Gå til innhold

Nvidia 7900gt XFX - Ytelse

Anbefalte innlegg

Hei, skal til å bestille et 7900gt kort men jeg stusser på hvilket jeg skal ha.

XFX har tre forskjellige modeller hvor forskjellen er, så vidt jeg fårstår, klokkehastighet.

Xfx 7900gt (referanseklokk)

Xfx 7900gt Extreme edition (520/1500)

Xfx 7900gt XXX edition (560/1650)

Jeg har søkt etter reviews på google men fant kun til Xfx 7900gt og 7900 gt XXX.

De testet heller ikke kortene mot hverandre men hver for seg.

Hvor mye ytelsesforbedring er det på de forskjellige versonene, er det værdt og betale de 100lappene ekstra får å få extreme edition eller XXX edition?

Link gjerne til tester.

Mvh

Tobias

Edit: Tenkte foresten jeg skulle bestille fra netshop.

Endret av babbakaørn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bestilte nettopp det koret plus komponenter til en heilt ny pc:) 3063 for det skjermkoret er vilt billig!

5872354[/snapback]

Du skulle heller bestilt det første skjermkortet der, så kunne du fint klokket det opp til det den du bestilte er klokket opp til.

5872434[/snapback]

Neida. Heller ta voltmod på 560/1650 og klokke til 650/1800.

Ikke sikkert det går på alle kort, men diverse hardwaresites har greid 800MHz på GPU.

Men man skal ha litt CPU for å drive kortet for det skalerer bra i ytelse om man kommer oppover mot 3GHz og videre på 939-platform.

Endret av TA-Millman
Lenke til kommentar
Bestilte nettopp det koret plus komponenter til en heilt ny pc:) 3063 for det skjermkoret er vilt billig!

5872354[/snapback]

Du skulle heller bestilt det første skjermkortet der, så kunne du fint klokket det opp til det den du bestilte er klokket opp til.

5872434[/snapback]

Neida.

Joda, der er samme kjerne på alle de korta. Alle tre kan klokkes like mye.

Lenke til kommentar

For det om korta har samme kjerne så betyr det ikke at de korta klokker like bra, du kan være heldig og få klokke mye og være uheldig. Er ikke noe fasitsvar på dette, noen får kort som klokker bra og noen ikke. Helt likt med prosessorer.

Lenke til kommentar

5872354[/snapback]

5872434[/snapback]

Neida.

5873245[/snapback]

Nei. Chips er sortert. De kan ikke selge et kort som 560 uten at det er stabilt. Selv om alle kort klokker brabetyr det ikke at alle er stabile. Når det er snakk om 200 kr i forskjell ser jeg ikke problemet. Om det hadde vært 1000 kr, så kanskje.

Lenke til kommentar

5872354[/snapback]

5872434[/snapback]

Neida.

5873245[/snapback]

Nei. Chips er sortert. De kan ikke selge et kort som 560 uten at det er stabilt. Selv om alle kort klokker brabetyr det ikke at alle er stabile. Når det er snakk om 200 kr i forskjell ser jeg ikke problemet. Om det hadde vært 1000 kr, så kanskje.

5873669[/snapback]

Eneste grunnen til at den kanskje kan være mer stabil, er vel at den er blitt fin justert ved den klokken? Kjølerene er jo de samme.

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til at den kanskje kan være mer stabil, er vel at den er blitt fin justert ved den klokken? Kjølerene er jo de samme.

5874918[/snapback]

Finjustert ?

Nå må du forklare deg her eirik ;)

Henger meg på de andre og vil tro de XFX-kortene er testet på hvor bra de klarer å klokke de.

Klarer de xxx-kravet, så får de et xxx-klistremerke på seg(enkelt forklart).

Lenke til kommentar

5874918[/snapback]

Finjustert ?

Nå må du forklare deg her eirik ;)

Henger meg på de andre og vil tro de XFX-kortene er testet på hvor bra de klarer å klokke de.

Klarer de xxx-kravet, så får de et xxx-klistremerke på seg(enkelt forklart).

5881747[/snapback]

Finjustert: At volt stemmer helt korrekt med core og memory. Det er bare det sykiske som er forskjellig.

Fysisk: Core og mem. er AKURATT den samme.

Altså, X og XXX er bare de samme kortene, men med annerledes innstilling/justering.

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...