black_sheep Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Tenker på å kjøpe en Rover 600 TI. Men har hørt at det er så mye tull med Rover? Mens av andre har jeg hørt at Rover er samma som en Accord/Civic. Og siden det ikke akuratt er den bilen det ruller mest av på norske veier må det jo være en grunn tenker jeg? Hvis noen kunne sagt no om Rover, og 600TI hadde det vært kjempe Takker Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Bilen er basert på en Honda Accord ja. Det meste er vel likt som Honda Accord. Er litt usikker på motoren, men trodde TI motoren var fra rover, men leste at SI motoren var fra Honda. Grunnen til at det ikke er så mange kan jo være at Rover ikke er et kjent merke i norge. Kvaliteten bør vel være grei i og med at det er en Honda egentlig. Kan i hvert fall prute endel på de bilene. Kan lese noen tester av den her: http://www.bilnorge.no/vis_tester_ny.php3?...0&modell=495006 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 600 serien er i bunn og grunn Honda Accord, utenom TI og noen få dieselutgaver som har motorer og girkasser utviklet av Rover selv. Det var en her på forumet som hadde 620ti mener jeg å huske. Han burde kunne gi noen fornuftige svar. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Kjempe ja, da hadde det virkelig vært genialt om han så denne tråden! hvem var det a? kan sende PM Lenke til kommentar
underground Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Tror han het frakk2000 ellerno. mener å ha lest noe om en sånn 620 ti her engang. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jepp, har en Rover 620Ti, brukte mye tid på å vurdere bilen, og kom frem til at den var lang bedre enn jeg hadde trodd. Den scorer bra på svenske bilprovningen og eugodkjenning i Norge. Rover 600 serie er basert på Honda Accord fra samme periode, de har mye likt, men f.eks panser, lykter, seter osv er Rover. Motor er også Rover i de "store" modellene, som TI 620SI osv. Turbo er Garret. Prisen ligger på rundt 60 000 - 70 000 privat, og deng på en 10 000 flak hos forhandler. Bilene er "tungsolgt", så de har ofte stått lenge, så se etter typiske feil som følger av dette: - Rustne bremser - Dårlig smurte motorer (vindhusheis, takluke osv). - Veskenivå o.l - Batteri o.l Bilen vi kjøpte hadde rullet 220 000km, men den var veldig pent holdt. Kun en eier før. Det pleier visstnok å være en gjenganger for disse, ofte eldre menn som har rullet rundt i de. Ting som trekker ned: - Revers, må ofte "lure" den inn i revers, ikke noe stort problem. - Ikke så "sensitiv" på rattet (føles ikke så direkte), igjen ikke noe stort problem - Stiv, dette er enten en bra eller en dårlig ting, alt ettersom hva du liker. - Litt hard clutch, pga stor motor - Kronglete å bytte lyspærer på turboversjonen, da slanger og fjas ligger helt inntil lyktene - Torque-steer (et generelt forhjuls "problem".) - Sofaseter foran (De kunne godt ha hatt litt mer sidestøtte, når en slenger rundt i 200). - Dårlig sikt ut bak (kjøp ryggealarm ! ) - Turboversjon bruker en del bensin, (rett under literen på mila, evnt mer hvis du liker å rævkjøre). Ting som trekker opp: - MYE ekstrautstyr (AC, skinn, el vindu/soltak osv.) - Stor motor, med turbo (NAM) - Veldig billig å forsikre - Honda kvalitet på det meste - Rovermotoren er bra - Stiv (Ekstra stag og harde dempere) - Gode seter bak - Veldig billig i forhold til andre biler . <- punktum Synes bilen er et veldig godt kjøp, om du finner en som har en del mil igjen, så tror jeg du har en både kjapp og vedlikeholdsfri bil. Den er ikke særlig dyr å reparere, og det er ikke noe problem å få tak i deler. Anbefaler å sjekke ut Autofil (høsten 2003-2004?) der bruktbil tester de en Rover 620TI. Genialt Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Et lite moment er jo at Rover er konkurs og restene er oppkjøpt av kinesere, om de noengang kommer til og starte opp produksjon av Rover igjen er jo uvisst. Man _bør_ få kjøpt en Rover meget billig pga dette. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hvordan blir det med produksjon av reservedeler ved en slik situasjon? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Hmm..jaja..likte ikke alle de minus-sidene men var denne jeg kikka litt på da: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...119&pos=4&tot=8 Skal ikke være så lett dette medbilkjøp. Vurderer en slik en Rover, Galant, BMW 520. Men får se hva det blir til Ny dag, nye følelser for ulike biler Endret 6. april 2006 av black_sheep Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Den bilen der har vært til salgs i månedsvis mener jeg og huske Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Deler er ikke noe problem, Rover har en ny fabrikk i England, og en i Kina, i tillegg så har Catepillar lagd deler til Rover siden de gikk konkurs. Tja, jeg tar litt hardt i når det gjelder minusene, men gidder ikke lyve og si det er verdens beste bil. Den er ganske knall, og helt klart den bilen jeg har prøvd som har vært mest for pengene. Du må nesten prøve den før du bestemmer deg Har sett den bilen har vært til salgs en god stund. Du bør nok kunne presse prisen en del, men den ser jo ellers fin ut. Dessuten, når det gjelder deler: Du kan bruke Honda deler Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Deler er ikke noe problem, Rover har en ny fabrikk i England, og en i Kina, i tillegg så har Catepillar lagd deler til Rover siden de gikk konkurs. 5878969[/snapback] Men svjv lages det ingen biler lengre, kineserne har store planer men ingenting er vel annet enn luftslott så langt. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Jepp, vet! står at den ble sist endret: 28.12.2005! er jo en stund siden! deler skal gå greit å få tak i isåfall, jobber på mekonomen vi får sjå..Takk for hjelp ihvertfall Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jepp, har en Rover 620Ti, brukte mye tid på å vurdere bilen, og kom frem til at den var lang bedre enn jeg hadde trodd. Den scorer bra på svenske bilprovningen og eugodkjenning i Norge. Rover 600 serie er basert på Honda Accord fra samme periode, de har mye likt, men f.eks panser, lykter, seter osv er Rover. Motor er også Rover i de "store" modellene, som TI 620SI osv. Turbo er Garret. Prisen ligger på rundt 60 000 - 70 000 privat, og deng på en 10 000 flak hos forhandler. Bilene er "tungsolgt", så de har ofte stått lenge, så se etter typiske feil som følger av dette: - Rustne bremser - Dårlig smurte motorer (vindhusheis, takluke osv). - Veskenivå o.l - Batteri o.l Bilen vi kjøpte hadde rullet 220 000km, men den var veldig pent holdt. Kun en eier før. Det pleier visstnok å være en gjenganger for disse, ofte eldre menn som har rullet rundt i de. Ting som trekker ned: - Revers, må ofte "lure" den inn i revers, ikke noe stort problem. - Ikke så "sensitiv" på rattet (føles ikke så direkte), igjen ikke noe stort problem - Stiv, dette er enten en bra eller en dårlig ting, alt ettersom hva du liker. - Litt hard clutch, pga stor motor - Kronglete å bytte lyspærer på turboversjonen, da slanger og fjas ligger helt inntil lyktene - Torque-steer (et generelt forhjuls "problem".) - Sofaseter foran (De kunne godt ha hatt litt mer sidestøtte, når en slenger rundt i 200). - Dårlig sikt ut bak (kjøp ryggealarm ! ) - Turboversjon bruker en del bensin, (rett under literen på mila, evnt mer hvis du liker å rævkjøre). Ting som trekker opp: - MYE ekstrautstyr (AC, skinn, el vindu/soltak osv.) - Stor motor, med turbo (NAM) - Veldig billig å forsikre - Honda kvalitet på det meste - Rovermotoren er bra - Stiv (Ekstra stag og harde dempere) - Gode seter bak - Veldig billig i forhold til andre biler . <- punktum Synes bilen er et veldig godt kjøp, om du finner en som har en del mil igjen, så tror jeg du har en både kjapp og vedlikeholdsfri bil. Den er ikke særlig dyr å reparere, og det er ikke noe problem å få tak i deler. Anbefaler å sjekke ut Autofil (høsten 2003-2004?) der bruktbil tester de en Rover 620TI. Genialt 5876802[/snapback] Hvordan er det med drivstoffobruket på en såpass stor motor? Mvh Raimo Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Vil vel ha literen tenker jeg Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Vil vel ha literen tenker jeg 5880109[/snapback] er det mye eller lite? har ikke no peil på sånt jeg. hva er vanlig lissom? Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Den bruker 0,95 på mila. Vel og merke hvis du holder deg under 3000/o. Over det, så blir det baluba ;D Kan lett bruke mer for å si det sånn Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Blir en dyr bil til slutt likevel da Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Nesj, det er ikke så ille. Jeg har også en Nissan Maxima 3.0l, den bruker ca det samme. Så klart, hvis du skal gå for en økonomisk bil, som du kan kjøre langt med, så ville jeg nok heller gått for en liten diesel loppe. Men fy **** som den går, 0 - 100 på 7,4. Det er ganske digg til å være en skikkelig comfort cruiser. Dessuten, du ville betalt hele differansen mellom en Bmw eller Audi bare i forsikring. Bilen står i min far sitt navn, og han betaler forsikringa under 3000 i året, for full kasko. Jeg mistenker en Audi, eller BMW hadde kosta en liten fjert mer Et eksempel: BMW 328i 1996 - 34540 (0-100 7,3s) Rover 620TI 1996 - 18741 (0-100 7,4s) Go figures Endret 8. april 2006 av frakk2000 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 På tide at Rover får dyrere forsikring også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå