Gå til innhold

Hardware.no: Noen interesse for HW-LAN? Når, hvor og hvordan?


Anbefalte innlegg

Må bare henge meg på her og vise min interesse. Ville etter beste evne prøvd å fått med meg noe slikt, selv om jeg faktisk aldri har vært på LAN før. Tror at workshops/seminarer kan gjøre at man kan nå ett litt bredere marked enn for "vanlige" LAN, og dermed få med gode deler av forumets brukere.

Jeg støtter opp om at dette bør arrangeres på Østlandet, og da fortrinnsvis i Oslo-området. Skulle gjerne hjulpet deg med å finne en konkret plass, men jeg er ikke kjent deroppe.

Har du fått noen tilbakemelding fra folk tilknyttet hardware som bedrift, CWH? Synes nesten at vi bør få denne tråden, pluss kanskje noen spørreundersøkelsestråder (om innhold og interesse feks) opp i en liten artikkel på forsiden slik at vi kan få litt ordentlig diskusjon rundt dette.

Veldig bra initiativ, og ett spennende prosjekt!

 

EDIT: leif

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser det ikke som umulig å få ting til utenfor østlandet senere. Hardware nettverket har 600 000 brukere, og forumet er snart oppe i 90 000 medlemmer.

 

Men, alt er så mye lettere å gjennomføre når mann først har gjort det en gang.

Med en suksess under beltet kan mann gå videre...

 

Det vi har tenkt litt på er et program som kan se noe sånt ut:

"HW LAN høstferie 06"

 

Onsdag til fredag 16.00

Compoer og gaming

 

Fredag 16.00 til søndag

Workshops og seminarer.

 

Jeg vet ikke om det er riktig å prøve å kombinere begge deler. Personlig har jeg ikke vært så mye på LAN selv. Er 32 og skal forsvare hjemme for fruen å ta med meg PCn og spille data i 5 dager ;) Det vi ønsker her er jo at community'et skal få anledning til å møte hverandre. Det er lov å tenke litt "First Tuesday" her og. At mann skal møte likesinnede. Kanskje noen mann kunne tenke seg å jobbe sammen med på prosjekt, hobbybasis eller lignende. Se dem mann prater med på forumet. Selv har jeg fått mange venner gjennom mitt online liv :) Faktisk bodde jeg i kollektiv med CS klanen for noen år siden. :blush:

 

Dersom lokalene tillater det ville det være fint om et eget område ble satt av for faglig/teknisk" sosial" omgang. Deltakerne bør kunne velge om de kun vil delta i compoer og dra hjem, eller dersom mann ikke er så opptatt av compoer først kommer på fredag. Men, meningen er jo og at vi skal ha det litt morro da. ...så det blir nå litt gaming etter fredag klokken 16.00 og da.....dersom vi vil liksom ;)

 

EDIT: "Planer" vi jobber med er konkrete workshops og utfordringer som går på reele problemløsninger for bedriftsmarkedet. Dersom vi klarer å spikre en dato vil deltakerne, forumbrukerne, høyskoler og bedrifter bli invitert til å komme med utfordringer og problemstillinger som våre deltakere kan løse.

Endret av CWH
Lenke til kommentar

Slenger meg på her, ser bra ut det her!

Men, burde kansje prøve å promotere dette litt andre plasser på forumet også ? På meg virker det som om det er minimalt av de xxxxx registrete medlemmene som er innom Tilbakemeldinger til Hardware.no delen av forumet.

Lenke til kommentar
Jeg er intressert. Kansje holde i Trondheimsområdet heller, da dette er mer "sentrert" i landet?

6000429[/snapback]

Sentrert blir et relativt utrykk i den forstand da store deler av befolkningnen holder til på østlandet ;)

6001192[/snapback]

surt for de som bor i finnmark da :p

6004394[/snapback]

Man må jo dra allikvel da.

Lenke til kommentar

Jeg håper vi kan komme med en glad melding på mandag. Da taes avgjørelsen.

Det har vært med vilje vi har gjemt unna denne forumtråden. Så lenge LANet kun er på planleggingsstadiet ønsker vi ikke å bygge opp for store forventninger eller skuffe flere enn høyst nødvendig.

 

Dersom vi får et "Go" på mandag, skal vi ha noen krigsoverskrifer (les: det motsatte av gjemt bort i forumet) både titt og ofte ;)

 

Følge med, følg med...

Lenke til kommentar

Jeg er absolutt for å få i gang i et hw -lan og som Andre sier føler jeg at et hw.no -lan skal sette fokuset på å lære bort ting og at vi må få dratt med oss de eldre, og ikke bare de i aldersgruppen 10-20 år. For det blir ikke vellykket føler jeg.

 

Jeg synes helt klart det bør arrangeres i Oslo, skulle gjerne komt med forslag til lokaler etc. men det har jeg ikke.

 

Når det gjelder når det skal arrangeres støtter jeg alle andre her, helt klart høstferien!

 

Når det gjelder dager, bør det kanskje bli avsluttet på Lørdagen, siden vi ikke har fri på mandagen etter søndagen, det er nok mange som trenger en dag på å innhente seg etter å ha vært 3-5 dager på LAN ;) .

 

Ellers vil jeg foreslå at vi hadde fått besøk av Opera og Funcom, og selvfølgelig representanter fra alle søstersidene, og at det i ulike deler av hallen det skal være i er forskjellige "temaer" for eksempel hvis du går bort til der hvor basen til gamer.no er vil du bli møtt av spillemaskiner, Xbox 360 og diverse. Programmer.no kunne tilbydt fremvisning av f.eks Windows Vista om de hadde fått lov til det av utviklerne og slike ting. Overklokking kunne overklokket ting (slik som de gjorde på TG. (akam.no kunne tilbydt folk å teste kameraer og programvare for redigering etc. Bare noen forslag :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...