Daffa Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Flere tilfeller med grov feilprising ja. Husker jeg bestilte 50stk 80GB harddisker til 79,90kr stk. Fikk selvfølgelig ingen harddisker til den prisen. Rett å rimelig mener jeg. Men er jo lov å prøve seg Lenke til kommentar
gorber Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Helt sant, men du burde nok begrenset deg til en, kanskje hadde den sklidd gjennom.. Lenke til kommentar
sls Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Da er prisen så åpenbart feil at butikk har rett til å gå fra avtalen, de trenger ikke å levere deg noe kort, og har du betalt noe kan de overføre dette tilbake til deg. Dette som følge av en paragraf i avtaleloven om jeg ikke husker helt feil. 5880656[/snapback] Det skjer titt og ofte at ting selges til halv pris (og mindre), så helt utelukket er det nå ikke. Nå kjenner ikke jeg produktet, hvor lenge det har vært på markedet, hva veiledende pris er (om den er forskjellig fra 4800 kr), osv. Jeg regner med at dette ikke var en demovare? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Da er prisen så åpenbart feil at butikk har rett til å gå fra avtalen, de trenger ikke å levere deg noe kort, og har du betalt noe kan de overføre dette tilbake til deg. Dette som følge av en paragraf i avtaleloven om jeg ikke husker helt feil. 5880656[/snapback] Det skjer titt og ofte at ting selges til halv pris (og mindre), så helt utelukket er det nå ikke. Nå kjenner ikke jeg produktet, hvor lenge det har vært på markedet, hva veiledende pris er (om den er forskjellig fra 4800 kr), osv. Jeg regner med at dette ikke var en demovare? 5882453[/snapback] Det skjer IKKE titt og ofte at vanlig norskt datautstyr selges plutselig til halv pris. Selv ikke demovarer. Marginene er praktisk talt null fra før av, og ved å selge en vare som før kosta 5000,- til 2500,- vil medføre et tap for butikken på ca 1500,-. Ikke akkurat koselig når man må selge 20 stk varer til fullpris for å ta igjen det tapte. Lenke til kommentar
sls Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Da er prisen så åpenbart feil at butikk har rett til å gå fra avtalen, de trenger ikke å levere deg noe kort, og har du betalt noe kan de overføre dette tilbake til deg. Dette som følge av en paragraf i avtaleloven om jeg ikke husker helt feil. 5880656[/snapback] Det skjer titt og ofte at ting selges til halv pris (og mindre), så helt utelukket er det nå ikke. Nå kjenner ikke jeg produktet, hvor lenge det har vært på markedet, hva veiledende pris er (om den er forskjellig fra 4800 kr), osv. Jeg regner med at dette ikke var en demovare? 5882453[/snapback] Det skjer IKKE titt og ofte at vanlig norskt datautstyr selges plutselig til halv pris. Selv ikke demovarer. Marginene er praktisk talt null fra før av, og ved å selge en vare som før kosta 5000,- til 2500,- vil medføre et tap for butikken på ca 1500,-. Ikke akkurat koselig når man må selge 20 stk varer til fullpris for å ta igjen det tapte. 5883745[/snapback] Jeg snakker om generelt - klesbutikker har 20-50-70% tilbud ofte. Det får så være om dette ikke er vanlig i norske webshops. Er man i tvil om noe er feilpriset kan man ta kontakt med forretningen, men man skal ikke trenge å regne på forretningens marginer på varene. Strengt tatt er det ikke synd på forhandlerne - hvis de ikke klarer å prise varene rett og gi kundene korrekt info bør de finne noe annet å drive med. Det er ingen tvang å starte forretning. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Litt off topic, men: Jeg ler hver gang jeg ser "tilbud" fra de store byggevarekjedene. Etter å ha jobbet i disse butikkene vet jeg at fortjenesten er som regel høyest på slike lokkevarer :!: I en butikk kan det være varer med margin fra 2-3 til 100+ %. Hvilke varer det er kan du ikke se. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Sls: Man kan ikke sammenligne klesbransje og dataindustri når det kommer til marginer, salg og tilbud. Da sammenligner du epler og appelsiner. Lenke til kommentar
sls Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Sls: Man kan ikke sammenligne klesbransje og dataindustri når det kommer til marginer, salg og tilbud. Da sammenligner du epler og appelsiner. 5907983[/snapback] Ser ikke at det er noe forskjell på en som selger klær, en som selger skiutstyr eller en som selger datamaskiner annet enn at produktene de selger er forskjellig. De selger epler og bananer, men selgeren er en selger... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Sls: Man kan ikke sammenligne klesbransje og dataindustri når det kommer til marginer, salg og tilbud. Da sammenligner du epler og appelsiner. 5907983[/snapback] Ser ikke at det er noe forskjell på en som selger klær, en som selger skiutstyr eller en som selger datamaskiner annet enn at produktene de selger er forskjellig. De selger epler og bananer, men selgeren er en selger... 5914495[/snapback] Forskjellen er: % fortjeneste i klesbutikk: 50-60% % fortjeneste i databutikk (nettbutikk): 5-6% ser du forskjellen? Lenke til kommentar
sls Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Sls: Man kan ikke sammenligne klesbransje og dataindustri når det kommer til marginer, salg og tilbud. Da sammenligner du epler og appelsiner. 5907983[/snapback] Ser ikke at det er noe forskjell på en som selger klær, en som selger skiutstyr eller en som selger datamaskiner annet enn at produktene de selger er forskjellig. De selger epler og bananer, men selgeren er en selger... 5914495[/snapback] Forskjellen er: % fortjeneste i klesbutikk: 50-60% % fortjeneste i databutikk (nettbutikk): 5-6% ser du forskjellen? 5914500[/snapback] Ser ingen forskjell, bare en likhet - begge tjener på salget! Fortsatt: En som selger datautstyr og en som selger klær må forholde seg til samme lovverket og opptre likt ovenfor kunde/marked. Skal man være "snillere" med en som selger datautstyr fordi noen sier at de selger utstyret med liten fortjenestemargin?? Det virker veldig naivt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Sls: Man kan ikke sammenligne klesbransje og dataindustri når det kommer til marginer, salg og tilbud. Da sammenligner du epler og appelsiner. 5907983[/snapback] Ser ikke at det er noe forskjell på en som selger klær, en som selger skiutstyr eller en som selger datamaskiner annet enn at produktene de selger er forskjellig. De selger epler og bananer, men selgeren er en selger... 5914495[/snapback] Forskjellen er: % fortjeneste i klesbutikk: 50-60% % fortjeneste i databutikk (nettbutikk): 5-6% ser du forskjellen? 5914500[/snapback] Ser ingen forskjell, bare en likhet - begge tjener på salget! Fortsatt: En som selger datautstyr og en som selger klær må forholde seg til samme lovverket og opptre likt ovenfor kunde/marked. Skal man være "snillere" med en som selger datautstyr fordi noen sier at de selger utstyret med liten fortjenestemargin?? Det virker veldig naivt. 5914559[/snapback] Det har jeg ikke sagt, men her er det jo en åpenbar feil og alle som vet litt om priser på dataprodukter vet dette meget godt. Derfor kan selges uten tvil gå fra avtalen når fortjenesteprosenten og tilbud har vært ganske like i mangfoldige år. Lenke til kommentar
_andreash_ Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Svaret er ganske enkelt. Dersom du går inn på ein nettbutikk er det likgyldig om varen koster 10 kr eller 1000kr. Du som kunde skal ikkje leite opp pris hos andre leverandører. For å finne ut om prisen er heilt feil. Det øyeblikket du klikker på kjøp nå - handlekurv -Kundeinfo - bekreft. Ein plass i denne rekka skal du få opp ei boks med vilkår for kjøp. Denne avtalen SKAL du krysse av: eg har forstått innholdet, og godtar den. I denne avtalen vil selger kunne legge inn informasjon som prisfeil og heving av kjøp + + +. Dersom du ikkje fekk beskjed skrifleg(og godkjente) før varen var bestillt, og du fekk ein ordrebekreftelse er dette ein skriftleg avtale mellom kunde og kjøpar. Denne er det BERRE kjøpar som kan heve. Har vore borti det same problemet hos komplett.no Som eg no ikkje handlar meir med, pga ELENDIG kundeservice. Bestillte sjølv eit produkt til 5kr + frakt. Betalte med Visa. Fekk ordrebekreftelsen med ein gong på e-post. Handelen er utført. 14 daga seinere ringer ein tulling frå komplett. Og seier at varen var feilprisa og at dei måtte kanselere ordren. Eller eg kunne få den til ca 800 kr. Dette nekta eg på og krevde at dei fullførte avtalen som avtalt. Dette nekta dei på. Gjekk så inn på "MIN SIDE" hos komplett. Og ordren var borte vekk. Men der satt eg med ordrebekreftelsen i handa og klødde meg i haude. Gjekk så til kjøp\salgs annsvarleg ved Rolls-Royce-Marine og rådspurte meg.(og ein del andre) Det var heilt klart at Komplett hadde tabba seg ut, og at eg skulle ha varen. Derfor sendte eg ein e-post til dei. Min første epost: Til Komplett.no Dere har slettet min ordre hos dere uten min godkjenning. Ordrenummeret er 11669569 Fekk i dag ein telefon fra tlf. nr: 33471420, der ein person fra komplett.no ringte meg og sa at det produktet eg bestillte var feilprisa, og at ordren sto på hold. Vedkommende presenterte seg ikkje med navn. Og midt i samtalen la han på. Dette er ikkje proffesionelt. Når eg nå går inn på konto siden min på komplett.no, er nå ordren borte. Dette godtek eg ikkje da dere ikkje har anledning til og slette mine ordrer som eg har fått ordrebekreftelse på. Det er kun eg som kan slette eller heve ein ordre. Og dere kan kun slette den ved og få skriftleg tilatelse fra meg. Eg godtek ikkje og bli behandla slik. Har vore kunde hos komplett over lang tid. Har altid følt at eg har fått god behandling. Og dette har gjort meg til ein fast kunde hos komplett.no, Har kun brukt komplett.no som kunde intill no. Da eg kom ever eit produkt til ein svært god pris regna eg med at dette var eit godt tilbod eller ei kampanje. Det er "ukens tilbud", og ofte andre tilbud hos komplett.no Har vore i kontakt med fleire ang mi problemstilling og etter litt undersøking kan dere ikkje slette ordren. Det er selger som står ansvarlig så lenge ordrebekreftelse er levert til kjøper. Bestillte produktet 07.03.06, og betalte med Visa. Pengane er trekt fra konto og eg fekk skriftleg ordrebekreftelse der forsendelsesdato 07,03,06 står påført. Dette er min henvendelse til dere. Og eg krever produktet sendt til meg som avtalt. Dersom vi ikkje kjem vidare med denne saka vil tiltak bli gjennomført. Der forbrukerrådet vil bli rådspurt. Svar frå komplett: Hei det var jeg som ringte deg tidligere idag og har ikke lagt på med deg, slik det stod i mitt det display så var det du som la på, når jeg ser i ettertid kan det har mulig ha vært dårlig dekning hos deg, vi ringer ikke til kunder for å legge på mitt i en samtale. Men uansett så måtte jeg slette denne ordre da vi ikke har mulighet til å sende deg dette produktet til kr 5. Da dette dreier seg om en så åpenbar prisfeil har vi har retten på vår side. Pengene dine er ikke trukket fra din konto, kun reservert. Denne reservasjonen blir nå opphevet etter att vi har slettet din ordre. Normal pris på denne er 1295 og vi tilbyr denne for 800 kr til de som er interessert. Ta gjerne kontakt med forbrukerådet er veldig sikker på att de også vil mene att en prisreduksjon fra 1295 til 5 kr er en åpenbar prisfeil. Ps: Jeg sa faktisk navnet mitt. Mvh Bjørn Henning Komplett.no epost nr 2 frå meg: Hei. Eg var sikker på at dette var eit tilbud, og ikkje snakk om nokon feilprising. Det er ekstremt mange "lokke"- tilbud på internett(og i butikk). Det er ikkje sjelden du får kjøpe ein telefon eller eit anna elektrisk apparat for ein lav sum. Som f.eks. 1 kr, eller som i dette tilfellet 5 kr. Dette trudde eg her, og det vil seie at eg handla med god tru. Dette er deres feil og dere som må ta den økonomiske konsekvensen av dette. Under ser dere notat fra Forbrukarombudet. Dette spesifiserer at eg som kunde må lett kunne gjere meg kjent med dykkar vilkår, og godta desse før handelen. Dette eksisterer ikkje hos dere. Først ved leiting på hovudsida deres fant vi dette. Og deres vilkår var ikkje det enklaste og finne. For og finne vilkåra: (1) Infosenter - (2) Gjennomføre handel - (3) Betingelser Lovhenvisninger: Markedsføringsloven § 9a Angrerettloven § 9 Ehandelsloven § 11 annet ledd "Krav til presentasjon av avtalevilkår Forbrukernes sentrale rettigheter og plikter må presenteres på en klar og lettfattelig måte. Dette betyr at viktig informasjon som for eksempel informasjon om angrerett og reklamasjonsrett ikke kan ligge under lenken "kontakt", "om oss" eller lignende. Etter Forbrukerombudets syn vil slike betegnelser være egnet til å skjule at det dreier seg om opplysninger om angrerett og reklamasjon. Lenketeksten bør derfor være utformet slik at den beskriver den informasjon den leder til, f.eks. "Vilkår" eller "Betingelser". Ved å få presentert viktig informasjon på denne måten får forbrukerne mulighet til å lese kontrakten, og eventuelt la være å handle dersom de ikke aksepterer innholdet" Utdrag fra sidene til Forbrukerombudet. Kjelde: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=958#presvilkar "aksept av vilkårene skjer ved at avtalevilkårene fremkommer i fulltekst på siden der forbrukeren fyller inn sin bestilling, og forbrukeren bekrefter å ha sett vilkårene ved å scrolle seg nedover siden og trykke på en bekreftelsesknapp. Alternativt, godtas det også at det legges inn en egen lenke til avtalevilkårene i bestillingsskjemaet, og at forbrukeren bes om å klikke på denne for å få opp vilkårteksten. Også ved en slik fremgangsmåte kreves det at forbrukeren "haker av" i en boks eller klikker på en knapp som bekrefter at han eller hun har sett og godtatt vilkårene." Utdrag fra sidene til Forbrukerombudet. Kjelde: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=958#presvilkar Derfor kan dere ikkje oppheve ordren utan mitt samtykke. Noko eg ikkje gjer, eller har gjort.. Dere kan heller ikkje utnytte ting som står under BETINGELSER. Fordi dette har eg ikkje samtykka i. Det eksisterer heller ikkje noko som utdyper kva som er urimelig pris i NORGES LOVER. Ordrebekreftelsen er ein dokumentasjon på avtalen mellom kjøpar og selgar. Eg krever at dere sender meg mitt produkt som avtalt i ordrebekreftelsen. Og forbrukarrådet er blitt kontakta. Og saka blei lagt fram grundig, med all skriftleg dokumentasjon innen saka. Føler og at saka har blitt behandla svært useriøst. Da eg ikkje fekk nokon form for skriftleg beskjed om at ordren var sletta. Også e-posten fra saksbehandler Bjørn Henning gav eit inntrykk av at saka blei behandla useriøst. E-posten var fylt med mange skrivefeil som ein ikkje skulle forvente fra ein stor og seriøs butikk. Det er og kritikkverdig at e-posten ikkje er signert med fult navn på saksbehandlar. Berre fornavn. Kjem berre til og bruke e-post som kontaktmedia, fordi dette er skriftleg dokumentasjon som igjen kan overleverast til forbrukarrådet. Svar frå komplett.no: Ok, da tar vi alt videre skriftlig og vi avslutter kommunikasjonen. Du må derfor ta dette videre via forbrukerombudet, aventer da brev dra dem. Mvh Bjørn Henning Komplett.no epost nr 3 frå meg: Hei igjen. Ønskjer berre om og gi dere beskjed om at saka går no vidare til forbrukerombudet, etter klart svar frå forbrukarportalen.no Vil no kontakte ein sakskonsulent. Og det vil bli laga ei sak ang dette. Forstår ikkje kvifor dere ønsker at saka skal gå så langt. E-post frå forbrukarportalen.no: "Hei! Har du inngått avtale om kjøp av en vare til en fast pris, har du i utgangspunktet krav på å få levert denne vare til avtalt pris. Dersom selger skal kunne gå fra en slik avtale må det være tatt et klart forbehold om leveringsdyktighet etc. Forstår det slik komplett.no har slike alminnelige forbehold og vilkår på sine sider, men at at disse er svært godt skjult og at det ikke forligger "boks" for kontrollspørsmål om at vilkårne er akseptert. I så fall vil vi anta at du kan kreve avtalen gjennomført. Vi vil også anmode om at du tar kontakt med Forbrukerombudet for å informere om forholdet slik at ombudet kan kontakte selger for en avklaring av forholdet. Forbrukerrådet gjør oppmerksom på at svaret er basert på framstillingen av saksforholdet og problemstillingen i din henvendelse. Andre opplysninger som vi ikke kjenner, kan være relevant og medføre et annet resultat. Vi tar ikke her sikte på å gå grundig inn i saksforholdet. Vårt e-postsvar vil derfor være kortfattet og forenklet. For annen nyttig informasjon vedrørende forbrukerspørsmål, se våre nettisder www.forbrukerportalen.no <http://www.forbrukerportalen.no/> . Med hilsen Hans Helde Førstekonsulent Forbrukerrådet Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag (The Consumer Council of Norway) Postboks 671 Sentrum, 7407 Trondheim Telefon: 815 58 200, Fax: 73 51 49 35 E-post: [email protected] www.forbrukerportalen.no" Svar frå komplett.no: Vi tar den videre fordi vi mener dette er en såpass grov prisfeil att kunde burde forstått dette, alle de andre som bestillte dette produktet til denne prisen har innrømmet att de skjønte att prisen var feil men "prøvde seg" allikevel og har akseptert att vi slettet ordren etter att vi kontaktet dem. Mvh Bjørn Henning Komplett.no Her er det noko som skurrer. Eg sender ein god epost. Det eg får tilbake er noko som er kladda, fullt av skrive feil. Han hevdar forbrukarombudet er med seg. Sjølv om eg har fått bekreftelse frå forbrukarportalen om at dette er ei sak eg har retten på mi side. Har handla for ca 50 000 hos komplett det siste året. Men fekk ikkje noko sympati. Har no gått over til konkurenter. Og kjem aldri til og handle hos komplett.no Til trådstartar: Kor handla du? Lenke til kommentar
Vidde1 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Men det morsomme er at dere ikke skjønner at med denne fremgangsmåten bidrar dere til at prisene på pc-utstyr generelt går opp. Slike tråder skulle vært like mye bannlyst som masse annet her på forumet. Overskriften kunne like gjerne vært: Hvordan stå på din rett og svindle en nettbutikk. Lenke til kommentar
_andreash_ Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Men det morsomme er at dere ikke skjønner at med denne fremgangsmåten bidrar dere til at prisene på pc-utstyr generelt går opp. Slike tråder skulle vært like mye bannlyst som masse annet her på forumet. Overskriften kunne like gjerne vært: Hvordan stå på din rett og svindle en nettbutikk. 5914813[/snapback] Det som hadde vore greit var om nettbutikken(butikk) hadde alt annsvar ang prising av varer. Da ville dei sjekke om prisen var rett før dei la den ut. Ei litt anna sak: Rolls-Royce marine tok imot ein ordre, og prisen var ordna. Men ei heilt klar tabbe(feilprising) gjorde at bedrifta tapte over 2 000 000 kroner. Trur du dei berre ringte og sa: Vi må kanselere ordren, fordi det blir for dyrt? Nei det er ikkje slik ein held på kundane... Endret 13. april 2006 av _andreash_ Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Men det morsomme er at dere ikke skjønner at med denne fremgangsmåten bidrar dere til at prisene på pc-utstyr generelt går opp. Slike tråder skulle vært like mye bannlyst som masse annet her på forumet. Overskriften kunne like gjerne vært: Hvordan stå på din rett og svindle en nettbutikk. 5914813[/snapback] Javel. Så du mener altså hardware.no skal sensurere alle tråder som er negative til butikker (og spesielt webbutikker) ? Da mener jeg også man må sensurere alle postive tråder om samme enme. Ellers blir det jo veldig ensidige Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Herregud, bestilte du en vare til 5 kr. som vanlig koster 1.295 kr. så må man jo være komplett idiot hvis man ikke skjønner at den er feilpriset.(uansett om man har sjekket konkurrenter etc.). Tenk hvis en 300 gb s-ata harddisk nå hadde kommet til 5 kr. 9999999/10000000 vet eller skjønner at dette er en feil... Uansett om ordrebekreftelser blir sendt ut kan forhandleren bryte dette hvis det er en grov feilprising som i her som det blir gitt over 90% avslag... Lenke til kommentar
Vidde1 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Men det morsomme er at dere ikke skjønner at med denne fremgangsmåten bidrar dere til at prisene på pc-utstyr generelt går opp. Slike tråder skulle vært like mye bannlyst som masse annet her på forumet. Overskriften kunne like gjerne vært: Hvordan stå på din rett og svindle en nettbutikk. 5914813[/snapback] Javel. Så du mener altså hardware.no skal sensurere alle tråder som er negative til butikker (og spesielt webbutikker) ? Da mener jeg også man må sensurere alle postive tråder om samme enme. Ellers blir det jo veldig ensidige 5914845[/snapback] Som vanlig blir det man skriver vridd og vrengt på i alle ender på dette forumet. Det var vel ikke det jeg skrev var det vel? Skriv så mye negativt dere kan om nettbutikker for min del, men sånn som i denne tråden blir det jo utdypt hvordan man skal tyne noen fattige kroner ut av butikken. Som du kan være sikker på at både du og jeg må betale for en gang uansett i form av økte priser, for du tror vel ikke at de gir bort noe? Lenke til kommentar
_andreash_ Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Herregud, bestilte du en vare til 5 kr. som vanlig koster 1.295 kr. så må man jo være komplett idiot hvis man ikke skjønner at den er feilpriset.(uansett om man har sjekket konkurrenter etc.). Tenk hvis en 300 gb s-ata harddisk nå hadde kommet til 5 kr. 9999999/10000000 vet eller skjønner at dette er en feil... Uansett om ordrebekreftelser blir sendt ut kan forhandleren bryte dette hvis det er en grov feilprising som i her som det blir gitt over 90% avslag... 5914859[/snapback] I følge forbrukarombudet gjelder dette berre om ein får beskjed om dette før ein har trykkt på BEKREFT ORDRE. Hadde ingenting med ka kunden måtte forstå eller ikkje. Har personlig ikkje snøring på ka eit produkt burde eller ikkje burde koste. Lenke til kommentar
Vidde1 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Herregud, bestilte du en vare til 5 kr. som vanlig koster 1.295 kr. så må man jo være komplett idiot hvis man ikke skjønner at den er feilpriset.(uansett om man har sjekket konkurrenter etc.). Tenk hvis en 300 gb s-ata harddisk nå hadde kommet til 5 kr. 9999999/10000000 vet eller skjønner at dette er en feil... Uansett om ordrebekreftelser blir sendt ut kan forhandleren bryte dette hvis det er en grov feilprising som i her som det blir gitt over 90% avslag... 5914859[/snapback] I følge forbrukarombudet gjelder dette berre om ein får beskjed om dette før ein har trykkt på BEKREFT ORDRE. Hadde ingenting med ka kunden måtte forstå eller ikkje. Har personlig ikkje snøring på ka eit produkt burde eller ikkje burde koste. 5914882[/snapback] Hvis man ikke har snøring på om en ting koster kr 5 eller kr 1295 etter å ha brukt kr 50000 hos samme butikk bør man vel ikke handle i det hele tatt, eller? Quote: "Har handla for ca 50 000 hos komplett det siste året. Men fekk ikkje noko sympati." Utsagn fra Forbrukerombudet slikt som er lagt frem her bør man ta med en klype salt da det det fremgår at det er med ganske store forbehold de uttaler seg. Endret 13. april 2006 av Vidde1 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 De gangene jeg har hørt med forbrukerombudet har de ikke noe særlig som ligger i bånn for det de sier... de sier det som er best for kunden - rett og slett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå