Hansy Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24...um=1&Catg=26159 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24...um=1&Catg=26159 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24...um=1&Catg=26159 De er trossalt gamle,men det er utrolig fristende,prisen er ikke gal.. Noe å satse på? Endret 4. april 2006 av Hansy Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Alle disse er blant Canons dårligeste på alle måter. Ikke tenk på det engang, er mitt råd. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Hvorfor ikke kjøpe dette lekkre som objektivet...? som.... http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24...um=1&Catg=26159 Sjekk ut kvaliteten på linsene først ja, prøv å finn/google info om de på nett, nypris osv... Endret 4. april 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Både EF 28-90 og EF 22-55 får dårlige karakterer på Fred Mirandas review-sider, men EF 80-200 er jeg ikke helt sikker på om det er så dårlig? Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Hmmm,får vurdere og google litt,vidvinkel er sinnsykt intresant.Og et bra vidvinkel objektiv koster mye.Har standard 18-55 linsa,og denne er ikke mye å skryte av.Den vidvinkelen og 80-200 objektet funker til helt okei hobbybruk for fattig 15åring? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Men 22-55 er jo både mindre vidvinkel og dårligere optisk (regner jeg med) enn den du har allerede. Eller hva misser jeg...? 80-200 er langt fra bra, men heller ikke helt på trynet. Like bra (eller dårlig alt etter som man ser det) som de 70-300mm folk kjøper nå til dags. Funker greit til hobbybruk gjør den nok. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 For et fattig 15åring som deg bør du gå for canon 75-300 og kansje en 50mm. Førstnevnte ligger på ca 1400? og 50mm på ca 1000. Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 50mm er jo fast zoom,altså noe jeg ikke vil ha.Har nå en allround-linse,men tenkte jeg skulle kjøpe meg en macro,vidvinkel og telezoom-linse etterhvært.Eventuelt en telezoomlinse med brukbar macro og en vidvinkel kanskje..? Lenke til kommentar
kak Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Fast zoom? Det er det ikke noe som heter. Enten er det "fast brennvidde" eller "zoom"! Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Ser det er mange som kritiserer 18-55 kit-objektivene både til Canon og Nikon. Men dette er et utrolig anvendelig område. Har Nikon D50-kit selv, og den linsa får en del pepper, men etter min mening gjør den en grei jobb, selv om den er klønete å fokusere manuelt og har en viss plastikkfølelse. Den er ikke "noe å skryte av", men vi skal vel ta bilder, ikke fyke rundt og skryte. Jeg mener uansett at man skal ha konkrete behov for å behøve mer vidvinkel enn det 18mm gir. Da har jeg mer forståelse for behovet for mer i tele-området. Uansett: Jeg ville brukt kit-linsa noen tusen "skudd" i ulike situasjoner før man definerer videre behov. Hvis du har savnet en konkret linse i en konkret situasjon, så bør man selvfølgelig vurdere kjøp, men å kjøpe linse fordi man kanskje vil få bruk for den er etter min mening feil taktikk og unødvendig bruk av penger. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Enig med Sarge. Om man tar med seg kit-objektivet og det ikke er bra nok, så har man "tapt" noen få hundrelapper og kan bruke det som reserveobjektiv. Kjøper man et dyrt objektiv samtidig med kamera, når kit-objektivet hadde vært bra nok, har man "tapt" flere tusen kroner. Jeg anbefaler mine kunder å kjøpe med kit-objektivet først, med mindre jeg forstår at de er erfarne fotografer og/eller har visse krav til bildekvalitet. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Har man ikke erfaring med et skikkelig kamera fra før vil uansett et slikt kit-objektiv være milevis bedre enn det man har brukt før, og mer enn godt nok til å lære seg å fotografere med. Etterhvert begynner man å se svahketene og andre behov man har som ikke kan leveres med kit-objektivet. Noe stort "tap" er det overhodet ikke. Enig i din anbefaling, Afseth. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå