abene Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Firefox passerer 10% Den populære nettleseren Firefox har nå passert 10% markedsandeler på verdensbasis. Internet Explorer leder med 84.7%, mens Opera har 0.54%. Les artikkelen her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Det er bra at mange har gått over fra IE til Firefox(og Opera), og jeg håper at flere vil gjøre det. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Du trykker kontrollpanel ->legg til/fjern programvare, markerer IE 7 Beta, trykker Avinnstaller, rebooter og IE7 er borte. Grunnen til at folk skal gå over til andre en IE for min del er at det gjør det litt lettere å lage websider, da IE6 måte og tolke dem på er litt rar. Med IE7 blir det bedre, men så er problemet det at mange ikke har IE7 selv om den finnes da. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Det er trist å se at markedets dårligste nettleser har desidert mest kunder. All logikk tilsier jo at det burde vært omvendt. En annen ting er at jeg synes både Firefox og Opera er svært bra (gode relativt jevne konkurrenter) og at disse burde hatt jevnere markedsandeler. En forskjell på 20:1 står jo ikke i stil til at de er omentrent like bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Det er trist å se at markedets dårligste nettleser har desidert mest kunder. All logikk tilsier jo at det burde vært omvendt. En annen ting er at jeg synes både Firefox og Opera er svært bra (gode relativt jevne konkurrenter) og at disse burde hatt jevnere markedsandeler. En forskjell på 20:1 står jo ikke i stil til at de er omentrent like bra. 5872456[/snapback] IE er jo implentert i Windows, det er mange som ikke gidder å bytte nettleser fordi at IE funker til det de bruker den til. Se på meg, jeg var skeptisk til å bytte nettleser fordi at jeg syntes at IE var bra, dette kommer vel av at man ikke vet om havet av Open Source og gratisprogrammer som finnes på markedet. Jeg byttet til Firefox og ble storfornøyd, så tenkte jeg at jeg måtte prøve Opera, prøvde det, men følte at det var for annerledes enn Firefox. Men jeg likte ikke å måtte ha e-post tjenesten i to separerte tjenester (FF og Thunderbird) så jeg bytta til Opera igjen, og nå sitter jeg her med Firefox, IE7 og Opera på PCen... Så stort sett virker IE til det den skal til en normal Ola Normann, men når man trenger en bedre nettleser. BYTT! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Det er trist å se at markedets dårligste nettleser har desidert mest kunder. All logikk tilsier jo at det burde vært omvendt. En annen ting er at jeg synes både Firefox og Opera er svært bra (gode relativt jevne konkurrenter) og at disse burde hatt jevnere markedsandeler. En forskjell på 20:1 står jo ikke i stil til at de er omentrent like bra. 5872456[/snapback] Ja, det overrasker meg også, spørsmålet er hvordan de måler dette, folk har ofte på "identify as IE" i opera, blir det allikevel registrert som opera? (noe det burde blitt om de som testet dette var fornuftige) AtW Lenke til kommentar
laerda Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg synes det virker som at en del folk som ikke er "nerder" mener at internett og "den blå e-en" er synonymt. Jeg synes det er skummelt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg synes det virker som at en del folk som ikke er "nerder" mener at internett og "den blå e-en" er synonymt. Jeg synes det er skummelt. 5872821[/snapback] Ja det er det. Det er skremmenede lavt kunnskapsnivå hos en gjennomsnittlig pc-bruker. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg synes det virker som at en del folk som ikke er "nerder" mener at internett og "den blå e-en" er synonymt. Jeg synes det er skummelt. 5872821[/snapback] Ja det er det. Det er skremmenede lavt kunnskapsnivå hos en gjennomsnittlig pc-bruker. 5873679[/snapback] Men vist det er så høyt som 10% er det mye bedre enn jeg hadde trodd. Lenke til kommentar
reds Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er trist å se at markedets dårligste nettleser har desidert mest kunder. All logikk tilsier jo at det burde vært omvendt. 5872456[/snapback] Det er jo mange uvitende brukere som ikke vet om riskene ved IE i forhold til andre nettlesere, da. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er trist å se at markedets dårligste nettleser har desidert mest kunder. All logikk tilsier jo at det burde vært omvendt. 5872456[/snapback] Det er jo mange uvitende brukere som ikke vet om riskene ved IE i forhold til andre nettlesere, da. 5875964[/snapback] Ja, det er nok det. Ikke alle som bruker data som er like inne i dataverdenen. Folk som kun bruker data til nettbank eller andre småting. Men det er visst amerikanerne som er verst. Bra det går nedover med IE i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå