mongojarle Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Morn! lurer på ca pris på en VW passat -99 som har gått 145.000km. Sedan, sort metallic, A/C, 1,6liter, dekk vet jeg ikke, men den står vel på piggfri vinterdekk på stålfelg nå. lurer på om jeg skal kjøpe denne, og har en følelse av at prisen er rett, men har jo egentlig ikke noe snøring? er dette en god bil? jeg er 20år, og jeg skal ikke råne rundt og spinne grus. http://www.rugaasbil.no/ Endret 7. april 2006 av jalejale Lenke til kommentar
gorber Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Sikkert godt under 100K, men sjekk på www.autodb.no og www.finn.no. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 den står nå til 79k... glemte jo å skrive det... hehe... pruttningsmon? det er en liten (4-5cm) ripe på bagasjelokket, også tror jeg puta til armlene mellom forsetene mangler.. skal se på den bedre i morra... Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Kan være lurt å sjekke om bærearmer, opphengskuler o.l. har vært skiftet.. de er et svakt punkt på disse bilene. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 notert... har med meg en fyr som jeg kjenner som har peil på biler i morra, han har kjørt otorcross tidligere og jobber nå som mekaniker på en marina... så håper at han kan bidra med noe også. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Høres ut som et godt kjøp. Men sjekk overnevnte forstilling. Pluss at du bør sjekke at sentrallåsen fungerer og at hjullager er i orden. På denne siden står det mye om passat: http://www.bilforumet.net/forumdisplay.php?f=135 Les denne artikkelen også: http://www.honestjohn.co.uk/index.php?url=...bycar/index.htm Endret 5. april 2006 av hans A Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) se der ja, nå begynner det å komme seg med info om denne bilen... takker veldig mye... jeg har veldig lyst på den egentlig.. er veldig fin i lakken og sånn bortsett fra ripa i lokket bak. regner med at det er et galvanisert karosseri på denne bilen, så rust burde vel ikke være noe tema enda? hvis det er det, hvor er da typiske steder? jeg har ikke lest igjennom alt på de sidene du linker til hans a, skal gjøre det nå...... har også lest igjennom bruktbilguiden til max power et par ganger. er det noe pruttningsmonn på denne? jeg har aldri kjøpt bil før som dere skjønner... det er av en bruktbilhandler jeg skal kjøpe denne. fikk også vite i dag at de har skilter på den fordi de bruker den litt som utleiebil. siden det er skilter på den er det jo mulig å prøvekjøre den, er det noe jeg bør legge merke til ved kjøring? med vennlig hilsen og takk for all hjelp jarle edit: leste meg i frem til dette: galvanisert karosseri med 11 års garanti (gjelder dette norge også?) er en 99-modell en B3(g)? Endret 5. april 2006 av jalejale Lenke til kommentar
hans A Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Du kan jo prøve å høre om det er ulyder i motor. Sjekk om A/C virker som den skal. Hvis det er ulyd fra hjulene i svingene så bør hjullagre skiftes. Og sjekk om bærebroer er skiftet på forstillingen. Det kan koste deg opp til 15000,- hvis VAG-verkstedet ikke vil skifte det på reklamasjonen. Noen får skiftet det gratis mens andre er mindre heldig! Sjekk om register-reim er skiftet ved 120 000km. Prutingsmonn i den prisklassen er vel gjerne snakk om med eller uten registrering. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 registrering kommer i tillegg, det var i hvertfall det som stod på salgsplakaten i vinduet på søndag, men i dag fikk jeg jo vite at de hadde satt skilter på den, så jeg vet ikke... men er ikke det rundt 6000? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 registrering kommer i tillegg, det var i hvertfall det som stod på salgsplakaten i vinduet på søndag, men i dag fikk jeg jo vite at de hadde satt skilter på den, så jeg vet ikke... men er ikke det rundt 6000? 5872345[/snapback] Registrering koster 6052,- http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=17723 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Prutingsmonn i den prisklassen er vel gjernesnakk om med eller uten registrering. 5872304[/snapback] så hvis reg. er inkludert kan jeg prutte litt, hvor mye sånn ca? mange spørsmål dette her men... Lenke til kommentar
gorber Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Er det hos forhandler, bør omregistrering følge med, samt tilstandsrapport. Regner med at du kan prute den ned kanskje 5 tusen? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 hvor finner man ut hva listeprisen er? passer 18tomms felger? finnes det noe gøy å sette på denne bilen? luftfilter, senkesett, og sånne saker? jeg finner bare til 1,8literene og dieselene... Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 ok... bilen var helt fint teknisk, ingen ulyder, ingenting galt som man kan merke ved å kjøre/se på den... kan være et godt kjøp; men selger virket VELDIG useriøs, noe som overrasket meg veldig. de pratet ikke om bilen, men ville heller prate om sin egen bmw og merca som stod der... de ville ikke ta en tilstandsrapport på den, de VISSTE IKKE om det var sommerhjul på den.. de var rett og slett ikke interessert i å selge den.. min bilkyndige kamerat hadde ikke kjøpt den, han hadde ikke kjøpt noen bil av de. jeg linker de selgeren i bunnen her, så får kanskje noen som kjenner fyren, eller har handlet av de kommentere... http://www.rugaasbil.no/ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det var vel den sølvgrå sedan 1600 med automat du hadde sett på? Var ingen andre der som passet så Sto til 99000 den bilen såvidt jeg kunne se Lenke til kommentar
gorber Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Er du usikker på selger, la vær. Firmaet er et enkelmannsforetak, registrert på Alexander Rugaas, noen regnskapsinfo er ikke å oppdrive. Er det/blir det noe tull med økonomisk med et sånt selskap, kan man i teorien ta private eiendeler som hus og slikt, men som regel er det vanskelig. Passater i den aldersgruppa, i den prisklassen fins det maange av på nettet, gjerne med større motor og. Jeg ville nok sett meg rundt etter en 1.8 i stedet. Du får de i den prisklassen der og. Fant for eksemplel 53 biler mellom 75K og 85K på finn.no Endret 6. april 2006 av gorber Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 nei kremt, det var en sort en, 1,6 liter, de bruker den litt som utleiebil tror jeg... også var den en annen der som prøvekjørte den etter oss, da så vi at det ene kjørelyset ikke funket (!!), og batteriet var ikke festet (!!) noe jeg anser som ganske slappt av selger... jeg tror at hvis jeg ikke hadde hatt med meg min bilkyndige venn, så hadde deres tone vært en hel annen... da hadde de kanskje snakket mer med meg om bilen, og "solgt" den litt mer... gorber: veldig sant, vi hadde en dårlig magefølelse etter at vi hadde snakket med selgeren (om noe helt annet enn bilen), så da gikk vi ganske enkelt... den var også rett og slett ekkel inni, den hadde ikke sett såpevann eller støvsuger, matter til gulvene trodde de at de hadde et sted (!!). det var aske i askebegeret, fettmerker på håndtakene over dørene, kloremerker på rattet, og et stoort høl på førersetet på siden av ryggen, helt ned til skumgummien faktsik... noe av forstilligen var byttet i 2002, og den manglet service som skulle ha vært for 4000km siden, det vissste ikke selger. nei takk... lete etter en annen sedan... vw bora, vw passat eller a4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå