Gå til innhold

Miniartikkel: Anmeldelser av spill man har spilt?

Anbefalte innlegg

Grunnen til at man leser anmeldelser av spill man ikke har spilt er logisk, det er oftest for å finne ut om det er noe for en å spille. Men...

Hvorfor leser man egentlig anmeldelser av spill man har spilt / spiller?

Ja jøss, jeg leser omtrent bestandig anmeldelser av spill, uansett. Men jeg er ikke helt sikker på hvorfor. Dessuten leser jeg faktisk oftere anmeldelser av spill jeg liker, enn de jeg ikke liker.

Hva er grunnen? Egentlig er det kanskje ikke så mye poeng, bortsett fra kanskje at noen anmeldelser er god lesing. Tross alt, jeg vet jo det meste av innholdet fra før. Det er bare måten det er vinklet på fra anmelders side som er den lille forskjellen. Ofte flere karakterer for "lite". Andre ganger alt for "mye". Etter min mening. Men hvem bryr seg om den?

Men ta "Elder Scrolls IV: Oblivion" for eksempel. Personlig synes jeg det er et knallspill som jeg har brukt alt for mange timer på allerede, og har gjort meg opp en mening om hva jeg syns. Hvorfor driver jeg da å surfer rundt på nettet å leser anmeldelser av dette spillet? Og hver gang jeg ser en karakter lavere enn 9.5, så tenker jeg "Jøss, hvorfor?". Hvorfor venter jeg så spent på når Gamer.no slipper sin anmeldelse? Hvorfor bryr jeg meg filla om det får 8, 9 eller 10?

Hvorfor, det er kanskje ordet. Hvorfor skal jeg egentlig bry meg om hva et spill jeg liker (eller ikke liker for den saks skyld), får i karakter fra en eller to personer fra et spillblad? Hvorfor bryr jeg meg egentlig i det hele tatt hva andre mener?

Ja, jeg har selv vært (og er vel ennå) en som kommenterer anmeldelser bl.a. her på Gamer.no, med f.eks. "Er uenig med anmelder, personlig syntes jeg at blabla fortjente blabla som karakter fordi...(etc)".

Men etter å ha sittet i go'stolen foran PCn noen timer uten noe særlig mål og mening, og etter å ha lest igjennom diverse forum-tråder om spill og anmeldelser og kommentarer fra brukere, så sitter jeg egentlig igjen med et lite spørsmålstegn. Egentlig flere.

Bortsett fra det jeg nevnte i starten, så har jeg ikke så veldig mange grunner. Det er pussig. Men sånn er det. For min del.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...