Gå til innhold

Innovasjonsledelse og entreprenørskap, erfaringer?

Breivik.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Takker. Er ikke noen andre på forumet som tilfeldigvis går på det studiet i år?

5982175[/snapback]

Det Aftenposten ikke tar med i sin artikkel, er at UiO tilbyr faktisk Master of Science i nettopp Innovasjon og Entreprenørskap. UiO er de første i Norge som tilbyr en Master innen innovasjon og entreprenørskap, muligens også de eneste. Jeg er selv student ved dette studiet og er så og si ferdig med graden. Jeg kommer til å bli uteksaminert desember -06, men fra sommeren av er det kun masteroppgaven som gjenstår. Jeg vet ikke om dette er akuelt for deg eller om det er Bachelorgrad du er på jakt etter, men likevel...

Selv har jeg lært ufattelig mye fra studiet, foreleserne er førsteklasses og gjesteforeleserne er ekstremt relevante og hentet direkte fra aktuelle næringer f.eks. Four Seasons Venture, Birdstep, NIFU step, Patentkontoret, Viking Venture, Birkeland Innovasjon, Simula Innovation etc. De to sistnevnte vil man jobbe direkte mot i forbindelse med flere lærerike, reelle case hvor man skal utarbeide forretnings- og markedsplaner for real life cases. Man får bygget et sterkt nettverk og får mange verdifulle kontakter, samt at beliggenheten til studiet er midt i smørøyet. Man holder til midt i Forskningsparken, stedet hvor forskningen og nyskapningen skjer i Oslo.

Studiet er svært praktisk, det jobbes med case hentet fra virkeligheten, foreleserne jobber enten innenfor det aktuelle området i næringslivet, eller har bakgrunn fra det og forskning.

Det første semesteret er i tillegg anerkjente Gründerskolen hvor man blant annet får reist til utlandet og jobbet i en nyoppstartet bedrift som turnuskandidat.

For info: http://www.uio.no/studier/program/inent-master/presentasjon/

Endret av Trancton
Lenke til kommentar

Syns dette hørtes ut som en spennende utdanning ja :) Da kan jeg jo ta ferdig bachelorutdanningen i Ålesund, for så å ta mastergrad? Hvilken bachelorutdanning hadde du før du hoppet på master?

Endret av je_breivik87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...