Naits_89 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Hei eg har 2 antenner 1 sånn: http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nner&VareID=131 og en sånn: http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...enner&VareID=27 eg har monter den første antenne på taket på mitt hus den andre har kompissen min på rommet sitt pekende mot mitt hus. men alike vell går de ikke vi får kontakt men de er vanvittig dorlig og umulig å spille lan med det! Hva kan vi jøre for å få signalene bedre! uten å bruke flere hundre kroner? eg har 2 aksesspungt men eg vet ikke hvordan eg kan bruke de? noen som vet hvordan de virker? Takker for svar! Endret 7. april 2006 av Naits_89 Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 er det ingen som vet om noen billigi opsett ? Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hva slags aksesspunkt har du? Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 eg har kabel rett fra antennen min å til pc en! men hos kompissen min er de en dlink 624 med den vite panelantennen tilkoblet antenneutaket! er de bedre å koble 2 aksesspunkt i ver ende av antennene? et aksesspunkt hos kompissen min å et oss meg? Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Sånn pleier jeg å sette det opp: 1 stk Linksys WAP 54G i "sender" enden 1 stk Linksys WET 54 G - bridge i "mottaker" enden (på den kan du se styrken) Ekstra antenner på begge to. (Komplett har en fra smc som fungerer fint) Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) oki eg har 2 dlink dwl 900ap+ de kan settes i brigde mode å ap mode! 2 sånne: https://prisguiden.no/product.php?product_id=17385 me problemet mitt er eg vet ikke hvordan eg programerer routeren! ka iper krypteringer osv! noen som kan hjelpe mef med det? Endret 7. april 2006 av Naits_89 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Du kan jo kjøpe antenner til trådløse her er noen! 150meter bruker å bli i drøye laget for to tilkoblingspunkt... men en antenne skal nokk gjøre susen Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) eg har en antenne til ver dlink box! en sånn: http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nner&VareID=131 og en sånn: http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...enner&VareID=27 burde ikke de holde de har fri sikt mot verandre! Endret 7. april 2006 av Naits_89 Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Sakser fra 12dbi antennen: Vertikal stråle 70° Horisontal Stråle 15°. Sjekk vertikal og horisontal strålingssektor for den 21db antennen (funker ikke å åpne databladet her). Jeg ville tippe problemet ligger der, for sende/mottaks styrken på antennene er det ikke noe i veien med. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 ja vi har ikke plasert antennene skikkelig enda! vi skal vente til vi har får dlink boxene programert men eg vet ikke hvordan eg skal progremere de! skal få oss i nettverk men eg kan ikke så mye med de boxene kan noen hjelpe meg å programere de 2 boxene så de sender til verandre? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Er ikke sikker på om jeg forstår oppsettet ditt... Du har kjøpt to d-link aksesspunkt, og i tillegg har dere en router? Med de hardcore antennene dere har skulle det være fint mulig å koble bare det ene aksesspunktet direkte til routeren i det andre huset, hvis denne er trådløs. Er den ikke det så må (så vidt jeg vet) aksesspunktene være innstilt i AD-hoc modus. Dere bør være obs på at den trådløse routeren (gitt at den er trådløs) kan forstyrre signalene mellom AP`ene slik at dere ikke får signal. Da kan dere forsøke å slå av trådløs funksjonen i routeren, evt å koble rett mot den. De AP`ene dere har gir kun en båndbredde på optimalt 22MBps, hvilket vil si at det vil nok være NOE lagg...? Lukke te! Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 vi har 2 ap er og en wlanrouter ja men vi vill ikke bruke wlanrouteren! men kjøre ad-hoc med de 2 apene! den ene antennen er innendørs bak 3 vegger så signalet er ikke så bra! men det er programeringen av apene som er probleme mitt kan ikke de så godt! Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 vi har 2 ap er og en wlanrouter ja men vi vill ikke bruke wlanrouteren! men kjøre ad-hoc med de 2 apene! den ene antennen er innendørs bak 3 vegger så signalet er ikke så bra! men det er programeringen av apene som er probleme mitt kan ikke de så godt! 5885858[/snapback] Viste ikke at aper kunne programeres? Spøk til side. Det du må gjøre er å sette de opp som bridge. Da må du legge inn mac adressen til den andre AP`en på hver ap. Har selv to stk DWL-900 (ikke +) og der gjør jeg det med et SNMP program, men + versjonen har vel web grensesnitt så da gjør du det der. Antennene skal i allefall være mer enn kraftige nok på den avstanden. Husk at det er ganske nøye at antennene peker direkte mot hverandre og har 100 % fri sikt. På min 1,3 km link måtte jeg bruke kompass og GPS for å få det helt optimalt. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 oki men hvor på ap en finner eg macadressa! er de på wireless eller eternett? Se vedlegg Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 oki men hvor på ap en finner eg macadressa! er de på wireless eller eternett? Se vedlegg 5885920[/snapback] På det bildet ser du at mac adressen står helt øverst der der det står Mac Adress. Denne adressen må du legge inn i den andre ap`en. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 oki men hvor på ap en finner eg macadressa! er de på wireless eller eternett? Se vedlegg 5885920[/snapback] På det bildet ser du at mac adressen står helt øverst under wireless der der det står Mac Adress. Denne adressen må du legge inn i den andre ap`en. 5886174[/snapback] Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 oki men hvor på ap en finner eg macadressa! er de på wireless eller eternett? Se vedlegg 5885920[/snapback] På det bildet ser du at mac adressen står helt øverst der der det står Mac Adress. Denne adressen må du legge inn i den andre ap`en. 5886174[/snapback] så det er den macadressa som er under eternett eg skall bruke å ikke den mac adressa som er under wireless? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 så det er den macadressa som er under eternett eg skall bruke å ikke den mac adressa som er under wireless? 5886193[/snapback] Under wireless. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) oki men hvor på ap en finner eg macadressa! er de på wireless eller eternett? Se vedlegg 5885920[/snapback] På det bildet ser du at mac adressen står helt øverst der der det står Mac Adress. Denne adressen må du legge inn i den andre ap`en. 5886174[/snapback] så det er den macadressa som er under eternett eg skall bruke å ikke den mac adressa som er under wireless? 5886193[/snapback] oki og den macadressa skal kopieres å skrivest in remote brigde mac se vedlegg Endret 7. april 2006 av Naits_89 Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) oki og den macadressa skal kopieres å skrivest in remote brigde mac se vedlegg 5886230[/snapback] Er riktig det der. Husk på å gjør samme i andre enden. Der må du ha mac adressen til ap`en i andre enden. Endret 8. april 2006 av TheBoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå