Berengal Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Min fyrste character var opportunistisk dark elf. Han var god i dungeons. Ikkje til å drepe monster, men å snike seg forbi dei, og eg må sei at det var sinnsjukt morro med ein variasjon frå den typiske springa inn med "magic swords blazing". Eg gjøymte meg i mørke krokar, sneik meg kloss inntil ograr som kunne ta meg på eit par slag, utløyste feller med telekinesis, nokon gonger med fatalt utfall for innbyggarane i dungeonen, og fann rom fulle med skattar som eg stjal med meg tilbake igjen. Sidan eg var relativt dårleg til å sloss utvikla eg metodar for å drepa folk på som var både sikre og effektive og som minska sjansen for bounty til nesten ingenting. Ved å bruka rett poison til rett tid, og å veta kortid eg skulle bruka boge og kortid eg skulle bruka sverd og akkurat når eg skulle angripa utvikla eg ein måte å ta tungt beskytta mål i DB questane uten innblanding frå vaktane, i tillegg til andre mindre direkte måtar å svekka folk på. Eg tente grovt med peng på innbrudd og liknande og byane var min leikeplass om natta. Min andre karakter er ein Breton i full plate mail med fire magic major skills og claymore. Med rustning god nok til å stå imot dei fleste fiendar i nærkamp, og med ein kombinasjon av magi og sverd som kan ta nesten kva som helst på nokre sekund og framleis ha magica igjen til å grille middag, eller heale opp igjen før neste kamp uten pause, har eg hatt få problem i kampsituasjonar til no. Magic og combat komplimenterer kvarandre og fyller ut kvarandres svakheitar nesten til det fulle. Med equipment som til saman nesten når encumberance grensa er feather din beste ven, og eg har dratt fleire økser og hammarar ut av ein dungeon sammtidig. Magiar som brukar nesten ein fjerdedel av magicaen treng tid på seg til å ladast opp, og då er det greitt å kunne svinga eit tungt sverd nokre sekund. Når so fienden fyrst bestemmer seg for å blokkera er det berre å piska opp ein touch spell som sender han flygande fleire meter. Viss eg fyrst hamnar i ein skummel kamp kan eg alltids dra fram healing spellane mine, som er ganske effektive, uten å måtta springa rundt som ein tulling, og uten å risikera å tapa noko særleg liv det sekundet det tar å heala meg sjølv. Heller treng eg ikkje bekymra meg for at slagkrafta mi forsvinn går eg tom i magica. Light lyser opp skjulte farar, open lock låser opp låste dører og kister (duh) og detect life fortell meg kva som ligg rundt neste sving. Det er nesten som to heilt forskjellige spel Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Spiller alltid som goodguy de første gangene jeg spiller spill hvor man kan velge. Det skyldes ganske enkelt at det som regel er mer å gjøre i den retningen. La oss f.eks. si at man får i oppdrag fra person A om å skaffe et item fra person B. Som god hender det ofte at person B har et oppdrag eller flere du må gjennomføre for å få itemet. Som ond kan man som oftest bare drepe person B, ta itemet, og så er man ferdig. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg spiller thief pga jeg elsker å snike meg rundt uten å drepe, og å stjele som en ravn seff. Eneste minus er at den suger i combat. Sliter forferdelig med å drepe folk. Btw, questet for thieves guild der man skal til et sted der de blinde munkene befinner seg, er det vanskelig? Tenker på combat osv, for taper garantert i slosskamper. :/ Lenke til kommentar
Berengal Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Tok det oppdraget uten å drepa nokon. Brukte mine ninja stealth skills og telekinesis Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Huff, kjenner meg igjen. Skulle ta siste oppdraget i Arena i går, og ble lei meg da jeg måtte drepe orken som ikke ville kjempe imot. Da jeg fikk besøk av fyren fra Dark Brotherhood natten etter tok jeg bare og kverka han, så slipper jeg å høre mer fra den kanten... Kommer nok til å være skikkelig slem neste gang jeg spiller. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg er "alltid" snill i slike spill, men i KotOR 1 og 2 tvang jeg meg selv til å spille gjennom med en Dark Side karakter også. Artig. Men det smitter fort over. Foretrekker å være snill. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Huff, kjenner meg igjen. Skulle ta siste oppdraget i Arena i går, og ble lei meg da jeg måtte drepe orken som ikke ville kjempe imot. Da jeg fikk besøk av fyren fra Dark Brotherhood natten etter tok jeg bare og kverka han, så slipper jeg å høre mer fra den kanten... Kommer nok til å være skikkelig slem neste gang jeg spiller. 5872641[/snapback] Det er jo ikke mulig å drepe han fra DB som oppsøker deg første gangen fordi han er en viktig NPC i spillet og det er umulig å drepe dem. De blir bare bevisstløse i en stund. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hehe, pleide å drepe som det passa meg i Morrowind, imens i Oblivion er jeg bare pysete og loader etterpå. Dog, pleier å bribe folk, for så å pick pockete tilbake penga Skal begynne å drepe mer nå. Er blitt skikkelig lei av dumme npc'er som ikke viser meg den respekten jeg burde ha Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Noen som har noen tips om hvordan jeg kan gjøre tyven min tøff nok til å sloss? Har veldig mye speed og agility, og passe med strength. Bladeskillen og magiskillene er veldig lave. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Det er jo ikke mulig å drepe han fra DB som oppsøker deg første gangen fordi han er en viktig NPC i spillet og det er umulig å drepe dem. De blir bare bevisstløse i en stund. 5872737[/snapback] Joda, det gikk fint. Fikk beskjed om at han var min tilknytning til DB, og at dette båndet nå er brutt for alltid. Går ut fra at jeg slipper å høre mer fra dem nå. Lenke til kommentar
h00v3r Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg er spm regel snill i spill første gangen jeg spiller igjennom. Men pleier å starte flere chrachters, som jeg da tar en helt annen vei med. Men snill er jo digg da Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Føler akkurat slik med Star Wars: KoTOR! Makter ikke å være en sith Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 jeg prøver alltid og være en "nøytral" karakter. jeg er ikke ond men følger ikke lover og regler blindt heller. f.eks ser jeg ikke noen problemer med å stjele fra de hovne nobles med masse penger. men ville aldri tatt fra en uteligger f.eks. Lenke til kommentar
Berengal Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Eg hadde tatt av ein uteliggar, men dei har jo aldri noko å ta bortsett frå litt mat. Tar eg den går dei berre inn i ein tavern og finn seg litt ekstra uansett. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Da jeg joina Thieves guild plapra dem om at man ikke skulle ta fra de fattige etc. Blir det å skje noe om jeg knabber litt fra uteliggere (uten at de merker det)? Briba en uteligger masse, har lyst på penga tilbake Lenke til kommentar
edds Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Litt OT, men det handler ihvertfall om moral i spill: Husker noen det "Spirit of the Forest" questet på andre lvl i NwN? Der fikk jeg ihvertfall så dårlig samvittighet etter å ha drept den (man kunne velge mellom å kurere eller å drepe et stakkars, sykt rådyr) at jeg rerolla characteren. Ble ganske overrasket selv egentlig! Lenke til kommentar
Avean Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg er akkurat sånn jeg også. Klarer ikke å være evil og jeg har helt plettfri rulleblad i Oblivion. Men du kommer til å stoppe å spille etter du kommer til Grand Champion i Arenaen. Du er NØDT til å drepe han . Da ga jeg opp spillet i frustrasjon. Hadde gjort ett sidequest hvor jeg fant ut at han var vampyr så han er oppgitt og sørgelig og vil at jeg skal drepe han. Men jeg får 1stk Murder hvis jeg gjør det. Spiller ikke Oblivion mer før de får fiksa den bugen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Nå som jeg hadde anstrengt meg med spoilertags for å ikke røpe den historien... Jaja. Får man murder når man dreper han? Hvor sjekker man det? Uansett, det er latterlig åssen det er, det ville jo vært naturlig å be ham om å kjempe litt imot så det blir spennende for publikum. Uansett burde man ikke få noe negativt for å drepe ham. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Gikk grunding lei av livet som edelig ridder jeg også, så jeg satte riddern og hans hvite hest i stallen og lagde meg en Wood Elf Assasin. Koser meg innmari nå, er "Silencer" for the DarkBrotherhood og har det kjempemoro hele tia. Eneste jeg angrer på er at jeg lot bli bitt av en vampyr, er veldig slitsomt å gjemme seg for sola hele tia, samt stadig vekk drikke blod her og der *Spiller mer* Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Sjekket loggen min og fant ut at jeg hadde stjålet 2 ting.. som jeg hadde lagt tilbake da det var en misforståelse. Aldri drept uskyldige, koser meg med å plukke urter, nyter landskapet, prøver ut quests, leser bøker om forskjellige guilds og prøver å finne -min vei- gjennom det hele. Med denne karakteren, vel å merke. Min nåværende karakter i Oblivion er rett og slett kvalmende snill, og jeg stortrives med det, selv om jeg er fattig som fy. Av spill som gav meg dårlig samvittighet fordi jeg gjorde råtne ting, kan jeg nevne: Operation Flashpoint 1985 - slaktet sivile og fanger da jeg var i dårlig humør. Deus Ex.. det diskoteket - sluttet å telle alle gangene jeg hadde en dårlig dag og slaktet alle de stakkars gjestene. Fulgte etter de skrikende ofrene mens de løp til toalettet og forsøkte å gjemme seg, flirte kaldt og drepte dem en etter en. -grøss- Føler meg ikke voldelig generelt, dog Men en ting er sikkert.. minst én av mine neste Oblivion karakterer kommer til å være en leiemorder uten samvittighet og med sadistiske tendenser. Blir litt vanskelig å høre på Mozart i spillet kanskje.. men burde vel være enkelt om det kommer en MOD for custom musikk (eller er det allerede ute?). Hadde vært fett med en kåk med mine ofres skaller på veggene, og stereoanlegg som spilte utvalgte Mozart verk når jeg kommer hjem sliten etter en lang dags massakrering av uskyldige mennesker. *grabber dasspapir og går til privat avlukke* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå