Hr. Jenssen Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 The Boondock Saints Har merka at folk mener at The Boondock Saints er dårlig. Så filmen med en kompis i dag og jeg synes at The Boondock Saints er en skikkli rå action film. Så hvorfor mener de som mener det at The Boondock Saints suger bokstavelig talt? Synes skytescenen, dialogen og spesielt det når han pælmer den dassen ut av 5 etasjen var drit rått. 5868629[/snapback] Mer spesifikt, "Har merka at folk mener at The Boondock Saints er dårlig.". Og hvor, tør jeg spørre, har du fått det fra? The Boondock Saints er en knallbra film! Jeg har enda å møte (eller oppleve) et menneske som ikke likte den filmen! Actionfilm med sjel, det finner man ikke ofte i disse dager! Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Resigøren kunne holdt tilbake den siste scenen. Den hvor tv stasjonen intervjuet masse random folk på gata, og spurte om hva de syntes om gjengen som ordner opp i kriminaliteten. Jeg fant det iallefall jævla corny! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Som navnt tidligere; en film som prøver for hardt. Resultatet blir en middelmådig film, men som til tider er ganske underholdende. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hm, mye å ta tak i her. Jeg kan begynne med å si at jeg liker filmen, men synes ikke den er særlig god. Jeg har også oppdaget at en god del (spesielt jenter fra 15-19) synes den er direkte god, og ikke bare tøff. Willem Dafoe er kjempegod, og kun han kunne gjort "There was a firefight!" til noe annet enn en latterlig scene. Det er innlevelsen hans som gjør det til en scene man husker. Jeg er uenig med NightKeeper, ihvertfall å gå så langt som å si at den blir latterlig. Det er helt klart at den prøver å slå sammen et godt budskap (selv om den har et utrolig dårlig et) sammen med å være kul (noe den forsåvidt klarer). Hvis moralen i historien er at å ta loven i egne hender med en gang man føler seg urettferdig behandlet, eller ønsker hevn fordi en forelder er død, da er det kanskje like greit å glemme moralen, slå av hjernen og kose seg. Problemet jeg har med filmen, er at det er scener med potensiale, som rett og slett er filmet dårlig. Jeg husker første gang jeg så toalettscenen, og tenkte at det kom til å bli et veldig sterkt øyeblikk. Og plutselig var det ferdig. Den lider av et behov for å ha et høyt actiontempo hele tiden, og det gjør den nokså "shallow". Denne filmen gir forøvrig ikke et bilde av det amerikanske rettsvesenet i det hele tatt. Det er en actionfilm, uansett hvor mye den streber etter å være samfunnskritisk eller intelligent. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hvis moralen i historien er at å ta loven i egne hender med en gang man føler seg urettferdig behandlet, eller ønsker hevn fordi en forelder er død, da er det kanskje like greit å glemme moralen, slå av hjernen og kose seg. 5877892[/snapback] Jeg tror ikke det er meningen at vi skal akseptere denne moralen uten videre. Et par ganger følte jeg i hvert fall avsky for hovedpersonene. Innslaget med meninger fra folk på gata på slutten er vel kanskje med for at vi skal sette spørsmålstegn ved hva heltene våre egentlig drev på med? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hvis moralen i historien er at å ta loven i egne hender med en gang man føler seg urettferdig behandlet, eller ønsker hevn fordi en forelder er død, da er det kanskje like greit å glemme moralen, slå av hjernen og kose seg. 5877892[/snapback] Jeg tror ikke det er meningen at vi skal akseptere denne moralen uten videre. Et par ganger følte jeg i hvert fall avsky for hovedpersonene. Innslaget med meninger fra folk på gata på slutten er vel kanskje med for at vi skal sette spørsmålstegn ved hva heltene våre egentlig drev på med? 5879300[/snapback] Innslaget med "mannen i gaten" var bare en dårlig rip-off av Natural Born Killers. Forskjellen er at det er morsomt i NBK, med kommentarer som "if I were a serial killer, I would be Mickey and Mallory." I Boondock blir det bare for å vinkle det til at det de driver med kanskje ikke er så gale likevel (noe som selvfølgelig er utrolig tåpelig). Do not kill. Do not rape. Do not steal. [..] These are not polite suggestions, these are codes of behavior, and those of you that ignore them will pay the dearest cost. Det de sier er at hvis et menneske bryter deres subjektive syn på ondskap, skal de drepes. Vel, MacManus-brødrene bryter med mitt subjektive syn på ondskap. Paradokset er at de bryter sin egen regel så snart noen andre bryter den. Det er sånne ting som gjør at jeg liker filmen som en film, men som et forsøk på en intelligent eller tankevekkende film, så har den alt for mange svakheter. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Nevermind. 14 tegn Endret 8. april 2006 av NightKeeper Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Ja da er vi enige da at dette her er en enormt god og underholdende action film Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Dette er faktisk en av mine favorittfilmer, og er en av få filmer jeg kan se om igjen og om igjen uten å kjede meg. Det er også en film jeg synes det er moro å huske replikkene fra. "I just wanted to cuddle" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 The Boondock Saints så jeg for første gang på ungdomsskolen og jeg ble veldig betatt. Så kjøpte jeg den og begynte å vise den til folk. Etter et par ganger ble hull og ufullstendigheter i filmen eksponert og mye av dialogen ble vulgær og overflødig. The Boondock Saints er et oppskrytt stykke film. Det verste er egentlig all hetsen man får om man kritiserer den. Det er kult å like The Boondock Saints, men filmen er ikke all that. Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Nei men filmen er kanon første gangen man ser den, masse action og masse fete replikker. Men etterhvert kan jeg begynne og godta at den prøver veldig hardt for og bli god. Og et av hulla jeg så i filmen når det gjelder innafor loven så hadde de aldri i verden kunne godt ut fra varetekten så kjapt. De drepte de, men ikke i nødverge fordi etter internasjonale lover så vil nødverge si det som er nødvendig og det var jo ikke helt nødvendig og bashe inn skallen på de 2 russerne, (selv om dass scenen var ganske bra) Men jeg ser heller på denne filmen som en hjernedød action film som desperado, masse action og null tenking. En type film man kan se når man er fylle syk. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 jeg er stor fan av alt som har med relgiøs motivert vold å gjøre, slikt er det alt for lite av. kjempeunderholdene film. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Man begynner jo ikke å se på logikken i en slik film. "Virker den virkelighetsnær, tro?". Eh? Det er en actionfilm med bra humor. Det er ikke ment å være virkelighetsnær drama. Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Ja, kan være enig i det, men fortsatt synes jeg at slutten var priceless i den retts salen, kunne kanskje ha latt være med de intervjuene på slutten men synes også at det gir et bilde av den amerikanske median/globale hver gang noe slikt som mord ser og noen ser på det som rette handlinger. Lenke til kommentar
master air Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Dette er faktisk en av mine favorittfilmer, og er en av få filmer jeg kan se om igjen og om igjen uten å kjede meg. Det er også en film jeg synes det er moro å huske replikkene fra. "I just wanted to cuddle" 5897454[/snapback] Man begynner jo ikke å se på logikken i en slik film. "Virker den virkelighetsnær, tro?". Eh? Det er en actionfilm med bra humor. Det er ikke ment å være virkelighetsnær drama. 5902250[/snapback] Det er omtrent samme oppfatning jeg har av filmen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 "I just wanted to cuddle" :!: Hadde jeg glemt. Nok et gullkorn fra en artig film. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Massevis av gullkorn fra den filmen: "I just wanted to cuddle" "Wyatt-Fucking-Earp!" "See you on the flipside" "Is it dead?" ...Osv osv. Elsker denne filmen, jeg! Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Massevis av gullkorn fra den filmen: "See you on the flipside" 5906308[/snapback] Catch you on the flipside Det er riktig nok det aller beste med hele filmen. Ikke ødlegg det med å nesten huske det, husker man det ikke ga det ikke nok inntrykk. Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Ja enig det, men det var en ting jeg med filmene som var litt "tåkete" for og kalle det det. Det ble litt for tilfeldig når det visste seg at faren til The Saints var Il Duce. Og om jeg ikke husker totalt feil så la de jo sånne mynter over øynene til de døde, men var det meninga at de skulle gjøre det med han mafia bossen de skjøt i rettssalene på slutten? ffs De skjøt han med 2 9mm samtidig med at Il Duce stod i midten og skjøt med pumpe hagle? Så correct me if I am wrong me hvordan i H*****e kan de legge mynter over øya til en dude som ikke har noe tryne igjen? Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 The Boondock Saints Har merka at folk mener at The Boondock Saints er dårlig. Så filmen med en kompis i dag og jeg synes at The Boondock Saints er en skikkli rå action film. Så hvorfor mener de som mener det at The Boondock Saints suger bokstavelig talt? Synes skytescenen, dialogen og spesielt det når han pælmer den dassen ut av 5 etasjen var drit rått. 5868629[/snapback] Mer spesifikt, "Har merka at folk mener at The Boondock Saints er dårlig.". Og hvor, tør jeg spørre, har du fått det fra? The Boondock Saints er en knallbra film! Jeg har enda å møte (eller oppleve) et menneske som ikke likte den filmen! Actionfilm med sjel, det finner man ikke ofte i disse dager! 5877493[/snapback] Har retta på det nå, synes andre at tråden ser grei ut nå eller er noe mer jeg skal fixe på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå