Laka Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Det jeg mener med "dobbelposting" er at den samme tråden kommer igjen, og igjen, men med ny forfatter! Hver dag finner du alltid et spm. som f.eks. "nettverket funker ikke", eller "kan ikke koble meg til nettverk". Disse emmnene har jo vært oppe tusen ganger før. Hvorfor klarer ikke folk å bruke søk funksjonen, for å skjekke om de finner noe der? Kan hende at jeg tar i litt når jeg sier utestengelse, men det er vel mest voksene folk som er innom forumet, de burde jo ha, ikke mye, men i allefall litt IQ? Et annet godt poeng er jo også at ingen gidder å svare på spm. (som kommer igjen) Bare et lite innspill fra en bruker som begynner å bli trøtt på giddalause voksene mennesker. PS: Denne posten er ment for å provosere, så bare kjeft på meg:) Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Du burde kanskje brukt søk funksjonen selv da lignende diskusjoner over samme tema har vært oppe tidligere :smile: Lenke til kommentar
fondus Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 *kjefte på deg* men seriøst, utestengelse er vel litt vel drøyt, men jeg mener det burde gjøres mer for å få folk (for det meste fjortisser som ikke har hørt om søkefunksjonen) til å 'forstå at søket bare er 1-2-3-4 tastetrykk unna :smile: Lenke til kommentar
hemoglobin Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hva vil det bli igjen av forumet hvis alle bruker søk-funksjonen? Det blir jo til slutt ingen nye innlegg og forumet vil sakte, men sikkert dø ut. Det er jo ikke lett å poste et oppfølgings-spørsmål på en annen manns post (ikke sikkert dette passer 100% til mitt problem). Btukte søk-funksjonen på problemet: "Hvordan fjerne Windows Messenger?" og fant nesten bare svar med "Bruk søk-funksjonen!!!!!" Ikke lett med sånne svar! Lasse Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Da må du jo selvfølgelig bruke forumet da. Sier ikke at man alltid skal bruke søke-f. Men på spm. som virker at de har vært opp mer enn en gang før, pedagogiske spm., elementære spm. Spm. tatt ut i fra boka. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Slutt å klag, er det så himla vanskelig å la folk poste en spm. på nytt dah? Hvis du vet du har lest det spm. tidligere, så la vær å lese den nye posten som dukket opp 5min siden. Ikke svar på den, og for all del la vær å si at folk skal bruke søk-funksjonen. Som det ble nevnt tidligere de er rett og slett ikke altid like enkelt, ikke glem at noen er nye her, kanskje noe faktisk er fjortiser, ikke vet jeg. La dem poste, koster det virkelig så mye? Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Det er jo brukeren som har posta meldingen på nytt mesteparten går utover, han får ikke svar, vanligvis. >>>og for all del la vær å si at folk skal bruke søk-funksjonen.<<<< Hva mener du med dette? Søke-funksjonen er jo noen ganger det beste å bruke, bruker den alltid når jeg er inne på forumet. Hvorfor skal jeg la vær å anbefale det??? Jævl... rart utrykk du brukte; og for all del Virker som verden går under hvis man bruker den..! Lenke til kommentar
Cueball Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Selvfølgelig er det å annbefale å bruke søkefunksjonen, men det er unødvendig at en stakkar får 5 svar som alle sier: "Bruk Søkefunksjonen" på et enkelt spørsmål som lett kan besvares med en setning. Det er nå min mening, vi er jo her for å hjelpe hverandre, ikke leke politi? :smile: Lenke til kommentar
Arch_ Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Utestengelse hvis dobbelposting forekommer? Er du helt på jordet...Hvor strenge skal man egentlig vare? Skjerp deg! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 23:57, skrev Arch_:Utestengelse hvis dobbelposting forekommer?Er du helt på jordet...Hvor strenge skal man egentlig vare?Skjerp deg! Sa at jeg muligens tok litt hardt i:) Men hvis HW innformerer besetningen her på forumet, ville muligens folk få svar fortere, det har mye å velge mellom, når de bruker søk-f. Quote: Selvfølgelig er det å annbefale å bruke søkefunksjonen, men det er unødvendig at en stakkar får 5 svar som alle sier: "Bruk Søkefunksjonen" på et enkelt spørsmål som lett kan besvares med en setning. Det er nå min mening, vi er jo her for å hjelpe hverandre, ikke leke politi? Skal prøve å la være å vifte med kølla:) (Ikke misforstå) Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Jeg skal være litt enig med LasseAndreK om at det er mange her på forumet som bør bruke både søkefunksjonen her på forumet og søkemotorer på nettet (meg inkludert). For det er en god del ting som faktisk har vært tatt opp en god del ganger og som man enkelt finner ved å søke, men å utestenge folk fordi de ikke bruker søkefunksjonen er litt strengt. Quote: Selvfølgelig er det å annbefale å bruke søkefunksjonen, men det er unødvendig at en stakkar får 5 svar som alle sier: "Bruk Søkefunksjonen" på et enkelt spørsmål som lett kan besvares med en setning. Det er nå min mening, vi er jo her for å hjelpe hverandre, ikke leke politi? Det er jo greit, men det er jo bedre at vedkommende da for noen svar som sier "Søk på forumet" så den personen faktisk lærer seg å søke før han spør. PS: Jeg er forresten veldig slapp med å søke selv, men prøver å skjerpe meg :smile: Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Quote: Det er jo greit, men det er jo bedre at vedkommende da for noen svar som sier "Søk på forumet" så den personen faktisk lærer seg å søke før han spør. Greit nok. Men etter en tid vil ikke folk gidde å bruke søkefunksjonen lengre fordi nesten alle treffene vil lede til tråder hvor det står "Søk på forumet"... :wink: Lenke til kommentar
zup Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 La nå forumet være nybegynner vennlig og la folk få stille spørsmålene de lurer på. Likner mafia tilstander og mer og mer et lukket forum for spesiele eplekjekke personer. Hva er i veien med 2-3 poster som er stort sett likt? Man kan jo velge hva man vil lese og svare på! Slett heller gamle poster som har mistet sin betydning, tenker da spesielt der hvor utviklingen har foreldet posten. Man må tenke på felleskapet og langsiktig, ikke bare på hvordan DU vil ha tinger, og hvor dum resten av verden er i forhold til deg. Lage slike poster som dette viser hvor arrogant folk på dette forumet har blitt. En poll på hvilke andeler innen forskjellige aldersgrupper vi har på forum, det hadde vært intressant. ---------------------- Denne posten er ikke rettet mot noen enkelt person, men mot en trenden som er tydelig her på forumet. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Det er greit når det er 2-3 poster som du sier, men hvis du har følgt med i det siste så har det vært mange fler enn det om samme tema. Men det spørs litt på hva hver og en syns er mye "dobbeltpostinger". Og uansett vil de som spør få hjelp. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Quote: Den 2002-09-28 11:06, skrev zn00ker:Det er greit når det er 2-3 poster som du sier, men hvis du har følgt med i det siste så har det vært mange fler enn det om samme tema. Men det spørs litt på hva hver og en syns er mye "dobbeltpostinger".Og uansett vil de som spør få hjelp. Helt riktig. Det er greit med et par spm. om det samme emmne. Men det er bare det at emmnet ikke har vært oppe 2-3 ganger før, men 10-20 ganger før. Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Jeg opplever en fundamental mangel ved den tekniske løsningen av dette forumet, som medvirker til at får disse stadig tilbakevendene temaene: Mangelen på "sticky" tråder, dvs. tråder med sentrale emner som alltid blir liggende øverst i emneoversiktene. (Se på foraene i amdmb.com som et eksempel på hvordan dette funker.) Jeg er overbevist om at hvis vi på denne måten innenfor de fleste av forane på hw.no kunne lagt en fire-fem tråder på toppen med de mest alminnelige problemstillingene (som er de som de fleste gjengangerspørsmålene handler om) så hadde vi unngått problemet, og foraene hadde blitt enda mer informative og brukervennlige. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Personlig synes jeg det er greit at folk svarer med: "bruk søke funksjonen", men da må de skrive _hva_ du skal søke på også, eller linke direkte. Søkemotoren til forumet er ikke verdens beste, så trenger man litt hjelp til å komme i gang? F.eks: "søk etter fjern MSN" ville gitt masse bra svar med hvordan fjerne messenger OBS: bare et eksempel Lenke til kommentar
Laka Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Quote: Den 2002-09-28 12:02, skrev Xvani:Personlig synes jeg det er greit at folk svarer med: "bruk søke funksjonen", men da må de skrive _hva_ du skal søke på også, eller linke direkte. Søkemotoren til forumet er ikke verdens beste, så trenger man litt hjelp til å komme i gang?F.eks: "søk etter fjern MSN" ville gitt masse bra svar med hvordan fjerne messengerOBS: bare et eksempel Er litt enig i hva du sier, selv om jeg ikke har vært så flink til det:( Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Det dumeste jeg har hørt på lenge. Hva er da poenget med diskusjonsforum ? En gigantisk faq. ville da hvert det vi satt igjen med. Man må iblant lurer på motivasjonen hos enkelte her når de skal stenge ute alt og alle som ikke passer inn i deres lille forum vereden. :sad: Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Det vi kanskje også kan gjøre, er å lage en "FAQ" for hvert emne i forumet. Når det dukker opp spørsmål og svar på viktige, generelle emner kan vi nærmest klippe og lime dette inn i FAQ-en. Er dette en ide? MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå