Zappza Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hei! svchost.exe bruker konstant 66-75% av CPUen. Hvorfor gjør den det? Tror ikke det er virus, se bildet Takk for svar! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hmm har du et lokal nettverk hvor en gammel server står uten antivirus, slik at den voldtar dataen din med angrep flere hundre ganger i skundet ? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Hmm, når du nevner det så har vi en printer som står og horer, men den er kobla rett til nettverket Har nok ingen sånne nei Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hei Zappza. Skjer det samme når du ikke er koplet til internett? Skjer det selv om du ikke er koplet på ett nettverk en gang? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Hei Zappza. Skjer det samme når du ikke er koplet til internett? Skjer det selv om du ikke er koplet på ett nettverk en gang? 5899193[/snapback] Hei [tlv]Northwave, åssen går det i bergen? ____ Skjer uansett Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Noen som kan hjelpe? 5898251[/snapback] Hver eneste av det du ser der er services hvor noen er ABSOLUT nødvendig og kanskje noen du kunne leve uten. Men du har vel configurert Pc din til div. og da du må nesten gå i services/tjenester, og se på avhengigheter. Det er noen som du må grave fram for å se hvilket type .DLL du har i system32. som kan ha med spy å gjøre. Og er du en fildelings friend så du må neste ha en del av de up and running. Gå nøysomt gjennom de slik at du komme til en riktig beslutning om hva du kan eventuelt kofigurere for automatisk start og hva til manuelt. Noen du kan ikke stoppe . Men de tjenester som virkelig bruker dine resurser er nok ikke med i den lista. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Hver eneste av det du ser der er services hvor noen er ABSOLUT nødvendig og kanskje noen du kunne leve uten. Men du har vel configurert Pc din til div. og da du må nesten gå i services/tjenester, og se på avhengigheter.Det er noen som du må grave fram for å se hvilket type .DLL du har i system32. som kan ha med spy å gjøre. Og er du en fildelings friend så du må neste ha en del av de up and running. Gå nøysomt gjennom de slik at du komme til en riktig beslutning om hva du kan eventuelt kofigurere for automatisk start og hva til manuelt. Noen du kan ikke stoppe . Men de tjenester som virkelig bruker dine resurser er nok ikke med i den lista. 5899367[/snapback] Jeg skal ta meg en titt i Services lista, har ikke gjort det siden jeg reinstallerte Windows for godt over to mnd siden Er ingen fildelingsfriend nei Men hvorfor bruker svchost 69% av CPU da? Det er jo en av de fem forårsaker det Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Det er noe der som du kan deaktivere .Men hvordan er du sikker at det er de som bruker så mye? Det skal ikke kreve de % som du snaker om her. Hvordan er med minne, sidevekslingsfil osv.? Du kan bruke oppgavebehandling og konfigurre der fra Vis for flerre coloner, for da kan du se nøye på det som foregår. Prøve deg fram med slå av andre prosesser (browser, slik at du kan feilsøke bedre.) Endret 10. april 2006 av wiberos Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Har skrudd av alle jeg ikke trenger nå Jo, jeg vet det er en av de fem siden jeg har øyne og ser at det står "svchost.exe" "CPU 65" "Username SYSTEM" (ok, litt frekt ), Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Har skrudd av alle jeg ikke trenger nå Jo, jeg vet det er en av de fem siden jeg har øyne og ser at det står "svchost.exe" "CPU 65" "Username SYSTEM" (ok, litt frekt ), 5899729[/snapback] det går bra du Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Virker som jeg har blitt kvitt det nå Kan godt hende det var en Service som var litt fucka Var ikke meningen og være frekk, men tittelen på tråden er faktisk: "svchost.exe bruker konstant 69-75%" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Jeg har en pc med samme symptomer, men dette er en XP1800 hvor SVCHOST trekker 100% cpu. Og på denne maskinen er det DNSCACHE som hogger. (sjekk PID) Dukker opp en eller to ganger daglig, uprovosert, og eneste løsningen er å stenge prosessen. Direkte relatert til DNS tjenesten. Stenges tjenesten får jeg naturligvis ikke løst ut dns adresser. Men om problemet ditt er løst er det jo knall Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Jeg har en pc med samme symptomer, men dette er en XP1800 hvor SVCHOST trekker 100% cpu.Og på denne maskinen er det DNSCACHE som hogger. (sjekk PID) Dukker opp en eller to ganger daglig, uprovosert, og eneste løsningen er å stenge prosessen. Direkte relatert til DNS tjenesten. Stenges tjenesten får jeg naturligvis ikke løst ut dns adresser. Men om problemet ditt er løst er det jo knall 5900543[/snapback] Sikkert det samme jeg hadde Bare at jeg har en 3500+ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Kan selvsagt være mulig. Problemet her er jo at 100% cpu er uholdbart. Du vet ikke hvilken/hvilke tjenester du har stoppet? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Var en god del, skal se om jeg får skrevet ned alle i løpet av kvelden. Har ikke tid nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Neida, men hos med var det DNS tjenesten. Men jeg må precache DNS på maskinen for å få tilgang videre, så om du deaktiverte denne er jeg like langt. Om du deaktiverte noe annet er jeg spent på hva det kan være (systemet her er rimelig restriktivt mtp tjenester allerede ) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Bruk process explorer fra sysinternals neste gang. Mye enklere å identifisere svchost's underliggende prosesser (DLLer). http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 joda, men dette er en clean server som ikke skal ha noe. er ikke så vrient å gjøre jobben selv heller, og i dette tilfellet får dnscache egen PID. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå