Gå til innhold

Trenger hjelp til røykeslutt!

V-by

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktig intheass ;) Marked/forespørsel drar prisen opp. Tror dere at prisen på øl på utesteder går ned hvis 500 mann istedetfor 50 mann kommer? Neppe... Den går en vei - OPP! På Aker Brygge koster en øl alt mellom 70 og 100 kroner, på pub'n litt innvortes i bøgda koster'n gjerne 35-50 kroner... Hvorfor? Fordi de kjenner markedet.

Mitt tips til trådstarter - Spis en sigarett, da skal jeg love deg du ikke får lyst på røyk på _lenge_

Lenke til kommentar

tak for at du vil slutte, da kan jeg (ikke røyker) kansje puste inn litt mindre forurenset luft når jeg er ute:)

ellers så kan jeg si at ifølge amerikansk skole propaganda kan man får lunge kreft av bare en siggarett,

du skader andre mer en deg selv når du røyker (passiv røyking)

livet ditt blir betydelig redusert i lengde

røyking er dårlig for hjerte

deler avrøyk finnes i urin (drit lite men litt)

det er 1000+ grunner til å slutte ;)

Lenke til kommentar
tak for at du vil slutte, da kan jeg (ikke røyker) kansje puste inn litt mindre forurenset luft når jeg er ute:)

ellers så kan jeg si at ifølge amerikansk skole propaganda kan man får lunge kreft av bare en siggarett,

du skader andre mer en deg selv når du røyker (passiv røyking)

livet ditt blir betydelig redusert i lengde

røyking er dårlig for hjerte

deler avrøyk finnes i urin (drit lite men litt)

det er 1000+ grunner til å slutte ;)

5880261[/snapback]

:thumbup:

ikke at min røyking har gått så mye utover andre, da jeg for det meste røyker aleine eller med andre som røyker :p

Men har fort for å gå noen 20 pakninger i uka, og det er masse penger i uka, og enda mere i måneden osv...

Var selv passiv røyker i kveld! Men greide å stå imot :w00t:

Lenke til kommentar

røyk er noe dævelskap! og koster jo ræva..

Har selv røkt i snart 20 år!! Startet da jeg var 12.

I dag var jeg faktisk ute å kjøpte en slik sykkelvogn til barn som du drar med sykkel.. Så Nå skal jeg ut å sykkle med min sønn på 1 år minst 3-4 ganger i uken, helst en tur hver dag. Samtidig så skal jeg senke tobakksforbruke en god del. mange av røykene jeg har i løpet av en dag smaker bare dritt! så tror det hjelper mye å komme seg ut å trimme litt! :)

Planen min er å stoppe før ferien. (om jeg ikke har klart det helt til da så blir det vannsklig med tanke på billig zigg i utenlans turene i ferien...)

Edit: tror dte er 164,- for en pakke med papir sist jeg sjekket.... sjekker sjelden da jeg helst ville slippe å tenke på det... :blush:

Edit2: om jeg har røkyt siden jeg var 12 og i snitt har 25 røyker pr. dag så har jeg røkt ca, 182.500 pinner i mitt liv til nå.. Og akkuratt nå så fyrer jeg opp min 182.501 !! :roll:

Hvor mye penger gidder jeg ikke å tenke på en gang... :nei:

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Synes røykeslutt er oppskrytt. Røykte fast i to år og hadde ingen problemer med å slutte.

5880309[/snapback]

2 år... blæ! du var sikkert den som kun røkte sammen med venner og slikt også..

5880410[/snapback]

Jepp, det begynte i en vennegjeng som det stort sett alltid gjør.

Lenke til kommentar
man pleier vel ikke å gjøre så veldig dumme ting alene ;)

5880458[/snapback]

Jo, faktisk. Er noe som skjer oppe i hodet som sier det. Litt vanskelig å forklare, men jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde klart med fint de gangene jeg gitt ut (spesielt alene).

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva som er vanskelig med å slutte, har aldri røkt, men er det så jævla vanskelig å slutte? Er jo bare å slutte for faen, svake mennesker.

5880470[/snapback]

Vanlig Duste utsagn! Er ikke så vannsklig, men lett å la være..

Lenke til kommentar

Røyka i 1 og et halvt år i strekk. begynte på en fest en gang, vet egentli ikke helt hvorfor. dama røyker så jeg begynte og røyke en god del i lag med henne. så var jeg i danmark i 2 uker og da røykte jeg ekstremt mye og så var det gjort. røykte mye resten av den someren og skoleåret som kom etter den someren bodde jeg borte, så jeg kjeda meg mye og derfor ble det fort mer og mer røyking. Men så slutta jeg skola etter nesten et halvt år og så kom jeg hjem igjen. røyka ei stund etterpå men i en krangel med dama om økonomi så ble jeg så sint at jeg slutta på dagen. hun røyker den dag i dag, men jeg har ikke rørt røyk på nesten et halvt år og aldri skal jeg ta et trekk igjen.

Du har vell ikke en dame som røyker og krangle med? :p

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Når du er avhengig av røyk, blir kroppen på en måte manipulert til å ville ha mere når du ikke har røkt på en stund! Du får da et slags sug i magan, abstinenter hvis du ikke har røkt på en stund og du må sikkert være noe gæli avhengig....(Jeg har ikke fått det.)

Men mye ligger vel i hodet som en vane, som f.eks å ta en røyk når du ikke har noe å gjøre selv om du ikke vil ha.

Jeg har pleid å røyke når jeg venter på bussen om morgenen, og med en gang jeg kommer av...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

greide ikke å slutte jeg :p

men røyker nå ivvertfall mild da. skal røyke mindre å mindre etterhvert, må bare finne ut hvilke sigg jeg skal kutte ut først, de tidlig om morran, de litt seinere på morran, osv... blir vel så jeg først kutter ut de fleste, utenom de jeg tar rett etter jeg har spist i første omgang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...