NERV Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg har forsøkt å sette sammen en PC, men når jeg slår på maskinen er skjermen sort. Powerlyset på skjermen er grønt så den får vel signaler. Iblant klikker det i skjermen, som om noe skjer men bilde får jeg ikke. Har forsøkt å bytte skjermkort, men det hjalp lite. Lenke til kommentar
GunnarK Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hvor mye skjer da starter selve pcen ? Har du jumpere på hovedkortet ? Sjekk om hastigheten på RAM og CPU er riktig såtte på jumperne. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Det skal være jumperfritt : http://www.abit-usa.com/pt_main_backd4c4.h...DEL_NAME=SR7-8X Abit sr7-8x. Maskinen ser ut til å starte, men jeg får ikke skjermbilde. Det lyser et orange lys på kabinettet ved siden av et lyspære symbol. Hd symbolet lyser ikke. Lenke til kommentar
dark^dog Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Mulig årsak: Skru opp maskina di igjen, og sjekk på baksiden av hovedkortet, at INGEN muttre fra kabinettplata står i mot hovedkortet der hovedkortet ikke har hull for å skru skruer igjennom. Hvis det gjør det, så må du bestille nytt hk. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Etter at jeg hadde satt i mitt MSI kort og skulle starte opp maskina så hadde jeg akkurat det samme problemet. Blei litt frustrert, men plutselig så slo tanken meg om å resette BIOS`en. Jeg gjorde det via en jumper på hovedkortet og vips så funka det. Kanskje det er det du må gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg