Gå til innhold

Warcraft 3 online funker ikke mot en kamerat

Anbefalte innlegg

Jeg kan se når han har laget et game på custom, men når jeg trykker på det kommer det "not found". Kan det ha noe med at jeg har win98 og han xp?

Er det slik at en av oss blir server og andre client, eller blir begge clienter slik at man ikke får problemer med rutere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dere på LAN eller er det online?

Den som lager spillet blir server og hoster spillet, mens den andre blir vanlig client. Hvis det er online, så må du sjekke hvilke porter som må være åpne for at man skal kunne spille via internett.

Lenke til kommentar

Det er online.

Hvilke porter som er åpne i ruteren mener du? Jeg greier å spille ra2 mot han online, det skal ikke være nødvendig å forwarde porter i ruteren for å spille online, det nekter jeg å tro, er du helt sikker på dette eller bare antar du?

Endret av willbend
Lenke til kommentar

Da får du vær så god begynne å tro!

Warcraft III:

# Allow port 6112 TCP out and allow established sessions in

# Allow port 6112 TCP in (hosting custom games)

# Allow port 6113-6119 TCP out and in (hosting custom games if you have changed the default port in the Options/Gameplay screen)

Flere og flere spill og programmer i dag krever at man må åpne porter. Dersom man bruker firewalls, router e.l. så må man åpne porter.

EDIT: En liten ting til. Dersom dere bruker software firewalls som f.eks ZoneAlarm eller lignende, så slå dem av når dere skal spille online.

Endret av Frosten
Lenke til kommentar
EDIT: En liten ting til. Dersom dere bruker software firewalls som f.eks ZoneAlarm eller lignende, så slå dem av når dere skal spille online.

5872201[/snapback]

Ikke slå dem av nei!

Det du skal gjøre er å tillate War3.exe eller hva den heter å gå online.

Å slå av brannmuren er jo lite vits i, broren min spiller spillet, kan hoste osv. med ZoneAlarm påslått, men konfigurert.

Lenke til kommentar

Det er så mange som har det "problemet" der med Battlenet at det er nesten morsomt. Men det er fullstendig korrekt at det må være full flyt for 6113-6119 for at det skal være mulig. Du får heller ikke joinet et custom-game (en venns IP) uten å ha åpnet. Utrolig plagsomt egentlig, siden halvparten av kompisgjengen ikke har mulighet til å åpne porter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Det er egentlig ikke riktig sky...

Jeg spiller custom games så det suser av, og verken jeg eller noen av vennene mine som spiller customgames har åpnet porter. Det eneste vi ikke kan er å hoste egne spill :)

Lykke til

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...