Gå til innhold

Syns vi her på forumet burde lage en konkurranse..

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg syntes vi her på forumet burde lage en konkurranse innen et eller annet.

F.eks lage den raskeste Sudoku løseren, eller noe...

Lage en oppgave som alle kan "løse" også har vi et dommerpanel.

Syntes bare det hadde vært gøy.

Håper noen har noe interesse i dette, tenker ikke sånn nå med en gang.

Men på lang sikt.

Premie blir vel heller æren/respekten av å være kåret til vinneren?!! :innocent:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo hadde vært morsomt det! Men la oss ta noe annet enn suduko, jeg blir så irritert av det spillet :realmad:

Kunne jo enkelt å greit konkurere i slike småspill som kommer ut i hytt og pine på 123spill.no, mousebreaker.com osv! Bare passe på mens spillene er nye så ikke joksemakere får sjansen :thumbup:

Hmm

Forum > Programmering > Generell/annen programmering

Så ikke hvor du hadde postet før nå, hva har suduko med denne katogorien å gjøre :hmm:

Lenke til kommentar

man kan programmere en suduko-løser, og det var poenget her - hvordan kan dette ikke ha noe med programmering å gjøre? heh :)

(jeg har for mange prosjekter fra før - og "konkurerer med meg selv" m.t.p. tid .. dette hadde jo vært artig men .....:))

Lenke til kommentar

Greit nok, jeg har nå litt tid å ta av.

Det må då må gjøre er å bestemme hva det skal konkurreres om å lage og i hvilket språk. Personling syntes nå jeg det er samme hvilket språk det er i, MEN viss det nå er snakk om hastighet er det ikke lov å bruke Assembly. Alle kan skrive rask assembly kode :p

Soduko løser er vel enkel greie å gå for, men finnes mange på nettet fra før.

Jeg trenger forslag folkens?

Spill, Algoritmer, GUI, lag hva du vil?...

Jeg kan godt styre dette men trenger dog dommere, jeg kan jo en del VB men langt fra noe ekspert.

Eller vi kan stemme på det beste programmet?

Alle lager noe de føler for, også stemmer vi rett og slett på det som er best?!!

Plugins vil jeg ikke ha noe av, vil at folk skal skrive egne fullstendige programmer.

Også kan vi si at en veldig godt kommentert kode til få ekstra poeng, siden koden i seg selv er en liten tutorial.

Skal vi si det då?

Alle lager/finner noe de har laget, viser det frem. Så setter vi en dato, oppretter vote etter den datoen og kårer en vinner?

Dette krever ikke mye fra en enkelt person så tror det skulle la seg gjennomføre. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Jeg mener at forste gang vi porver dette bor aeren vaere nok, saa kan vi heller prove aa skaffe sponsorer til neste gang (vist det blir noen).

Naar det gjelder hvilke spraak man bruker for ALLE vaere mulige aa bruke, men hastighet bor ikke vaere alt som teller. Dokumentasjon, testing, utseene osv. bor ogsaa telle en god del.

Haaper virkelig det kommer en konkuranse i gang.

Mvh Espen

Lenke til kommentar

Det vil bli bli en konkurranse, det vil det.

Men vi må sette kravene, hva skal kodes?

Kriterier for poeng givning?

Bruk av DirectX og OpenGL?

Grafikk eller vanlig GUI?

Altså hva vi skal konkurrere om, føler at en sokudo løser er et godt alternativ.

Det går altså mer på å løse et problem, ikke å sette seg inn i dokumentasjonen til en platform, sdk etc.

Poenget er at jeg vil at de som deltar skal møte en problem stilling, hvor problemet ikke er data relatert. Som en soduko løser...

Då tror jeg alle stiller likt, med tanke på at det å kunne C++/VB etc er ikke såå vanskelig. F.eks lage en kalkulator går greit i de fleste språk men poenget er at win32 api implementeres ganske så forskjellig fra språk til språk, og til versjon til versjon.

Håper jeg forklarte bra nok, jeg mener bare at det må være praktisk det som lages.

At det ikke holder å delta med plugins, custom controls til .NET

Jeg vil se at folk klarer å løse problemer som ikke er datarelatert. Altså bruke programmering som et verktøy, det er jo tross alt det det er. :)

Forslag ønskes, Sudoku er et eksempel på hva jeg er ute etter.

Lenke til kommentar

Kanskje dette hadde vært noe for sourcecode avdelingen hos programmer.no. Der skjer det jo ikke veldig mye for tiden.

Nesten ett år mellom siste artikkel i 2004 og første i 2005. 3 artikkler i hele 2005, ingen til nå i 2006. Ifølge 'diskuter artikkler' under programmeringsforumet.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...