Gå til innhold

Bra konserter/album med piano-solo`er

iMarius

Anbefalte innlegg

Noen tips på enkeltsanger, album eller konserter som har bra pianosoloer i seg? :) Fikk et lite kick av å høre på pianospilling sist jeg var ute på fest :p

"supertramp - school" (fra 1980) hadde veldig bra pianospilling feks..

Samme med "Norther mirror of madness - Frozen_sky" (begynnelsen av sangen)

Endret av Dunah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk Derek Sherinian leker seg på albumet "Once in a LIVEtime" (Dream Theater). Konsertopptak fra Paris engang. 1998, tror jeg..

Skiva har et eget spor som heter "piano solo", men det er mye snadder ellers også.

Endret av jlarsen83
Lenke til kommentar

Liker sånne sanger jeg også :)

Er det rockesanger du tenker på? Hvis du tenker på alle typer sanger er det vel svært mange sanger som er aktuelle.

Guns N' Roses - November Rain er den første jeg kom på, men den kjenner du nok til. Kommer med flere i morgen, har ikke tid nå, men bra tema!

Lenke til kommentar
Takk for kjappe svar! Keep it commin :) (Tenker på generelle pianolåter ja, både låter som er ren pianospilling og andre låter som har dyktige pianospillere)

5869009[/snapback]

Nåvel, jeg drister meg til å be deg sjekke ut Bruce Hornby (and the range).

Noen finner dette dørgende kjedelig, men mannen kan virkelig operere et piano.

Han hadde en middels hit med Just the Way it is på 90-tallet en gang.

Lenke til kommentar

Billy Joel - piano man :D

Selvfølgelig har jo det elskede og hatede bandet Manowar gitt ut slikt:

Manowar - Piano Interlude

Har egentlig ikke så mye peiling på hva som er bra pianospill, men hvis du er ute etter musikk med piano i fokus så kan kanskje Antony & The Johnsons være noe?

Pianobasert musikk med nerve i fokus hvis man kan kalle det det. På den siste skiva hans har han blant annet Lou Reed seg på laget.

Lenke til kommentar

Jeg er vel programforpliktet til å nevne Tom Waits. ;)

Så bør du sjekke ut Dr. John, for eksempel hans fantastiske pianoalbum:

Dr. John plays Mac Rebennack, vol1 og vol2. Eller nydelige låter som dette, om du vil ha litt sang til: More than you know

Edit: Og Ray Charles selvsagt, her med Diana Krall, med B.B. King, og med Elton John, alle fra albumet "Genius loves company".

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Det renner inn med forslag ser jeg :) Skal prøve å få sjekket ut en del av de artistene som er foreslått :)

Hvis noen har tilgang på å høre supertramp - school, så er jeg ute etter sånn pianospilling som kommer ca 3 minutter ut i sangen.. er rett og slett herlig å høre på :love:

Hvis noen finner tilsvarende musikk som det så blir jeg meget glad for å si det slik!

Endret av Dunah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...