Håvard Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Da jeg skal laste ned et musikk vedlegg i "hvilke sang er dette" tråden, lastes i stede index.php ned. Jeg har testet med både FireFox og Internett explorer. Er dette et kjent problem? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hvilken IE skjer dette i? Testet akkurat https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=65974 i Internet Explorer 6 og den fungerte finfint... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 ....det skjer også her, Netscape 7.2. Vil tro det er Netscape som behandler fila feil, eller får tilsendt noen rare hoder? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Hvilken IE skjer dette i? Testet akkurat https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=65974 i Internet Explorer 6 og den fungerte finfint... 5868606[/snapback] Det skjer ikke med bilder, men med f.eks mp3 eller .zip filer.. Som f.eks denne: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=65856 Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 I dag skjedde det noe lignende for meg og. Når jeg trykket på "mine Innlegg" så ble index.php lastet ned(kun html-delen) Dette skjedde kun en gang, men vil informere FF 1.5 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hvordan fungerer det nå hos dere med problemer? Har skrevet om litt i rutinen for visning av vedlegg så nå fungerer det litt bedre i min brannrev hvertfall Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Ikke stort til forbedring her :o) Edit: Tok med hva som skjer dersom jeg lagrer fila for så å åpne den. Endret 6. april 2006 av Gilbert Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Nå har vi endret enda mer på opplegget og det fungerer helt fint hos flere personer i alle nettlesere, men: Internet Explorer klarer enda ikke å lese zip filer. Kommer dere over noe annet som ikke fungerer må jeg nesten ha link til vedlegg samt nettleser for å kunne undersøke mer. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Kommer dere over noe annet som ikke fungerer må jeg nesten ha link til vedlegg samt nettleser for å kunne undersøke mer.Tja, bildene i posten over vil ikke forhåndsvises. Kommer kun popup hvor jeg kan velge om jeg vil vise, lagre eller avbryte. Testet også på en PC med XP og kun SP1, så det er ikke noen sikkerhetsfiks fra Microsoft for IE som skaper dette. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Kommer dere over noe annet som ikke fungerer må jeg nesten ha link til vedlegg samt nettleser for å kunne undersøke mer.Tja, bildene i posten over vil ikke forhåndsvises. Kommer kun popup hvor jeg kan velge om jeg vil vise, lagre eller avbryte. Testet også på en PC med XP og kun SP1, så det er ikke noen sikkerhetsfiks fra Microsoft for IE som skaper dette. 5887835[/snapback] Merkelig sak. Men akkurat det kan virke som et lokalt problem hos deg siden jeg har kun fått rapporter ang problemer med å se vedleggene, tumbnails går fint. (også her) Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Merkelig sak.Men akkurat det kan virke som et lokalt problem hos deg siden jeg har kun fått rapporter ang problemer med å se vedleggene, tumbnails går fint. (også her) Får denne, uten at jeg har endret noe på innstillingene for bl.a sikkerhet: Du får nok kikke videre på index.php-kodingen igjen. Den ene PC'n med XP SP1 oppdateres ikke med noen fix'er fra MS. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hvis du har lenken oppe og trykker på "refresh" ( F5 ) Så kommer index.php opp.. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Nå funket det med mp3 i firefox her... Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Har også problemer med å se bilder som er vedlagt. Thumbnails går bra, men når jeg trykker på dem får jeg beskjed om jeg vil lagre eller åpne. Trykker jeg åpne skjer det ingen ting. Trykker jeg F5 igjen får jeg en IE advarsel om jeg har lyst å åpne bildet, trykker jeg på den går det fint. litt plagsomt. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Har også problemer med å se bilder som er vedlagt. Thumbnails går bra, men når jeg trykker på dem får jeg beskjed om jeg vil lagre eller åpne. Trykker jeg åpne skjer det ingen ting. Godt det er flere enn meg som opplever dette. Trykker jeg F5 igjen får jeg en IE advarsel om jeg har lyst å åpne bildet, trykker jeg på den går det fint. Denne muligheten får ikke jeg. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Jeg opplever det samme som Pingla nevner Ueland, og det plagsomt. @ Opera 8.54 Testet litt og fant ut dette: Opera 8.54: Man må velge mellom "Åpne", "Lagre" og "Avbryt". Når jeg velger "Åpne" vises bildet. - Ikke veldig stort problem, men plagsomt i lengden å måtte trykke unødig. Firefox 1.0.7: Man kommer inn på bildet og ser det, uten å bli spurt om hva du vil gjøre - Bra! Internett Explorer 6.0.2900.++(langt versjonsnummer) Man må velge. Om man trykker på "Åpne" dukker det bare opp en blank side. Når jeg trykker F5 kommer det opp advarsel om at den har blokkert området fra å laste ned filer, jeg trykker på den og deretter "Last ned fil", jeg trykker igjen på "Åpne" i vinduet som så dukker opp, og jeg får se bildet. Endret 9. april 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) I denne tråden: Link, har jeg postet fire JPG bilder som vedlegg. Klikket jeg på dem fikk jeg opp den nevnte Åpne eller Lagre dialogen, valgte jeg åpne kom det bare opp et tomt vindu. Hvis jeg så trykket Refresh/F5 fikk opp advarselslinjen (Information bar) i IE som sa at nedlasting var blokkert for sikkerhets skyld. Hvis jeg valgte å tillate visning kom Åpne/Lagre-dialogen på nytt og jeg måtte velge Åpne en gang til for å få se bildet. Så gikk jeg inn på Internet options - Security - Custom, og satte "Automatc prompting for downloads" til Enabled (var Disabled). Når jeg nå klikker på en av bildene kommer samme dialogen opp, og bildet er fortsatt tomt, men hvis jeg velger Refresh så kommer dialogen på nytt, uten at Information Bar spretter opp, og velger jeg Åpne nå så kommer bildet fram... Jeg kjører Internet Explorer 6, SP2, på XP Pro SP2, og har også Norton Internet Security installert. Geir EDIT: Presiserte litt, og la på versjonsinfo Endret 9. april 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) I denne tråden: Link, har jeg postet fire JPG bilder som vedlegg. Klikket jeg på dem fikk jeg opp den nevnte Åpne eller Lagre dialogen, valgte jeg åpne kom det bare opp et tomt vindu. Hvis jeg så trykket Refresh/F5 fikk opp advarselslinjen i IE som sa at nedlasting var blokkert for sikkerhets skyld. Så gikk jeg inn på Internet options - Security - Custom, og satte "Automatc prompting for downloads" til Enabled (var Disabled). Når jeg nå klikker på en av bildene kommer samme dialogen opp, og bildet er fortsatt tomt, men hvis jegvelger Refresh så kommer dialogen på nytt, og velger jeg Åpne nå så kommer bildet fram... Geir 5895741[/snapback] Jah ? det var jo kjempeenkelt det.... Ps. antall visninger> post fungerer ikke nå.... Endret 9. april 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Irriterende opplegg dette her Har gravd litt videre og lokalisert litt problemer i måten IE tolker filer på, som jeg håper funker skikkelig nå. Jeg hadde tidligere problemer med å laste ned diverse andre filer i IE forruten bilder, og nå er alt det finfint her. Hvordan fungerer det nå for dere? jarmo: Jo antall visninger fungerer, men oppdateringen er forsinket grunnet caching Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Nå fungerer det helt fint igjen hos meg! Takk! Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg