-klikkert- Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Skjermen min svartner plutselig under spilling. Så jeg lurer kanskje på om det er skjermkortet som er for varmt. Når jeg skrur på pc'en igjen og fortsetter å spille, så slår den seg ganske fort av igjen. Så spørsmålet mitt er egentlig om noen vet om noe program som sjekker temp'en på skjermkortet? Mvh klikkert Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Last ned SpeedFan, der får du både temperatur over harddisk, cpu og skjermkort Lenke til kommentar
-klikkert- Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Laster ned nå! Tusen takk for svar=) Det er det bare å installere og sjekke om det er det som er galt da! EDIT: Skjønnte ikek helt hvilken tempraturene som var til skjermkortet! Er det PWM det er? Det er jo egentlig den eneste det kan være, men vil være på den sikkre siden? Endret 4. april 2006 av -klikkert- Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Laster ned nå! Tusen takk for svar=) Det er det bare å installere og sjekke om det er det som er galt da! EDIT: Skjønnte ikek helt hvilken tempraturene som var til skjermkortet! Er det PWM det er? Det er jo egentlig den eneste det kan være, men vil være på den sikkre siden? 5868645[/snapback] Fyr opp ett spill å sjekk hvilken temp. som blir varmest, så finner du nok ut av det Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Det er ikke PWM, med mindre det er snakk om pwm'ene på skjermkortet. PWM er mosfet'ene på hk, antar jeg. Mine PWM'er blir ganske varme de også.. Hva slags HW har du? Litt kjekt å vite.. Du kan også sjekke med Rivatuner eller ATItool, om det er et ati-kort. Det er mange småprogrammer ute.. Lenke til kommentar
-klikkert- Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Jeg har ATI kort (9600 Pro.) Fikk anbefalt Rivatuner, men jeg fant ikke ut hvor temp'en var:S Er det noen som kan forklare meg hvor jeg leser av temp'en på skjermkortet i Rivatuner? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Bruk AtiTool.. Det er meget intuitivt. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 så har det seg jo også slik at det skjermkortet ikke har temperatur sensor da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå