut, og hvis det er slik de beskriver det, har jeg all grunn til å glede meg til gameplayet! _________________ Erling Ellingsen Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: Erling E. på 2002-10-01 20:39 ] Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Knall omtale! Nå skal jeg ut å kjøpe spill! (hvor er det billigst forresten? :smile: -- ed_ Lenke til kommentar
bRAINsaw Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Altså, er det ingen som kommenterer den latterlige aimen i spillet? Det at du kan stå "1 meter" unna, plassere crosshairen rett på hodet til motstanderen, fyre av et helt magasin og ikke registrere et eneste treff? Så snur motstanderen seg, ser deg, og fyrer av 3 skudd og du dør? Jeg har spillt masse RtCW og en god del RA og jeg må bare si at "aim-feelingen" i dette spillet er helt latterlig dårlig. Dere kan godt argumentere for dette og si "ja, dette skal jo være tilnærmet realistisk, og det er grunnen til det skjer", men det er jo helt latterlig at en soldat, som iallefall skal ha lært seg å fyre av en pistol og maskingevær ikke klarer å treffe en fiende på 2 meters avstand. Hele "burst"-håndteringen i spillet er overdrevet. Dersom du har spillt en god del RtCW, Quake, CS eller Unreal og vet hva "AIM" er for noe, og du kaller deg selv en gamer, vil du rive deg i håret pga denne problemstillinge. Derimot, i tankser, o.l. så er det hele mye mere realistisk og føles riktig, men i 1on1-person2person er det bare grusomt å spille det spillet her, for ikke å snakke om muligheten til å time det å kaste nades.... Lenke til kommentar
Frikk Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Quote: Den 2002-09-30 22:53, skrev Erling E.:(...)jeg fatter ikke kritikken din mot de tre eksemplene(...) variasjon i språket er en fordel Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Jeg hadde problemer med lyden. Har soundblaster Live! 1024. Men jeg satte ned kvaliteten på lyden og knitringen var borte vekk.. Men irriterendes å vite at jeg ikke har maksimal ytelse på lyden, da jeg liker fin lyd... Ikke det at jeg merker noe forksjell, ligger vel i hodet. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-02 10:31, skrev bRAINsaw:Altså, er det ingen som kommenterer den latterlige aimen i spillet? Det at du kan stå "1 meter" unna, plassere crosshairen rett på hodet til motstanderen,fyre av et helt magasin og ikke registrere et eneste treff? Så snur motstanderen seg, ser deg, og fyrer av 3 skudd og du dør? Dette er ikke aimen. Det er LAG. Jeg har spilt på plenty low-lag servere (med god ping) og jeg treffer bestandig, til og med langt i fra. Men det har vært ganger jeg har stått helt ved fienden og skutt ham i hodet, uten at han har tatt skade. Da er som regel pingen altfor høy, og det er dermed et produkt av lag. Det har ingenting med aimen å gjøre. Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-03 14:43, skrev Erling E.:Dette er ikke aimen. Det er LAG. Jeg har spilt på plenty low-lag servere (med god ping) og jeg treffer bestandig, til og med langt i fra. Men det har vært ganger jeg har stått helt ved fienden og skutt ham i hodet, uten at han har tatt skade. Da er som regel pingen altfor høy, og det er dermed et produkt av lag.Det har ingenting med aimen å gjøre. Sorry EE, men du har ikke 100% rett i dette. Les denne posten hos BF42.com så vil dere skjønne litt mer av problemet. Bullet prediction time er også en av tingene BF1942 teamet har sagt de vil fikse på i 1.2 patchen. Dette er server-side only, og BF har ikke en 100% ok netcode...mao blir det problemer. Til å begynne med syntes jeg spes. sniping sugde i dette spillet, men etter å ha lært meg hvordan det virker så sniper jeg som aldri før. (Eneste drawbacket er at alt jeg kan om sniping fra andre FPS spill ikke passer her, så det blir spennende å se om jeg klarer å huske på det når jeg spiller andre spill...) Her er pressreleasen fra BF teamet for de som er interessert: "Atten-hut Soldiers! Thank you for making Battlefield 1942's launch a huge success. It's been three weeks since BF1942 hit the shelves and people all over the world are playing. First, we'd like to send out a BIG THANK YOU to those of you who are actively helping others on the BF1942 servers, patiently explaining how to fly certain planes, healing others, repairing vehicles as engineers, and all the other little things that have helped to create such a strong community. To Do List Update For those of you who have shared your thoughts on where we need to go next with BF1942... keep 'em coming. While we can't answer everyone's feedback personally, we are taking notes. As it stands our "To Do" list is pretty big. At the top of the list: - Linux Server - 1.2 Patch - Map Editor - Mod Tools We also have some updated information about the top list items. The Linux Server is currently going through the debug process and we're working hard to get it out as soon as possible. The 1.2 patch will address many of the issues which have been brought up on the forums and boards concerning bandwidth optimization, client prediction tweaking and general stability (sorry, Digger, we're not going to add a grappling hook!) The patch will also deliver the highly anticipated Map Editor. As for other mod tools, we're looking at what it would take to modify the existing dev tools for the mod-community. Stay tuned for more updates. See you on the battlefield! And remember, for weekly community updates, stay tuned to http://www.battlefield1942.com. ..................................... The Battlefield 1942 Production Team Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Ah, thank you for that enlightment. Tippet bare det hadde noe med pingen å gjøre, siden jeg aldri (aldri!) har hatt problemer med å treffe folk korrekt på servere med lav ping, men har fått problemer på servere med høy ping. Men da ser det jo ut som DICE er on it da. Flottis. Lenke til kommentar
LameCamper Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Haha, utrolig bra skrevet anmeldelse, stemmer veldig bra med min egen oppfatning av spillet. For alle dere som sliter med å finne nordmenn å spille mot vil jeg anbefale http://www.battlefield-norge.tk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg