Gå til innhold

Age of Conan eller LOTR - Shadows of Angmar?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såvidt jeg har forstått vil det for eksempel ikke være mulig å ri eller skaffe seg bolig. I det hele tatt er jeg veldig redd for at spillet ikke kommer til å la meg føle at jeg bor og lever i det fantastiske universet. Men vi får se, håper jeg tar feil.

5873772[/snapback]

Du tar feil når det gjelder boligkjøp. Det blir nemlig mulig.

Gamespot har forøvrig en del videoer av Shadows of Angmar for de som er interessert :)

http://www.gamespot.com/pc/rpg/middleearthonline/media.html

Lenke til kommentar

Det at det er EA og Turbine som står bak LOTRO er grunn nok til å sky det som pesten.

Forøvrig er jeg ikke imponert av LOTRO så langt, et MMORPG skal lages over mange år, og det at Turbine bare bruker 1/4 av den tiden andre bruker på et MMORPG er skremmende.

Lenke til kommentar
Det at det er EA og Turbine som står bak LOTRO er grunn nok til å sky det som pesten.

Forøvrig er jeg ikke imponert av LOTRO så langt, et MMORPG skal lages over mange år,  og det at Turbine bare bruker 1/4 av den tiden andre bruker på et MMORPG er skremmende.

6381274[/snapback]

EA har ingenting å gjøre med LOTRO. Det er Turbine helt alene + Codemasters som utgiver for Europa.

Men jeg må si meg enig i det andre :) Turbine sluttet samarbeidet med Microsoft, kjøpte tilbake lisensene til AC og så kjøpte lisensene til DDO og LOTRO. Det kan umulig være så forferdelig bra for finansene i et ganske lite firma som Turbine. Etter at DDO floppet så tror jeg kassa er ganske slunken og nå må nok LOTRO ut så raskt som overhode mulig.

Lenke til kommentar

Sjokolade eller Vanilje ? Røde eller gule roser ? Age of Conan og LOTR Online er to forskjellige spill. Ene spillet er basert på Conan mens det andre er basert på LOTR. Den som er fan av Conan vil ikke spille LOTR og samme motsatt.

Lenke til kommentar
Sjokolade eller Vanilje ? Røde eller gule roser ? Age of Conan og LOTR Online er to forskjellige spill. Ene spillet er basert på Conan mens det andre er basert på LOTR. Den som er fan av Conan vil ikke spille LOTR og samme motsatt.

6382019[/snapback]

Men de er begge MMORPG vist man noen gang skal sammenligne spill er det vel når de er i samme sjanger? Forøvrig er jeg stor fan av LOTR-universet, men jeg holder meg langt unna LOTRO da det ser ut som et møkkaspill.

Lenke til kommentar

HVORFOR ser det ut som et møkkaspill? Det er jeg keen på å vite. Og til dere som mener det er for mye instancebasert, ta dere en bolle. I den offisielle F.A.Q'en står det at det er mellom 10 og 20% instancebasert, og det er ikke spesielt mye, sammenlignet med wow f.eks...

Lenke til kommentar
HVORFOR ser det ut som et møkkaspill? Det er jeg keen på å vite. Og til dere som mener det er for mye instancebasert, ta dere en bolle. I den offisielle F.A.Q'en står det at det er mellom 10 og 20% instancebasert, og det er ikke spesielt mye, sammenlignet med wow f.eks...

6383794[/snapback]

Jo det er ekstremt mye, WoW har ikke i nærheten av like mye.

For å svare på spørsmålet dit, mangel på PvP, instanceifisert, kjente karakterer som popper opp overalt, Turbine som utvikler, ekstremt kort utviklingstid, og viktiskt av alt, mangel på innovasjon, det finnes haugevis av MMORPg der ute, og det kommer nye hele tiden, meg bekjent byr ikke LOTRO på noen nye innovative elementer, i motsetning til AoC, hvor man finner innovative gameplay løsninger og nyheter overalt.

Og sansynligvis blir communitiet i spillet preget av flotte personligheter som "1337-Leg0lasboy" og "ArAg0rNL0L"

Lenke til kommentar

Bare navnet trekker jo spillere. Da tenker jeg på LOTRO.

Selv om Feanor sikkert er en LOTR fænb0y/g1rl og veldig skilla.

Turbine har lagt gode spill før å det finnes ikke tvil om at LOTRO er en fins lisens å ha. Må bare satse på at det ikke blir like stor fiasko som AC2, desverre :(

Du går jo litt langt du å da Goz, siden det er mye som enda er ganske uklart med AoC, ja ideèn er genial. Jeg skal sitte natten ved launch å be til gud, uten tvil. Jeg skal til å med ta med et par fridager. Men jeg skal ikke love grønne skoger av den grunn.

Kanskje får AoC flotte personligheter som "C0n4nF0ck" "SvE3rdkuk"

Du veit liksom aldri, selv om jeg tviler på den da :p

Lenke til kommentar

Poenget er at for at et MMORPG skal skille seg ut fra massen i dag må det ha innovative ideer og løsninger, LOTRO byr ikke på noe nytt, mens AoC vil by på ting som taktiske RTS-lignende slag, Guild bygde byer, Real-time combat system, slossing fra hesteryggen, PvP basert på dine ferdigheter, ikke armoren din, en dypere "Character Customization" enn vi noen gang har sett i et MMORPG, osv.

Lenke til kommentar

Må jeg ha spilt det for å vite hvilke nyheter vi vil se i spillet? Alt jeg nevner har jeg fått grundig demonstrert gjennom videoer og gjennom dev quotes fra forumet.

Edit: For å si det sånn, jeg VET at man får en dyp character customization, jeg VET at man får slossing fra hesteryggen, jeg VET at man får RTS-lignende slag og guild bygde byer. Jeg trenger ikke å ha spilt det for å vite det.

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Men VET du at dette blir bra ?

6385500[/snapback]

Tja, det skal vel noe til for at disse elementene ikke blir bra, men uansett, selvfølgelig kan de feile, men det tviler jeg egentlig på med tanke på Funcom's erfaring. Dt viktige er at de prøver på noe nytt og innovativt, i motsetning til LOTRO som blir samme gamle greia som alle er lei av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...