Dinsdale Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Ja, dette er et problem for meg. Jeg er altfor opptatt av å gjøre det rette tingene og ikke stjele osv. Et poeng i slike rollespill må jo også være å kunne være en annen enn man er i real life, og derfor kunne det væt befriende og ta valg som jeg normalt ikke ville ta. Man vil deror få reaksjoner man ikke er vant med, og det er jo halve moroa Jeg misunner dere som sløyer, stjeler og har det gøy rett og slett. Da blir det mer uforutsigbart og mer eventyr. Så hvorfor "tør" jeg ikke å være "gærnen"? Det jo bare et spill!...eller er det det? Moralske regler gjelder jo også i Oblivion, og følgende er ofte de samme som i real life. Jeg er jo tross alt en Dark Elf, så jeg får vel kontakt med "The Dark Side" snart. Nei, idag skal jeg plante meg i sofaen, starte spillet og være "gærnen", så får det som skjer, skje. HVa med deg, velger du oftest å være snill? Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg er en fellow Dark Elf som gjør alt jeg vil for å oppnå min gode tilværelse! alt ifra snikdrap til massakre! men liker vil jo ikke drepe alle som er fordi kan jo snylte dem for penger siden;) Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 På alle spill er jeg akkurat som deg. Jeg loader hvis jeg dreper en uskyldig og jeg gjør aldri evil quests. Syntes at skal jeg være en "hero" og redde verden så skal jeg være snill:) Lenke til kommentar
kopbjo Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg har vært good-guy i alle andre spill, men alltid hatt lyst til å være "slem", men aldri fått meg til å velge en slik character. Men når jeg satt meg ned med Oblivion for første gang, så var jeg fast bestemt på å spille thief/assasin. Og det har vært utrolig gøy - og anbefales å prøve for alle som "alltid" spiller good-guy ellers. Lenke til kommentar
Koopa Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Er alltid dark sider egentlig. Alt fra KOTOR til Fable og nå også Oblivion. Pussig det der... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Prøver å holde meg på lovens side, da jeg synes det er irriterende å få bounty på seg i bunn og grunn. Men hakker godt ned noen så lenge jeg ikke blir tatt for det. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Tror vel noen av oss ikke fikser det å være.......en kuk.. Jeg skulle øsnke jeg var flinkere til det. Er man drittsekk i f.eks Oblivion må man jo forholde seg til at man er det gjennom de reaksjoner man får fra andre. Samtidig åpner det jo nye dører mens andre blir lukket. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg er en bad ass motherfucker (Wood elf) men gir ALLTID penger til Beggarsne som jeg går forbi:P Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg er for det meste snill, men hogger gjerne ned noen for profitt og fun hvis jeg vet at jeg ikke blir tatt. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 For det er vel slik at hvis ingen ser deg får et ingen følger? Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Selvfølgelig kan det få følger da også bare ikke i form av bounties og fengsling. Det kan hende at quests ikke blir tilgjengelige som fører til mindre exp. loot osv. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Det var det jeg tenkte på. Vil ikke i fengsel. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 det er egentlig noe av det beste med OB som manglet i MW, man vil ikke derpe noen man har blitt kjent med: når man får en quest om at man må "rense" sactuery i DB har jeg seriøse problemer å derpe dem, hvær kan jeg kom i nærheten sa de "i'm happy to see you" eller "you honor me" prøvde desperat å finne en måte å ikke drepe dem på, men fant det aldrig. så det var med et tungt hjerte jeg måtte drepe dem Lenke til kommentar
christaaah Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 eg e for slem! rett etter å ha kommet ut av den startdungeon'en så går eg inn i byen og slayer alt eg finner... 100 dager i fengsel mast skills og alt Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Har så mye på fame nå at jeg ikke vil ha noe på infamy, jeg sparer thieves guild og dark brotherhood til min neste karakter. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg er ganske ond. Jeg har gjort mange quests for Dark Brotherhood og stjeler veldig mye for Thieves Guild. Thieves Guild handler jo egentlig om å stjele fra de rike og dele med de fattige (mest de e Waterfront, men). Jeg begynte med Dark Brotherhood fordi jeg ikke liker å ha uferdige quests. Men trenger noen hjelp (som han fiskeren) stiller jeg selvsagt opp. OT: Det er så mange som spiller forskjellige elves. Er det ingen som er Redguard? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg spiler en überond karakter, så å drepe og stjele blir for min del helt natrulig, Jeg er forøvrig helt enig i det Gunfreak sa i spoilertaggen. Lenke til kommentar
Qverner Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Spiller litt små sleip, men er som oftest snill. Har planer om to andre chars: skikkelig slu og sniken wood elf assasin. Og en gjennomført slem mage ^^ Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 redguard e jo en av de mest imba rasan i spille elske å skru på adrenaline rush for så å kunne slakte ne en hel dungeon uten problemer Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Ja, dette er et problem for meg. Jeg er altfor opptatt av å gjøre det rette tingene og ikke stjele osv. Et poeng i slike rollespill må jo også være å kunne være en annen enn man er i real life, og derfor kunne det væt befriende og ta valg som jeg normalt ikke ville ta. Man vil deror få reaksjoner man ikke er vant med, og det er jo halve moroa Jeg misunner dere som sløyer, stjeler og har det gøy rett og slett. Da blir det mer uforutsigbart og mer eventyr. Så hvorfor "tør" jeg ikke å være "gærnen"? Det jo bare et spill!...eller er det det? Moralske regler gjelder jo også i Oblivion, og følgende er ofte de samme som i real life. Jeg er jo tross alt en Dark Elf, så jeg får vel kontakt med "The Dark Side" snart. Nei, idag skal jeg plante meg i sofaen, starte spillet og være "gærnen", så får det som skjer, skje. HVa med deg, velger du oftest å være snill? 5871836[/snapback] He, kjenner meg litt igjen. Tendens til å være mr. nice guy jeg og. Men i dag prøvde jeg en liten variant. I en quest fikk jeg beskjed om reise til en person og overtale vedkommende til å gi meg et item som da skulle returneres til quest giveren. Jeg fikk til og med potions i questen som skulle gi meg bedre evne til å overtale vedkommende - slik at vold ikke var nødvendig. Men... da jeg kom fram til det aktuelle huset var det mørkt, og det var låst. Og så tenkte jeg at jeg kanskje kunne spare de potions til senere. Så.. der i mørket mens ingen vakter så meg, dirket jeg opp låsen og snek meg inn (security 76, sneaking 75). Vel inne så jeg ingen mennesker og jeg snek rundt og tittet over alt etter den item'en jeg trengte. Fant det ikke. Snek meg så opp trappen og inn på soverommet. Der lå vedkommende som skulle overtales hvis jeg møtte han - men han sov. I en seng ved siden av lå kona - sov hun også. Så... hva gjør man.. Jeg "Pick pocket" han i søvne, fant en nøkkel og litt gull. Tok begge deler. Snek meg så ned i 1. etg igjen. Da så jeg en dør til kjelleren - brukte nøkkelen til å låse opp, gikk ned, dirket opp en kiste - og der var item jeg trengte. Jeg gikk opp og ut i gaten - kastet nøkkelen (som var merket med rødt fordi det var tjugods) og hilste på den første og beste vakten jeg møtte - gikk bra. Fast travel til quest giver som takket for den nevnte item og ba meg ikke fortelle henne hvordan jeg hadde fått tak i det. Det morsomme er at hadde jeg kommet fram på dagen hadde jeg sikkert gjort slik questen var beskrevet - snakket med vekommende, brukt spells og bribe for å få han til å gi meg det. Men... det var mørkt.. og alt i alt mye kulere å gjøre det sånn jeg gjorde. Fikk til og med meg litt ekstra gull fra lommen hans. Det derre radiant AI ble nok kanskje hypet litt, men det gir i hvert fall muligheter for å løse ting litt forskjellig ved at folk faktisk går og legger seg for å sove og sånn. Dr Peedee (som sikkert blir slemmere og slemmere etterhvert). Endret 5. april 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå