Gå til innhold

Nikon D50 fra ebay usa

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter å leter etter ett nikon D50, og kom over noen kjekke pakker fra ebay usa. Nå er jeg nybegynner når det gjelder speilrefleks, og lurer på om noen har noe å si om de linsene som er med i den pakken? Er det bra greier?

Noen som har erfaring med selger?

Hva med prisen?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han sender jo bare til canada og USA, det funker ikke for deg å kjøpe noe hos den gutten nei.

Se heller på ebay.co.uk om du finner noe.

Men er det så mye dyrere å kjøpe dette på Japan Foto at du gidder å bry deg om en slik pakke. Du må uansett betale 25% momsog da blir den pakken du linket til ca 7200,-

Kjøp heller ekstrautstyr på ebay, men kameraet i Norge.

Lenke til kommentar

Dette hadde jeg droppa.

De prisene som blir opplyst er jo fantasipriser, selv i norge.

Minnekortet er overprisa, begge stativene er overprisa og i tillegg bare å legge på loftet. Det bøybare stativet kan du bare glemme å bruke til speilrefleks, dessuten koster dette 49 kroner i norge. Hva slags filter det er opplyser han ikke om, ikke merke eller noe, og jeg mistenker også her overprising. Hva slags merke er den "High Resolution Wide Angle Lens" som er med, osv osv.

Huset sier han koster 780 dollar, i norge får du dette glatt til mellom 4500 og 5000. I tillegg kaller han D50 for professional SLR, men det er nok heller et entry level kamera.

Dette hadde jeg droppet tvert, og heller kjøpt det i norge for samme pris, norsk garanti og en butikk her i landet å gå til.

Dette virker rett og slett ikke seriøst.

Men i og med at det kun blir sendt til USA og Canada stopper det seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg har venner i usa som hadde kjøpt kamera for meg, så det hadde ikke vert noe problem...

Var litt skeptisk egentlig til hele greia. snakka forøvrig med nikon norge, og garantien gjelder ikke her, så hvis noe skulle skje med kamera må jeg sende det til usa for å få reklamasjon på det...

Så jeg dropper nok å kjøpe derifra...

Når det gjelder utstyr til kamera fra england. Noen som har erfaring med noen der? Som er billige og til å stole på?

Lenke til kommentar
  Cirrrus skrev:
Dette hadde jeg droppa.

De prisene som blir opplyst er jo fantasipriser, selv i norge.

Minnekortet er overprisa, begge stativene er overprisa og i tillegg bare å legge på loftet. Det bøybare stativet kan du bare glemme å bruke til speilrefleks, dessuten koster dette 49 kroner i norge. Hva slags filter det er opplyser han ikke om, ikke merke eller noe, og jeg mistenker også her overprising. Hva slags merke er den "High Resolution Wide Angle Lens" som er med, osv osv.

Huset sier han koster 780 dollar, i norge får du dette glatt til mellom 4500 og 5000. I tillegg kaller han D50 for professional SLR, men det er nok heller et entry level kamera.

Dette hadde jeg droppet tvert, og heller kjøpt det i norge for samme pris, norsk garanti og en butikk her i landet å gå til.

Dette virker rett og slett ikke seriøst.

Men i og med at det kun blir sendt til USA og Canada stopper det seg selv.

5872714[/snapback]

Når det gjelder de prisene som står oppgitt på de forskjellige delene så er jo dette oppskrytte priser. Pakken koster jo 809 dollar som med dagens kurs kommer på ca 5600 tror jeg.

Lenke til kommentar

28-80 er jo ganske ubrukelig som vidvinkelobjektiv, og å sette på en vidvinkelkonverter er heller absolutt ikke et ønsket alternativ.

Både Nikon 28-80 og 70-300 er objektiver av billigste sort.

Min konklusjon er den samme som alle andres... kjøp heller i Norge. Du får kamera med Nikon 18-55 ned til 5500. Og da med norsk garanti og 5 års reklamasjonsrett og norsk bruksanvisning. Totalt blir vel en slik pakke billigere i Norge når du tenker på at du må legge til moms og frakt ved kjøp i utlandet.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis man ser på hva dette ville kostet i Norge, inkludert fem års reklamasjonsrett, syntes jeg 7000 faktisk var relativt dyrt for den løsningen. 28-80 er en gammel Nikon linse, dårlig egnet for speilrefleks. 70-300 yter heller ikke kameraet rettferdighet. Men hadde du kjøpt i Norge, og brukt 7000 hadde du lett fått f.eks:

Nikon D50

Nikon 18-55 (bedre enn 28-80 både kvalitetsmessig og med tanke på DSLR bruk)

2GB SD i samme kvalitet (med image recovery software og deksel)

Nikon Bag

Stativ

Rensesett

Kortleser

Ekstra batteri

5 års reklamasjonsrett

Eneste jeg kan tenke meg kan virke som en bonus, er 70-300 objektivet. Men da ville jeg heller gått for en 55-200 (spesiallaget for digitalt) eller et objektiv med noe bedre optisk kvalitet. 70-300 er ikke verdt mange kronene, og reklamasjonsrett og alle fordelene med å kjøpe i Norge, mer enn oppveier for denne kostnaden.

Som PMNormal sier... hvorfor sjekker ikke folk priser i Norge før du kjøper i utlandet og mister fem års reklamasjonsrett? Virker som folk automatisk tror at det alltid er så mye billigere i utlandet.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Støtter det Afseth sier.

Det blir litt som en forsikring, det koster inntil huset brenner. Da er det plutselig gull verdt. Det du i tillegg får i Norge er hjelp og råd til bruk av kameraet etter at det er kjøpt.

Jeg har selv reist litt rundt om, og dommen er at Norge er billig generelt sett når det kommer til elektriske og lignende varer. F.eks. fikk jeg bakoversveis da jeg så gromt skulle kjøpe Ipod i Spania...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...