anietsoj Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Har et kanskje litt merkelig spørsmål som jeg lenge har lurt på! Spørsmålet dukker opp stort sett hver gang jeg ser en tøff bil, som f.eks Mazda MX5 (ikke gidd å si noe om dere ikke er enig i at den er tøff:P). Er slike biler mer utsatt for tyveri og/eller hærverk, eller tør tyver rett og slett ikke å røre slike biler? Finnes vel alltid noen som prøver seg, men sånn stort sett tror jeg at finere biler står mer i fred. Enige? Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 MX-5 er et yndet tyveriobjekt. Er vel først og fremst fordi den er lett å rappe. Men svært spesielle biler blir ofte plukket fra hverandre og solgt i deler, og ja, veldig utsatt for tyveri. Hærverk tror jeg ikke akkurat er vanlig på spesielle biler, men en vet aldri. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Nyere biler er så og si tyverisikre. Skal man stjele dem må man bruke origianlnøkkel. Litt eldre biler som Mx 5, Sierra Cossworth, eldre m3, gamle gti'er og er ganske utsatt. Hvem som helst kan rappe dem. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Nyere biler er så og si tyverisikre. Skal man stjele dem må man bruke origianlnøkkel. Litt eldre biler som Mx 5, Sierra Cossworth, eldre m3, gamle gti'er og er ganske utsatt. Hvem som helst kan rappe dem. 5869013[/snapback] som fører til innbrudd i huset. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 De fleste biler som blir stjelt blir vel bare råkjørt med og dumpet/parkert et sted. Er ganske vanskelig å selge en stjelt bil vil jeg tro (Er noen som blir sendt til kosovo osv.) Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Men ingen har svart på om det er hyppig med hærverk på nye og dyre biler? Alle kan bare skubbe borti lakken med spiker f.eks. Si f.eks. en Ferrari vekker vel litt oppsikt? Hvor stor sjanse er det for at noen skal gjøre noe dritt med bilen? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Tror ikke det er så mye hærverk på dyre biler. Er heller gamle shabby biler som blir herpa, keya osv. når de står parkert. Jeg har ikke eid så mange Ferrarier i mitt liv, så jeg vet ikke helt. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Ikke som om jeg eier noen Ferrari selv, men jeg bare tok et eksempel på dyr bil. Uansett syns jeg herping av andres dyre biler er skikkelig misunnelse. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Tja.. Her i Tromsø er det ihvertfall Saab 900 det stjeles suverent mest av. Og vil ikke kalle den en spesiellt tøff bil egentlig... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 kommer vel helt ann på hva tyvene har "lært" seg det. Stjeles veldig mange vw golf/jetta osv. dritlette å komme seg inn i også. Hadde 3 innbrudd i mammas bil på 2uker. Da blei det alarm og har ikke skjedd noe etter. Når det står mange biler på en plass styrer idioter unna bilene med alarm, heldigvis! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg forestiller meg at Ferrarier og lignende har såpass mye "respekt" hos folk, at man ikke kødder med dem. Det er ett eller annet med en Ferrari eller Königsegg som gjør at man ikke går bort og keyer dem, ihvertfall veldig sjeldent.^^ Lenke til kommentar
RIP Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Noen hadde slått inn den ene vippelykta på bilen min med et balltre før jeg kjøpte den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå