kjetiaha Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Har en Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC Socket 754/939/940 - AMD64 4000+ på en AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz. Denne har rusla og gått med en temp rundt 35-40 og rpm på ca 3500. Plutselig ligger CPU temp mellom 45 og 60 og rpm ligger mellom 4000 og 5500. Dette bråker jo som et fly og jeg finner ikke ut av det. Tempraturen på CPU går opp mot 55 selv uten at jeg kjører noen form for krevende oppgaver. Har et Gigabyte GA-K8NMF-9 nForce4-4X hovedkort hvor det følger med program som heter Easy Tune med et Smartfan system. Prøver å gjøre forandringer på hastighet her inne uten at dette hjelper noe særlig. Uansett så er det vel tempraturen på CPU som er problemet? Trenger noen gode råd her, for jeg holder på å få øresus av den drittvifta. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Plukk av kjøler, rengjør ribber og vifte, rengjør kontaktflate mot cpu (og kontaktflate mot ribbe på cpu), legg på ny goop, monter, prøv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå