Garreth Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hei. Har nettopp kjøpt meg en Linksys WRT54Gv5. Har koblet Tele2 modemet inn i wan porten. I to av lan portene har jeg koblet to switcher. Alt fungerer helt fint en stund, det trådløse fungerer og alle kablede koblingene fungerer også. Så etter en liten stund så slutter internett å fungere og jeg kommer meg inn på webinterfacen til linksysen. Jeg kommer inn på andre maskiner på nettverket, merkelig nok. For å få det til å fungere igjen må jeg dra ut strømmen på linksysen. Har prøvd å oppdatere med den nyeste firmwaren fra linksys uten at det har hjulpet noe. Er det noen som vet hva som kan være galt? (det merkelige er at jeg plutselig fikk opp en ny "internett connection" i windows etter jeg hadde koblet til linksysen. Kanskje dette har noe med stabiliteten å gjøre? ) Skjermskudd: Internet connection Basic Routing SysInfo Vendor:LINKSYS ModelName:WRT54G Firmware Version:v1.00.6 , Jan 10 2006 #000 Boot Version:1.01.2 CodePattern:WGV5 Country:DE 11g RF Status:enabled(HW) 11g RF Firmware Version:3.131.20.0 11g RF Domain:DE(channel 1~13) 11g RF Channel:11 11g RF SSID:ensign ----- Dynamic Information 11g RF Mac Address:00:14:BF:E6:10:B3 MTU:1500 LAN Mac Address:00:14:BF:E6:10:B1 WAN Mac Address:00:14:BF:E6:10:B2 Hardware version:1.0 Device Serial No.:CDFB0ECH8851 ses_status=Success ses_count=0 Lenke til kommentar
mkon Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Er en feil med Pppoe på routern, stod i siste firmware at det var fikset men hadde samme feil hos en jeg satte den opp hos. Bare å bytte siden denne siste utgaven er en billig versjon med mange feil. gå for en eldre versjon. Har v3.1 og den er den beste routern jeg har hatt. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Men jeg bruker ikke Pppoe, har dynamisk ip. Tele2 modemet "ringer opp" selv. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Ja, men routern "slipper" det den får fra modemet uansett om du har brukernavn for å få det eller om modemet ringer opp selv. Routern slapp dhcp en uansett.....testet på både telenor og tele2 jeg også Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 så du mener altså jeg må bytte inn routeren? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg skrev det som det var og ville ikke ha en router der 90% av folka på forumer sier den suger. Har skrudd opp en slik og det er ikke samme delene som i min 3.1 versojn så det er nok noe i at den er low budget. Jeg fikk igjen penga for fyren ihvertfall da jeg leverte den inn. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (det merkelige er at jeg plutselig fikk opp en ny "internett connection" i windows etter jeg hadde koblet til linksysen. Kanskje dette har noe med stabiliteten å gjøre? ) 5871564[/snapback] Normalt for alle routere som støtter UPNP, da vil du få opp dette ikonet. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Kjørte du cd'en som fulgte med ruteren? Har satt opp flere sånne (v5) og noen av de vil ikke fungere skikkelig før enn cd'en er kjørt. På gamle versjoner har det aldri vært noe problem. Tror det er vanskelig å få kjøpt gamle versjoner nå Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Istedet for å bruke WAN-porten - gjør som i følgende post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=354026&hl= Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Hmm, det er ikke noe dchp server i tele2 modemet, skjønner ikke helt hvordan jeg skal få gitt ut iper til alle maskinene uten det? Skal prøve å kjøre cden en gang til. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Modemet gir routern din eller datan din ip ikkesant, det er den routern hele tiden mister Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) ja jeg får en ip automatisk fra tele2 modemet. Linksysen slutter å svare; altså internett detter ut, og det er ikke mulig å koble til http://192.168.1.1. Men om jeg lar alle maskinene få tele2 ipen internt også (slik som det virket skjedde på den linken steinrr postet) da vil det vel bli konflikt på nettverket når jeg har flere maskiner? edit: På den setup wizarden på cden kommer jeg ikke lenger enn til punkt 7. Den sjekker instillingene på min maskin, og så spør den om passord. Etter det så skjer det lite. Endret 5. april 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hva slags ip har tele2 modemet? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Jeg kan ikke se hvilken intern ip modemt har, ser bare den eksterne. Edit: Tror jeg da, finnes det en måte å sjekke det på? Endret 5. april 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Start - kjør: cmd ipconfig /all "standard gateway" bør være tele2 modemet Lenke til kommentar
mkon Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Du hadde kun trengt en switch til nettet ditt om du skal dele tele2 ipen til flere dataer. Men uansett så er linksysen bugga siden den henger seg og mister ip fra modem Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Har faktisk ingen pcer rett i linksysen, bruker to swticher til de andre maskinene. Men jeg trenger trådløstnettverk også, derfor må modemet inn i linksysen vel? Slik ser ipconfig ut hos meg: Ipconfig Endret 5. april 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Modem i en av LAN-portene Sett wrt54g til f.eks 192.168.1.2 - Slå av dhcp i wrt54g Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå