iMarius Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Noen tips på enkeltsanger, album eller konserter som har bra pianosoloer i seg? Fikk et lite kick av å høre på pianospilling sist jeg var ute på fest "supertramp - school" (fra 1980) hadde veldig bra pianospilling feks.. Samme med "Norther mirror of madness - Frozen_sky" (begynnelsen av sangen) Endret 5. april 2006 av Dunah Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Sjekk Derek Sherinian leker seg på albumet "Once in a LIVEtime" (Dream Theater). Konsertopptak fra Paris engang. 1998, tror jeg.. Skiva har et eget spor som heter "piano solo", men det er mye snadder ellers også. Endret 4. april 2006 av jlarsen83 Lenke til kommentar
YBD Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Liker sånne sanger jeg også Er det rockesanger du tenker på? Hvis du tenker på alle typer sanger er det vel svært mange sanger som er aktuelle. Guns N' Roses - November Rain er den første jeg kom på, men den kjenner du nok til. Kommer med flere i morgen, har ikke tid nå, men bra tema! Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Takk for kjappe svar! Keep it commin (Tenker på generelle pianolåter ja, både låter som er ren pianospilling og andre låter som har dyktige pianospillere) Endret 4. april 2006 av Dunah Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Takk for kjappe svar! Keep it commin (Tenker på generelle pianolåter ja, både låter som er ren pianospilling og andre låter som har dyktige pianospillere) 5869009[/snapback] Nåvel, jeg drister meg til å be deg sjekke ut Bruce Hornby (and the range). Noen finner dette dørgende kjedelig, men mannen kan virkelig operere et piano. Han hadde en middels hit med Just the Way it is på 90-tallet en gang. Lenke til kommentar
moray Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Billy Joel - piano man Selvfølgelig har jo det elskede og hatede bandet Manowar gitt ut slikt: Manowar - Piano Interlude Har egentlig ikke så mye peiling på hva som er bra pianospill, men hvis du er ute etter musikk med piano i fokus så kan kanskje Antony & The Johnsons være noe? Pianobasert musikk med nerve i fokus hvis man kan kalle det det. På den siste skiva hans har han blant annet Lou Reed seg på laget. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Originalversjonen Derek and the Dominos (Eric Clapton) - Layla har en helt sinnsykt bra pianosolo på noen minutter som avslutter sangen...den er legendarisk. edit: anbefaler også David Bowie - Life on Mars? dessuten kan du ta en titt her: http://www.last.fm/tag/piano http://www.last.fm/tag/piano%20rock Endret 4. april 2006 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 En Elton John konsert har vel en god del kule pianosoloer! Du burde forresten skjekke ut Steely Dan - Fire in the hole hvis du ikke har gjort det før! Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jerry Lee Lewis har en del kult.... liker Lewis Boogie. Ellers er jo Bill Evans kanon om du liker jazz. Tror også at du kan bli mektig imponert over eldre klassiske stykker; eks. Harald Sæverud - Kjempeviseslåtten Lenke til kommentar
EJN Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Tja, hva med å sjekke ut noe Chick Corea? Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Noen som har tips om "livlig" pianomusikk da? Sånn musikk som man gjerne vil høre på på en pianobar feks.. Sånn rolig pianomusikk kan fort bli kjedelig kanskje? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jordan Rudess har keyboardsolo på Live at Budokan dvd'en.. (Dream Theater) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Jeg er vel programforpliktet til å nevne Tom Waits. Så bør du sjekke ut Dr. John, for eksempel hans fantastiske pianoalbum: Dr. John plays Mac Rebennack, vol1 og vol2. Eller nydelige låter som dette, om du vil ha litt sang til: More than you know Edit: Og Ray Charles selvsagt, her med Diana Krall, med B.B. King, og med Elton John, alle fra albumet "Genius loves company". Geir Endret 4. april 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Også må du sjekke ut Tori Amos. Hun er flink. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Regner med at du har sjekka ut Keane? De bruker piano som leadinstrument på alt. Albumet heter "Hopes and Fears", eller du kan f.eks. titte på låta "Bend and Break". Svinger som bare rakker'n det her. Solo eller ei. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Også må du sjekke ut Tori Amos. Hun er flink. 5870287[/snapback] Veldig flink. Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Richard Tee med The Spinning Song er min favoritt pianosolo Skulle jeg spilt piano ville jeg spilt akkurat sånn Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Det renner inn med forslag ser jeg Skal prøve å få sjekket ut en del av de artistene som er foreslått Hvis noen har tilgang på å høre supertramp - school, så er jeg ute etter sånn pianospilling som kommer ca 3 minutter ut i sangen.. er rett og slett herlig å høre på Hvis noen finner tilsvarende musikk som det så blir jeg meget glad for å si det slik! Endret 5. april 2006 av Dunah Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Titt på Liquid Tension Experiment med låta "Biaxident"... Vekselsvis piano og gitar som kjører showet, men hør f.eks. hvordan pianomelodien leker seg rundt 4minuttersmerket. Endret 5. april 2006 av jlarsen83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå