Laman Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Muse - Butterflies and Hurricanes. Kjempefin låt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Mark & Clark Band - Worn Down Piano. Ikkje så voldsomt mykje pianospeling, men fin låt. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Titt på Liquid Tension Experiment med låta "Biaxident"... Vekselsvis piano og gitar som kjører showet, men hør f.eks. hvordan pianomelodien leker seg rundt 4minuttersmerket. 5872251[/snapback] Den låta var veldig bra faktisk Både gitar- og pianospillinga var veldig fengende! Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Art Tatum er rask... Han ser vi blant annet klipp av i filmen Piano Blues som er en film om jazzpianister,regissert av Clint Eastwood, og en av episdone i serien The Blues av Martin Scorsese med gjesteregissører;) Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Queen har noen gode.. Selv om Freddy Mercury latterligjorde sine pianoferdigheter, spilte han brukbart. Antony and the Johnsons har mye bra pianospill Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Liquid Tension Experiment - Acid Rain. Kort, men dramatisk pianosolo! Dream Theater - The Dance of The Eternity. Midt inni sangen kommer det en kort men drit god og morsom pianosolo Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Blir mye Dream Theater og LTE her nå, men når gutta først fyrer opp pianoet så blir det gjerne fett også. Dream Theater har gjort coverlåter av Elton John, hhv. "Funeral For a Friend" og "Love Lies Bleeding". Sjekk begge, men spesielt sistnevnte. Hvorfor måtte de gi Sherinian fyken.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Ben Folds! Skjekk ut livealbumet Ben Folds Live (previewene på Last.FM er ikke live -- de på livealbumet er kun piano). Sært fengende og fine sanger, veldig bra pianospilling. Anbefales virkelig! Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Ben Folds! Skjekk ut livealbumet Ben Folds Live (previewene på Last.FM er ikke live -- de på livealbumet er kun piano). Sært fengende og fine sanger, veldig bra pianospilling. Anbefales virkelig! 5875533[/snapback] Ben Folds var absolutt et bra forslag Mye bra piano der.. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) For dem som har kommet over stadiet allergisk_mot_jazz, finnes det en aldeles kjempeflink pianist fra Sverige som het Jan Johansson. Han har blant annet lagd en skive som heter folkvisor, hvor han tolker svenske folkeviser på piano med kontrabass komp. Uslåelig som rolig selskapsmusikk, evt. elskovsmusikk edit: leif Endret 6. april 2006 av AvieN Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Var på konsert med Leif Anders Wenzel sammen med Nagel Dahl og Gissle Børge fra "Beat for Beat".. Det var drittbra =) Veit ikke om de har noen cd'er jeg :\ Lenke til kommentar
Teds Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Kanskje litt ut på viddene, men jeg prøver meg: Nobuo Uematsu- To Zanarkand. (Rolig pianospilling) Tatt fra spillet Final Fantasy 10, men sangen er perfekt. Piano/klaver, hva vet jeg. Men sjekk den ut! Lenke til kommentar
master air Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Muse - Butterflies and Hurricanes. Kjempefin låt. 5873109[/snapback] Muse bruker jo piano veldig mye, så det er absolutt verdt og sjekke litt andre sanger enn bare denne. Jeg må nesten slenge meg på Geir sitt forslag om Tom Waits Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå