Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av internett via ad hoc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann,

Er tilkoblingen via et adsl modem direkte, eller en LAN tilgang?

Det er 2 forskjellige måter for å sette opp lan tilkobling, regner med at du vet hvordan du setter opp ad hoc nettverk.

Lan:

Den letteste som ikke alltid funker, finn nettverkstilkoblingen din, trykk høyre musknapp og velg egenskaper, finn deling av nettverk, merk denne boksen og vips så er du opp.

Da er det (i XP) å brigde de to nettene sammen.

Velg de 2 nettene og trykk høyre musknapp og velg brigde. Og vips opp og kjører.

ADsl, (med PPPe) Da må du sette opp internet deling ved å trykke høyre musknapp på internett tilkoblings ikonet ditt.

Mvh

Brutalix

Lenke til kommentar

Bare til orientering:

802.11b/g standarden støtter ikke bridging på klientsiden (wlan-kort), det ser ut som om alt går greit, men du får ikke data over. Trafikk mellom ethernetkort og trådløskort i samme PC MÅ rutes/NATes! Da er jo windows sin innebygde "Deling av internettilkobling" veldig grei her :)

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Hm , er du sikker? Grunnen til jeg spør er at jeg bridger en 802.11g og bluetooth connection. Og pdaen min finner greit nettet.

Jeg vet at 802.11g/b adhoc har en begrensning på 11mbit. Men jeg kjente ikke til at det var en begrensning på bridging.

Mvh

Brutalix

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...