Ulkesh Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Hei, Sliter med en disk som får maskina til å fryse, musikken til å loope med mere. Greit nok at disken dør, jeg har backup. Dette er uansett disk nummer 6 som tar kvelden på mitt system i løpet av de siste 3 årene. Dødsliste : Samsung Spinpoint 40 GB 3 X Samsung Spinpoint 160 GB 5400 rpm (to døde og en nå som fusker. Har en sånn til som fortsatt funker). WD Caviar 300 GB (etter to dagers bruk) Maxtor 250 GB Jeg har ikke maskina på hele døgnet, og laster heller ikke ned abnormale mendger. Kabinetter holder en temp på rundt 45, har innstallert gummi-oppheng til diskene. Ingen disker har død av det så langt. Har en Cheiftech 350 Watt PSU som jeg mistenker for lave spenninger, og 2 av diskene døde veldig tett etter hverandre via en disk-controller som nå ligger i skuffen. Min 12 volt rail ligger nede på 11.86, har stort sett alltid gjort dette. Har jeg bare maks uflaks ? Edit : Ser at 12 Volt-railen går helt ned i 11.74 ved surfing etc... Endret 5. april 2006 av Ulkesh Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Har jeg bare maks uflaks ? Ikke gi opp!!! Om et år til du er blitt en Legacy i kategorien og da du kan --pick up any disk you like,..anywhere...no charge... har hørt!! neida det var en friendly joke. Det er uflaks + PSU. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Har hatt 4 WD disker som har tatt kvelden med forholdsvis korte mellomrom. Den siste levende lager ekstreme lyder innimellom og nå har omtrent halvparten av alt som ligger på den blitt korrupt. Veldig flott når den var stappfull og på 200GB. Aldri hatt så mye trøbbel med disker før etter jeg var prisbevisst istedet for kvalitets bevisst. Har 2 seagate disker ved siden av som tusler å går uten problemer og levd igjennom alle WD diskene. Vitner litt om hvem som kan kvalitet ihvertfall.. Endret 5. april 2006 av ReVoX Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Har hatt 4 WD disker som har tatt kvelden med forholdsvis korte mellomrom. Den siste levende lager ekstreme lyder innimellom og nå har omtrent halvparten av alt som ligger på den blitt korrupt. Veldig flott når den var stappfull og på 200GB. Aldri hatt så mye trøbbel med disker før etter jeg var prisbevisst istedet for kvalitets bevisst. Har 2 seagate disker ved siden av som tusler å går uten problemer og levd igjennom alle WD diskene. Vitner litt om hvem som kan kvalitet ihvertfall.. 5872278[/snapback] Tja, litt merkelig er det jo. Spesielt synes jeg det, da jeg har hatt selv, eller kjøpt inn rundt 15 WD disker de seneste årene. Ikke en av de har dødd. Derimot 1 Samsung disk.. Har kun WD disker, og har aldri hatt noen problemer med de som sagt. Kjøper kun WD disker her i gården ihvertfall... Ellers, til trådstarter; Et eller annet "må" jo være feil her. Forøvrig synes jeg 45 grader virker litt mye i kabinettet? Men, hadde tippet PSU'n som feilkilde.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 tror det er enten xtrem uflaks eller andre ting som skaper disk problemer. jeg har en fin samling disker og alle lever, utenom en 80gb som jeg mista pga dårlig molexplugkontakt. atm så har jeg: 1 raptor (s-ata) 1 160gb (s-ata) 3 200gb (ide) 3 250gb (1 ide, 2 s.ata) 2 80gb (ide, en død) 1 40gb (ide) 1 8gb (ide) alle er WD, de gamleste (8, 40 og 80) har begynnt å bråke litt på sine eldre dager, men alle funker 100% så jeg mener at WD lager bra disker, og så lenge de forsetter med det så kommer jeg til å kjøpe WD. samsung og seagate er vel også bra disker, men maxtor og gamle ibm disker styrer jeg glatt unna. ser mange anbefaler hitachi (nye ibm) og de er vel bra de også, men WD er mitt valg Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Prøvde meg på recovery, siden dette er første disken som ikke fikk klikkedøden. Absulott alle sektorer har error, og ingen ting kan hentes ut av disken. Disken spinner normal og leserhodet går fint, men det er som om disken aldri har hatt data. Oppretting av nye mapper gir "forsinket skriving mislykket", kopiering av filer ut av disken før jeg formaterte gav melding "kunne ikke flytte fil, I/O error oppstod.". Disken er second hand fra en bekjent, skal se om han har kvittering. Fant min egen faktura på PSdata.no, men det er ikke for denne disk-modellen, modell-forskjellen skilles av *en" helvetes bokstav.... Arg... Edit : Og *der* nekter disken å vises koblet til via USB-kabel. Død. Helt død. Endret 5. april 2006 av Ulkesh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå