Gå til innhold

PHP ved bruk over WAP

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en enkel side i HTML og PHP der jeg har en form som skal logge inn.

Problemet er at den vil ikke motta resultatet generert fra php.

Siden funker fint når jeg kjører den fra internett, men ikke via mobiltelefon. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarte å lage en WAP side, men det viser seg at jeg ikke har wap på mobiltelefonen (kun GPRS). Så jeg får ikke testet siden.

Så derfor lurer jeg på hva jeg skal benytte for å få laget en side jeg klarer å nå med vanlig GPRS (der jeg benytter PHP for innloggingen) ?

Lenke til kommentar

Du har sikkert skrevet siden i HTML, men WAP går på WML og er dermed noe helt annet (og noe herk spør du meg!).

Men ta og søk litt etter WML og last gjerne ned en WAP-emulator - OpenWave er en god en. Forresten er det ganske enkelt med asp .net å utvikle mobile sider. Lykke til!

Lenke til kommentar

Fordi mobilen snakker et annet språk enn nettleseren din. Nettleseren din leser HTML og XHTML, pluss andre ting igjen avhengig av nettleser. Og en wap-browser leser wap-sider, WML.

Les om WML på w3schools.com, kan du HTML så tar du det nok fort opp.

http://www.w3schools.com/wap/default.asp

Her har du telefonnummersøk på wap hvis du vil se hvordan det funker :p

http://henrik.redexmedia.net/gulesider/index.wml

Lenke til kommentar

Det måtte i såfall ha vært en ny mobiltelefon med opera eller noe innstalert, jeg har gprs på min mobiltelefon, men jeg kan ikke lese html for det. Så alt kommer vel ann på hvilken mobiletelefon du har hvis det bare er du som skal bruke siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...