glx-rider Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hei! Har en bærbar pc hjemme som jeg trådløst nett til. Problemet er at en gang iblant så stopper nettet opp på den.. Han står fortsatt som koblet til nettverket, og ved å se på "trådløs tilkobling" så ser jeg at den sender pakker, men ikke mottar.. Hadde før også problem med at den ikke fikk ip, men endret kanal og skrudde av G+enchancing så ordna det seg. Hvis jeg trykker reparer så fungerer nettet igjen som om det ikke skulle ha sjkedd noe. Noen tips til hvordan feilsøke eller ting jeg kan prøve? Har en speedtouch 546i koblet til en Zyxel 335wt. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Da er det som alltid ved problemer. Oppdatere firmware på router, og se om det finnes nye drivere til nettverkskortet. Det hender dessverre med xp at den mister gateway uten videre. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Prøv å sette opp Tx raten på mottakingen av signalet til det samme som routeren(54mbps, 48mbps, 36mbps osv.). Vet ikke hvor man gjør dette i det vanlige windows oppsettet, da jeg bruker programmet som kom med det trådløse nettverkskortet mitt(Ralink). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå