Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tøffe biler - mer utsatt for tyveri eller hærverk?

Anbefalte innlegg

Har et kanskje litt merkelig spørsmål som jeg lenge har lurt på! Spørsmålet dukker opp stort sett hver gang jeg ser en tøff bil, som f.eks Mazda MX5 (ikke gidd å si noe om dere ikke er enig i at den er tøff:P). Er slike biler mer utsatt for tyveri og/eller hærverk, eller tør tyver rett og slett ikke å røre slike biler? Finnes vel alltid noen som prøver seg, men sånn stort sett tror jeg at finere biler står mer i fred.

Enige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MX-5 er et yndet tyveriobjekt. Er vel først og fremst fordi den er lett å rappe.

Men svært spesielle biler blir ofte plukket fra hverandre og solgt i deler, og ja, veldig utsatt for tyveri. Hærverk tror jeg ikke akkurat er vanlig på spesielle biler, men en vet aldri.

Lenke til kommentar

kommer vel helt ann på hva tyvene har "lært" seg det. Stjeles veldig mange vw golf/jetta osv. dritlette å komme seg inn i også. Hadde 3 innbrudd i mammas bil på 2uker. Da blei det alarm og har ikke skjedd noe etter. Når det står mange biler på en plass styrer idioter unna bilene med alarm, heldigvis!

Lenke til kommentar

Jeg forestiller meg at Ferrarier og lignende har såpass mye "respekt" hos folk, at man ikke kødder med dem. Det er ett eller annet med en Ferrari eller Königsegg som gjør at man ikke går bort og keyer dem, ihvertfall veldig sjeldent.^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...