Gå til innhold

Link til på clan sida for å gå inn på en css serve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en klan, og jeg holder på fikse litt på sida. Jeg har lakt inn ip'en til cs:s servern vår på sida. Så tenkte jeg at jeg skulle legge inn en link i den ip'en sånn at når man trykka på den så starta cs:s og connecta servern automatisk.

steam: "-applaunch 240 -game cstrike +connect $ds[ip]"

$ds[ip] er bare en "kobling" til et annet sted for å hente ip'en.

Til dere cs geeker der ute, vil denne fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette vil ikke fungere v.hj.a PHP, og jeg tviler på at javascript eller andre klientspråk vil hjelpe. En av forutsettningene er at man veit hvor fila ligger på maskina, noe man ikke gjør.

5873990[/snapback]

Hva mener du? Sida jeg skal ha linken på kjører jeg på mi maskin, og cs:s servern kjører en annen i klanen.

Kan du ikke bruke hlsw:// da?

5874098[/snapback]

Hva skal jeg skrive for at den skal starte da?

Er det bare det?

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar
Hei

Jeg har en klan, og jeg holder på fikse litt på sida. Jeg har lakt inn ip'en til cs:s servern vår på sida. Så tenkte jeg at jeg skulle legge inn en link i den ip'en sånn at når man trykka på den så starta cs:s og connecta servern automatisk.

steam: "-applaunch 240 -game cstrike +connect $ds[ip]"

$ds[ip] er bare en "kobling" til et annet sted for å hente ip'en.

Til dere cs geeker der ute, vil denne fungere?

5869148[/snapback]

Dette vil aldri fungere. I php som er serverside kan du kanskje klare å starte en instans av programmet på serveren (noe som du så klart ikke vil:p) og i javascript vil nok sikkerhet stoppe deg. Tviler på mange browsere tillater deg å starte et program fra en link.

Ergo eneste måte er å bruke den linken som er nevnt. Glem å starte et program uten innebygget støtte for dette.

Endret av allyse
Lenke til kommentar

Har vært borti sider der man kan joine servere ved å trykke på en link, men de fungerer bare i FF. Da kommer det opp et informasjonsvindu i FF der det står info om serveren og hvilket program det åpnes i. Men php delen er jeg litt usikker på, den kan ødelegge litt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...