Gå til innhold

Hvordan "blocke" IE ut fra siden min

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo f.eks bytte ut:

$broo ="Internet explorer";

med:

die("Du bør ikke kjøre med denne nettleseren. Skaff deg en annen !");

Evt istedet for die(), kan du videresende brukeren til firefox sine hjemmesider:

header("location:http://www.firefox.no");

Den siste koden er forutsatt at koden står helt øverst i hoved-scriptet, og det ikke blir skrevet ut noe output før dette.

EDIT: du trenger forsåvidt ikke å ha med $broo... linjen

Endret av kakkle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
nders,05/04-2006 : 13:13]:hmm:

vis jeg bruker Die, stopper lastingen av siden da?

5871296[/snapback]

Det stemmer :)

The exit() function terminates execution of the script. It prints status just before exiting.

die() og exit() er samme funksjonen foresten.

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Det skal ikke være store jobben.

Bruk sessions. Dersom en bruker med IE klikker seg videre så setter du bare en sesjon til "ok" ell. og kjører en sjekk på den før du printer du die() til IE brukere.

.... om du skjønte hva jeg skrev :p

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Syns slikt er tåpelig.

Selv om IE er langt dårligere enn FF/Opera, mener jeg det er fullstendig tåpelig å blokkere den. Dette går jo fullstendig mot det alle FF/Opera advokater har kjørt mot MS hele tiden, dvs. at www skal fungere for alle, uten tanke på browsertype, OS, osv. Dette ligner svært på det MS gjorde når de blokkerte andre browsere enn IE på noen sider.

Greit at du kjører en pop-up, eller viser en side med anbefaling om å bytte i noen sekunder før du forwarder til din virkelige side. Men å blokkere fullstendig pga. at noen bruker en browser du ikke liker, syns jeg er direkte tåpelig og fjortissaktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Syns slikt er tåpelig.

Selv om IE er langt dårligere enn FF/Opera, mener jeg det er fullstendig tåpelig å blokkere den.  Dette går jo fullstendig mot det alle FF/Opera advokater har kjørt mot MS hele tiden, dvs. at www skal fungere for alle, uten tanke på browsertype, OS, osv.  Dette ligner svært på det MS gjorde når de blokkerte andre browsere enn IE på noen sider.

Greit at du kjører en pop-up, eller viser en side med anbefaling om å bytte i noen sekunder før du forwarder til din virkelige side.  Men å blokkere fullstendig pga. at noen bruker en browser du ikke liker, syns jeg er direkte tåpelig og fjortissaktig.

5871604[/snapback]

Jeg er helt enig i det du sier, men dette er kanskje ikke hva trådstarter mener - så isteden for og dra opp en teit diskusjon om noe som er offtopic så hjelp isteden gutten med problemet sitt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

sessions, i motsettning til cookies, lagres på servern å ikke klientsiden.

Når noen besøker din side blir vær bruker tildelt en unik session id. Dersom man lukker browsern, går inn på siden igjen, så får man tildelt en ny session id.

EDIT: Her står det litt bedre forklart - LINK

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...