Mathiasman Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Er det noe forskjell på å ha en windows partisjon-disk som secondary? SKal ha IDE som Windows partisjon, 20 GB. Og har en S-ATA som partisjon for spill osv. Skal jeg ha det sånn? Isåfall, noen som kan svare på det første spørsmålet da? Bør jeg bytte til master på IDE disken? Er det master og secondary på S-ATA? I bios står det bare S-ATA 1 eller noe sånt Endret 4. april 2006 av Mathias89 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Mathias89, når du kopler kun en disk på ide kabelen så er den master, men hvis du kopler en til på samme kabel blir disk nr2 som slave. På Sata kontakter kan du kople kun en disk og dermed er den master. Nå... du kopler Ide disken på ide kabelen og den er master. En disk på sata er ågså master, men det har ingeting å gjøre med hvor du installere windows på. I motsetning du MÅ forandre i Bios din , hvilket av de diskene som skal starte først. Velger du å installere windows på Ide så tror jeg at du behover ikke å forandre mye. Men skal du installere på sata når bege to er tilkoplet så du må nok fortelle Bios'en om hvilken av de to skal du ha windows på. Endret 4. april 2006 av wiberos Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Takk wiberos! Tenkte bare på de "jumperene" bakpå disken. Skjønner du hva jeg mener? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Takk wiberos! Tenkte bare på de "jumperene" bakpå disken. Skjønner du hva jeg mener? 5868426[/snapback] Tenker du på Ide disken nå? Se på disken din. Da står det kankje at hvis det er kun en disk på kabelen så du behover ikke jumpere i det heile tatt. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Det har jeg ikke lagt merke til, men takk uansett! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 På disken her jumper må væra på for master, og ingeting på slave. Det er der du må se hvordan er på disken din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå