Gå til innhold

Innkjøpsliste: Mus, Tastatur. Hvilke?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny mus og nytt tastatur, men vet ikke helt hvilke. De skal passe til gaming og for så vidt alt annet. Det skal være med ledning, fordi nå er jeg så j**** lei av at MX5000 tastaturet mitt mister kontakten hele tiden.

Jeg har vurdert å kjøpe:

-Logitech G15 med svensk layout

-Razer Copperhead

Tenkte å bestille fra Pcutstyr. Når jeg først skal ha ny mus så vurderte jeg også musmatte, men har ikke peiling på hva som passer til copperheadmusa(Hvis jeg velger å kjøpe den)

Så er det noen som har noe forslag? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307658 den musa er drit god:D :thumbup:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310660 det tastaturet er godt:D :thumbup:

5870390[/snapback]

Det blir nesten negradering siden jeg nå har MX5000 settet...

EDIT: Erd et noen som har Razer Copperhead musa og som vet hvordan den er?

5870402[/snapback]

Nåja, spørs hvordan du ser på det, har den musen og det tastaturet selv. Musen er knall, tastaturet er fantastisk.

Jeg har ikke noe til overs for razer musen, den er for liten og for flat for min del. Får ikke noen god følelse med den. (Har hatt begge razer musene, de ligger i en skuff.)

Lenke til kommentar
Så hvis du skulle sammenlignet Razer Copperhead og G5, hvilken ville du ha anbefalt? Er ganske sikker på at jeg kjøper G15 tastaturet. Selvfølgelig med svensk layout :)

5871907[/snapback]

PERSONLIG, så vil jeg anbefale G5, da jeg ikke liker layouten på Razern.

Den blir for liten og flat for meg. Slik at jeg får en totalt mongo måte å holde musen på (jeg kan ikke hvile handa på den sånn som jeg gjør på f.eks G5, MX518 og MX510)

Dette gjør blandt annet det at når jeg spiller CS: S , så får jeg utrolig vinglete sikte med sniperen. Har problemer med å holde siktet i en bestemt høyde (det er mye verre for meg å sikte med Razern) Men, dette er individuelt, brodern bruker Razer og sverger til den. Jeg synes den er helt på tryne. Jeg vil anbefale deg å teste den på en lokal butikk, hvis du har mulighet til det.

Men, av erfaring, liker du logitech sine "høye og formstøpte" mus. Så vil razern bli for lav.

DPI er en salgsgimmick som har lyktes utrolig bra. Jeg kan fint justere inn en mus med 800DPI til å fungere like fint som en med 1600. Det som er kjekt er on the fly justeringen. som gjør at jeg slipper å justere om når jeg f.eks skal spille Q3 som krever høyere sens enn i CS da reaksjonene må være betraktelig høyere i alle retninger.

Lenke til kommentar
Har sett G5 musa og hvilke knapper den har, men hvilke knapper har egentlig Razer Copperhead? Alle bildene jeg har sett av den er så mørke at man ikke ser det...

5873372[/snapback]

Har valget stått mellom G5 og Razer Copperhead, hadde valget falt på G5'en.

Pga. at Razer'n har for mange knapper synes jeg. Kan nesten ikke holde hande rund musa uten at det blir trykt på en knapp, og dessuten synes jeg heller den ikke er noe sepssielt god å holde i. Litt "kvasse" kanter. Spessielt på høyresida.

Lenke til kommentar
hmm... Jeg liker ikke den ruklete overflaten på "tommelplassen" på G5 musa... Fortsatt så lurer jeg på hvilke knapper copperhead har...

5874092[/snapback]

Copperheaden:

Har 2 sideknapper som er UHORVELIG irriterende, hvis jeg velger å legge noe til dem ingame, så kommer jeg borti de knappene ørten ganger for hver runde (HELT uten at jeg ønsker det, etter å ha kommet borti knappen for n'te gang, så disablet jeg disse ingame)...

MEGET irriterende.

Disse er plassert på begge sider, så musen lett kan brukes med høyre og venstre hånd.

Ellers, så er det standard scrollhjul og 2 knapper oppå. (Knappene på høyre side er normalt sett satt til å justere DPI, dette kan byttes til venstre side. anbefales IKKE, med mindre du har tenkt å bruke musen med venstre hånd. Da jeg hadde store problemer med, som nevnt tidligere. At jeg kom borti knappene på venstre side litt vel mange ganger uten at jeg ønsket det.)

G5 :

I motsetning til f.eks MX510 og 518 så har den bare 1 knapp på siden. Oppå musen er det on the fly DPI justering. Ellers standard. Scrollhjul og 2 knapper. (også vekter for vektjustering av musen for de som måtte ønske det)

Denne har en ergonomisk utforming som gjør at den passer til høyrehendte.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
ville heller gått for G5 musa

5992288[/snapback]

Fordi? Hjelper meg ikke det spor hvis du ikke skriver hva som er grunnen til at du ville ha gått for G5 musa istedet :( Uansett så blir det nok Copperhead og det skal mye til for at jeg skifter mening... :)

Lenke til kommentar

Fikk min Razer Copperhead som jeg bestilte for 450 kr. på eBay i dag!

Utrolig fornøyd med den. Litt uvant nå i begynnelsen, men blir nok vant med den etterhvert. det er 2 sånn fram/tilbake knapper på hver side, en liten knapp under og de vanelige klikkeknappene og scroll.

Vil absolutt anbefale denne musa!

Bruker den sammen med en Steelpad 4d og virker helt perfekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...