Gå til innhold

Hva er rett når det gjelder pris på varekjøp ?

Anbefalte innlegg

De gangene jeg har hørt med forbrukerombudet har de ikke noe særlig som ligger i bånn for det de sier... de sier det som er best for kunden - rett og slett...

5914957[/snapback]

Det er vel pga at de blir kontaktet av kundene og som regel får deres versjon av saken. Og den er vel ikke alltid helt nøytral.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud, bestilte du en vare til 5 kr. som vanlig koster 1.295 kr. så må man jo være komplett idiot hvis man ikke skjønner at den er feilpriset.(uansett om man har sjekket konkurrenter etc.).

Tenk hvis en 300 gb s-ata harddisk nå hadde kommet til 5 kr. 9999999/10000000 vet eller skjønner at dette er en feil...

Uansett om ordrebekreftelser blir sendt ut kan forhandleren bryte dette hvis det er en grov feilprising som i her som det blir gitt over 90% avslag...

5914859[/snapback]

I følge forbrukarombudet gjelder dette berre om ein får beskjed om dette før ein har trykkt på BEKREFT ORDRE. Hadde ingenting med ka kunden måtte forstå eller ikkje. Har personlig ikkje snøring på ka eit produkt burde eller ikkje burde koste.

5914882[/snapback]

Hvis man ikke har snøring på om en ting koster kr 5 eller kr 1295 etter å ha brukt kr 50000 hos samme butikk bør man vel ikke handle i det hele tatt, eller?

Quote:

"Har handla for ca 50 000 hos komplett det siste året. Men fekk ikkje noko sympati."

Utsagn fra Forbrukerombudet slikt som er lagt frem her bør man ta med en klype salt da det det fremgår at det er med ganske store forbehold de uttaler seg.

5914921[/snapback]

Om ein skjerm kosta 1000 eller 5000 så bryr eg meg ikkje dersom eg skal ha den.

Einaste grunnen eg gjekk videre med denne saka var pga dårlig kundeservice. Ikkje det at ej måtte ha varen.

No har eg kjøpt 2 pcar til ca 15 000 \stk. + 19 "LCD, DVD brennar og plater. + andre småting. Ikkje noko som tilseie at eg skulle vite ka ein router kosta... Da vi fekk instalert breiband fekk vi denne gratis. For og sei det slik so bryr eg meg ikkje om eg får vara. Men hadde kundeservice oppført seg greiere, ville eg ikkje brydd meg. Useriøse kundeservice er noko eg ikkje liker. Og da lager eg sak av det.

Lenke til kommentar
Men det morsomme er at dere ikke skjønner at med denne fremgangsmåten bidrar dere til at prisene på pc-utstyr generelt går opp.

Slike tråder skulle vært like mye bannlyst som masse annet her på forumet.

Overskriften kunne like gjerne vært: Hvordan stå på din rett og svindle en nettbutikk.

5914813[/snapback]

Dette er noe av det verste jeg har lest her... Sensurere tråder som er kritiske til hvordan nettbutikker behandler oss forbrukere? På hvem sin side ville hw.no vært da?

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange her er så lojale mot dataforhandlerne at de ikke vil innse når disse forhandlerne begynner å ta seg friheter og opererer i gråsoner av loven.

Når ryanair kan selge flybilletter til 1 pund, hvorfor skal det være umulig at komplett selger et produkt til halv pris? Har ryanair stor margin på sine salgsvarer?

Lenke til kommentar
Men det morsomme er at dere ikke skjønner at med denne fremgangsmåten bidrar dere til at prisene på pc-utstyr generelt går opp.

Overskriften kunne like gjerne vært: Hvordan stå på din rett og svindle en nettbutikk.

5914813[/snapback]

Dette er noe av det verste jeg har lest her... Sensurere tråder som er kritiske til hvordan nettbutikker behandler oss forbrukere? På hvem sin side ville hw.no vært da?

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange her er så lojale mot dataforhandlerne at de ikke vil innse når disse forhandlerne begynner å ta seg friheter og opererer i gråsoner av loven.

Når ryanair kan selge flybilletter til 1 pund, hvorfor skal det være umulig at komplett selger et produkt til halv pris? Har ryanair stor margin på sine salgsvarer?

5914977[/snapback]

Nå begynner du å bable i vei om helt andre saker igjen...

Ryanair tjener inn den billige flybilletten på andre måter, men det gjør jo ikke komplett da...

Lenke til kommentar

Merkelig at komplett ikkje sjekker prisane sine betre da. Da hadde vi ikkje hatt dette problemet.

Forøvrig så måtte f.eks. Rimi selge ein telefon til 49 kr. Sjølv om prisen skulle vere 490 kr.

Elkjøp har og vore borti ei slik sak. Dei måtte selge ein haug med DVD-spelarar for ein slik og ingenting. + ei kjempebot...

Endret av _andreash_
Lenke til kommentar

5914813[/snapback]

5914977[/snapback]

For å si det sånn, Hw.no skifter side etter hvilken vei det blåser.

Må vel si at det er i gråsonen av loven å påføre en annen mann betydelige tap også.

Her er det ikke snakk om å være lojale eller ikke.

Her er det helt tydelig at det er Ola Norrmann sin holdning som gjelder, "Først med sjøl, så meg sjøl, og er det noe igjen så tar jeg det også.

Men kom ikke å klag når prisene går opp dere er selv skyld idet.

God Påske

Vidde

Lenke til kommentar
Merkelig at komplett ikkje sjekker prisane sine betre da. Da hadde vi ikkje hatt dette problemet.

Forøvrig så måtte f.eks. Rimi selge ein telefon til 49 kr. Sjølv om prisen skulle vere 490 kr.

Elkjøp har og vore borti ei slik sak. Dei måtte selge ein haug med DVD-spelarar for ein slik og ingenting. + ei kjempebot...

5915061[/snapback]

Det viser vel bare at ingen er feilfri.

Prisen går sikker ikke inn av seg selv, en eller annen gang blir de vel lagt inn manuelt og da kan det skje feil.

At de skulle ha dobbelt-sjekket dette er vel en selvfølge, men alt har med penger å gjøre. Lave priser og høye kostnader går ikke isammen.

Oops, der måtte jeg rette et par skrivefeil gitt.

Endret av Vidde1
Lenke til kommentar

For omtrent 1 år siden solgte Elkjøp mange 6600gt kort til bare 795,- når disse kostet minst 1500,- alle andre steder. Noen påstå at Elkjøp blingset med prisen, men mange her på hardware forumet bekreftet kjøp både via nettsiden og i de lokale butikkene.

For 2 uker siden solgte Dell komplett pc med 17" lcd for bare 3000 !!

Tipper ingen andre butikker selger en tilsvarende pakke for under 5000 fortsatt.

Hva er da "riktig" pris på hardware ?

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...