kaffi Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hei jeg har en bærbar pc der jeg får internett via en kabel å vil dele internetten til de andre i klasserommet via ad hoc, hvordan kan jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
Brutalix Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Heisann, Er tilkoblingen via et adsl modem direkte, eller en LAN tilgang? Det er 2 forskjellige måter for å sette opp lan tilkobling, regner med at du vet hvordan du setter opp ad hoc nettverk. Lan: Den letteste som ikke alltid funker, finn nettverkstilkoblingen din, trykk høyre musknapp og velg egenskaper, finn deling av nettverk, merk denne boksen og vips så er du opp. Da er det (i XP) å brigde de to nettene sammen. Velg de 2 nettene og trykk høyre musknapp og velg brigde. Og vips opp og kjører. ADsl, (med PPPe) Da må du sette opp internet deling ved å trykke høyre musknapp på internett tilkoblings ikonet ditt. Mvh Brutalix Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Dette er noe som er på skolen så det er sikkert nettverk ja. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Bare til orientering: 802.11b/g standarden støtter ikke bridging på klientsiden (wlan-kort), det ser ut som om alt går greit, men du får ikke data over. Trafikk mellom ethernetkort og trådløskort i samme PC MÅ rutes/NATes! Da er jo windows sin innebygde "Deling av internettilkobling" veldig grei her Endret 5. april 2006 av ozone Lenke til kommentar
Brutalix Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hm , er du sikker? Grunnen til jeg spør er at jeg bridger en 802.11g og bluetooth connection. Og pdaen min finner greit nettet. Jeg vet at 802.11g/b adhoc har en begrensning på 11mbit. Men jeg kjente ikke til at det var en begrensning på bridging. Mvh Brutalix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå