Gå til innhold

Litt om norrøn religion?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er trist at Vigrid idiotene misbruker den norrøne tro til rasisme og nazisme. Går man med et Tors Hammer smykke i byen/skolen så får man stygge blikk av innvandrere, bli stoppet opp og spurt om man er en rasist/nazist.

Rafnir: Hva om en er halvt norsk og halvt pakistansk for eksempel?

Lenke til kommentar
Når det gjelder Varg Vikernes så er han vel selve personifiseringen av den patetiske lille guttungen som har det fælt i livet og finner andre å skylde på (jødene) istedenfor å ta seg i nakken og ordne opp i livet sitt selv. Ikke nok med det, men han setter ansvarsfraskrivelsen over seg selv i system og lager en ideologi ut av det.

6213231[/snapback]

Fenriken min under førstegangstjenesten var gammel kompis av Varg før han frika ut og starta å brenne kirker.

Kompisgjengen var visstnok tungt inne i rollespill, og Varg startet å miste forståelsen for hvor rollefiguren hans sluttet og han selv begynte. Den satanistiske Varg Vikernes vi kjenner fra media ble skapt da skillet mellom det virkelige liv og rollespillet kollapset; Varg ble til slutt rollespill figuren sin.

I hvert fall slik fenrik'en fortalte det. Jeg har ikke noen grunn til å tvile på historien hans, så får andre ta det som de vil.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Enhver etnisk nordmann kan bli Ásatruende, da han/hun fra fødselen av er en sønn/datter av Odin. Desverre kan ikke rasefremmede ta del i den norrøne troen da denne er forbeholdt det nordiske folk.
Jaha? Er ikke tro personlig, som du sier selv? Hvordan skal du forhindre ikke-nordiske å tro på norrøn mytologi? Hvilke skrifter sier troen er forbeholdt "det nordiske folk"? Hva er en etnisk nordmann? Hvordan kan du påstå du er en?

En etnisk Nordmann er en som kan bevise sine røtter og tilhører dette området..

Hva er galt med det?

Jeg personlig er meget stolt av mitt Nordiske opphav, akkurat som jeg mener at en Afrikaner burde være stolt av sitt opphav..

Vi har med tiden utviklet oss til det vi er pr idag i dette området av verden hvorfor skal man skamme seg for det eller ikke ha noe stolthet i det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

En etnisk Nordmann er en som kan bevise sine røtter og tilhører dette området..

Hva er galt med det?

Jeg personlig er meget stolt av mitt Nordiske opphav, akkurat som jeg mener at en Afrikaner burde være stolt av sitt opphav..

Vi har med tiden utviklet oss til det vi er pr idag i dette området av verden hvorfor skal man skamme seg for det eller ikke ha noe stolthet i det?

En etnisk nordmann er også fra afrika, som resten av menneskeheten er det og hvorfor lage slike inngrupper som ikke støtter annet enn hat og mistro mot alt og alle som ikke har det? Hva er poenget liksom? Kan dere ikke heller være stolte av å være menneske da? At grenen du avstamemr fra har klart dere mellom hundre tusner av år med evolusjon og steinherde leve vilkår? Hvorfor ta dette skrittet tilbake å hedre noe som egentlig ikke er annet enn en illusjon allikevel? Hva vet DU om hvor mye for eksempel frankst trelle blod du har i årene, fra treller som kom hit til landet under vikingetiden? Stamtavler sier neppe noe om det, da det ikke var vel ansett å ha slike stamfedre, men du kan ta deg gift på at det er der, kanskje mer enn du aner!

Tiden er moden til å tenke helhetlig og globalt og det gjør du virkelig ikke med en så kortsiktig og dum tankegang, du lager kun illusjoner av skiller som hitler og nasistene gjorde, da en ren "arisk" rase er en myte som blir holdt i hevd av slike som deg blandt annet. Det finnes ikke raser lenger, trodde alle visste det jeg.... Så det du her står å postitulerer er bare tull, du er ikke mer "arisk" nordmann enn en indianer er indiansk indianer, da vi alle har det samme opphavet og alle mennesker kommer opprinnelig fra afrika for ikke så forferdelig lenge siden (70 til 120 000 år siden) DNA juger ikke....

Nå er vel europere de som er mest blandet nettopp fordi innflytting, utflytting og folke vandringer har vært størst her, pluss at europa i stor grad var de som reiste ut og *"fant" andre mennesker og andre verdens deler, så å bås sette seg selv slik du gjør Og på toppen av det tro at du er noe bedre menneske enn noen andre mennesker blir bare tull. Vi er alle mennesker. Tro gjerne på guder og annet, men ikke tro at du er noe mer verdt enn mennesker flest er du snill, for da går du på tryne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...