Gå til innhold

Filserver på loftet, vil dette fungere?

Anbefalte innlegg

Har planer om å snekre sammen en filserver nå snart og siden jeg bor i en 60kvm leilighet sammen med dama så er eneste muligheten å ha den ståendes på loftet (pga støy og rot). Kabling osv er ikke et problem, men det jeg tror kan bli problemet er kondens siden loftet ikke er isolert. Jeg har lite peiling på hvordan kondens oppstår og hva jeg kan gjøre for å motvirke kondens.

Filserveren skal bestå av et socket a hovedkort, med duron 1800mhz, en haug disker (5-8 stk) og en gb ram. Jeg hadde tenkt å snekre dette sammen i en forholdsvis liten kasse med 4-5 kabinettvifter.

Noen som kan komme med inspill om kondensen vil ta knekken på maskinen til vinteren eller som vet om måter en kan motvirke kondens på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Kondens oppstår når en ting er kaldere enn omgivelsene. Altså ved et lengre strømbrudd vil kondens oppstå i maskinen din.

Lenke til kommentar
4-5 kabinettvifter?

Min server står i en skuff på stua. Sagde hull bak i skuffen for å slippe ut luft fra PSU-vifta, og for å trekke kabler.

5875431[/snapback]

skader ikke med kjøling når den skal stå på 24/7 og det er vel sikkert ikke noe støy dem hører siden den står på loftet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...