Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lang tid tok det før din første bulk/krasj?

O.J

Anbefalte innlegg

Hadde hatt lappen i ca 3 måneder, så kommer det en Golf og slenger inn i bakdøra mi, får en fin bulk + noen småskader på bakskjermen. Fikk igjen 13.000 på forsikringa. Tenkte at det ikke var noen vits å reparere døra siden den fortsatt funker fint.

:grin:

5974468[/snapback]

hehe, er penger som kan brukes til mye annet det ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel egentlig ikke hatt noen kjæsj ennå, hatt lappen et halvt år ca.

Men jeg klarte å gjøre nedi en slikens buss-sluse en gang (slike groper i veien som er så breie at kun bussene skal kunne komme over).

Det var desverre dypere enn illustrert under :ermm:

Figur21_16.gif

Jeg så hullet faktisk, men var ikke helt klar over hva det var for noe. Så jeg sa til kompisene som satt på "hva dette hullet vil for noe?" og gasset litt på. Kjørte ca mellom 40-50, så det gikk noe fort. Hullet så så lite ut på avstand, men det var det tydeligvis ikke. Hjulet framme venstre gikk ned på den ene siden, men fordi jeg kjørte såpass fort traff jeg kanten av gropen på andre siden, og bilens snute gikk rett oppover. Jeg så kun himmelen i frontruta :D Men når fronten sto til værs, gikk jo bakhjulet nedigropen, og når det traff kanten igjen rettet bilen seg opp. Skal vedde på det så sykt ut fra utsiden, virket som et stunthopp av et eller annet slag.

Men det skjedde utrolig nok ingenting alvorlig så vidt jeg har sett, med bilen. Bare litt merke på siden på fangeren fremme og langs plastikk-listene på passasjerdøren. Ingen skade på karosseri eller hjul.

Men da lærte jeg vertfall, at buss-sluser er til for at det ikke er lov til å kjøre gjennom. De er der ikke bare for moro :p

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Hehe, det var ikke lange stunden.... Var vel dagen etter jeg fikk lappen. Kjørte på en litt smal vei med en kompis, litt lengre borte i veien ser jeg lyktene fra en annen bil og dimmer ned. Tenkte ikke noe mer over det og sier et eller annet til kompisen min og BRAK der gikk glasset i speilet mitt. Er fortsatt usikker på hvem sin feil det var siden vi begge mente at vi lå godt ut mot kanten. Den andre bilen skjedde det ikke noe med så det endte med at fatter kjøpte nytt speil til bilen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg kjøpte en bil før jeg fikk lappen. Da brukte jeg den for øvelseskjøring med onkelen min. En dag skulle jeg parkere bilen i garasjen og rygget bakover og krasj traff jeg søylen. Det var første bulk før lappen. Ble drit sur men sånt skjer. :cry:

Andre gang var noen år etter at jeg hadde fått lappen. Var student og jobbet i posten. Kjøte ut posten med firmaets bil på lørdager. En dag tok jeg den store bilen som var drit kult å kjøre. Skulle hente en kollega etter at han var ferdig med levering av posten. Det var desember og det var grått, trist og snøende. Jeg rygget bakover og krasj en bulk til. :ohmy:

Fikk pepper fra sjefen, og det var ikke så bra. Men jeg klarte å komme over det. Fikk aldri mer lov til å kjøre den store bilen. :no:

tredje gang var min søte mazda 121 som jeg kjørte med en fredagsettermiddag. Jeg tok en tur til kjøpesenter, handlet og gledet meg til helgen. Da jeg skulle til å kjøre fra parkeringsplassen som var i et takløs området begynte det å pøsregne. Jeg bare rygget forsiktig ut, for det var klar sikt men krasj så treffer jeg en sånn svar usynlig stålpe og bilen får en stygg bulk. Jeg gikk ut av bilen og var drit sur på meg. jeg bare stod der i pøsregnet og så på bulken :dribble:

Jeg så på himlen og sa hvorfor alltid meg? :thumbdown:

Aldri mer bulk og noe slikt shit :w00t:

Endret av Anarkist
Lenke til kommentar

Ser ut som om alle som har svart har klart seg bra, så da får vell jeg trekke statestikken ned litte granne. 3 timer etter at jeg fikk lappen skulle jeg ut å prøvekjøre en potensiell bil som jeg hadde lyst på. en 1998 volvo v70. Veien jeg kjørte på var forkjørselsvei, men utt far en side vei fra høyre spratt det ut en diger dodge ram som hadde VIKEPLIKT. bilen rakk ikke engang å bremse før den traff dodgen i sia. noe som førte til at volvoen ble skikkelig skada det samme med dodgen da jeg kjørte i 50 kmt. mye oppstyr ble det med politi biler og greier og kan ikke si at jeg var så høy i hatten med en bil med prøvekilter og 3 timer gammelt midlertidig kjøreseddel. Det var enda flauere å måtte fortelle dette til volvo forhandlere etterpå, men det var jo ikke min skyld... så nå hvet jeg også hvor vondt det gjør å krasje i 50 og hvordan en airbag ser ut virker....

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en bil før jeg fikk lappen. Da brukte jeg den for øvelseskjøring med onkelen min. En dag skulle jeg parkere bilen i garasjen og rygget bakover og krasj traff jeg søylen. Det var første bulk før lappen. Ble drit sur men sånt skjer. :cry:

Andre gang var noen år etter at jeg hadde fått lappen. Var student og jobbet i posten. Kjøte ut posten med firmaets bil på lørdager. En dag tok jeg den store bilen som var drit kult å kjøre. Skulle hente en kollega etter at han var ferdig med levering av posten. Det var desember og det var grått, trist og snøende. Jeg rygget bakover og krasj en bulk til. :ohmy:

Fikk pepper fra sjefen, og det var ikke så bra. Men jeg klarte å komme over det. Fikk aldri mer lov til å kjøre den store bilen.  :no:

tredje gang var min søte mazda 121 som jeg kjørte med en fredagsettermiddag. Jeg tok en tur til kjøpesenter, handlet og gledet meg til helgen. Da jeg skulle til å kjøre fra parkeringsplassen som var i et takløs området begynte det å pøsregne. Jeg bare rygget forsiktig ut, for det var klar sikt men krasj så treffer jeg en sånn svar usynlig stålpe og bilen får en stygg bulk. Jeg gikk ut av bilen og var drit sur på meg. jeg bare stod der i pøsregnet og så på bulken  :dribble:

Jeg så på himlen og sa hvorfor alltid meg? :thumbdown:

Aldri mer bulk og noe slikt shit  :w00t:

6768829[/snapback]

kanskje du skulle øve litt mer på rygging og bruke speila litt flittigere...? :roll:

:thumbup:

Lenke til kommentar

Var faktisk 10-års jubileum for lappen i går.

Med mindre man teller med en Megane som prøvde (uten hell :tease: ) å bøye hengerfestet på den gamle audien min da jeg sto og ventet på en fotgjenger som skulle krysse veien, så har jeg vært skade og uhellsfri siden starten.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt lappen i 15 år,og på den tiden så har jeg vært borti 3 tilfeller.

Første gangen så hadde jeg hatt lappen i 6 år før jeg mistet kontrollen på Granada'n i glatt nedoverbakke og fikk sleng inn i et autovern.Min feil,alt for stor fart på dårlige dekk.

Andre gangen : Samme bil,Fikla med cd-spilleren i en sving på vinterføre,fikk sleng mens jeg hadde blikket på spilleren og raste av veien og 2 meter ned på et jorde med 1 meter snø.Langt fra gøy å stå der å blomstre i 20 minus midt på natta.

Tredje gangen klinka jeg til en hiace i et lyskryss i oslo med en større mercedes kassebil.Det ble selvfølgelig ikke min skyld,siden hiace'n kjørte på rødt. :roll:

Jeg hadde forøvrig rakfisk i bøtter og spann i kassebilen jeg kjørte,noen som kan tenke seg hvor j**** det lukta da alle spann sprakk? :hmm:

Lenke til kommentar

Klarte å ha lappen i nesten 11 måneder før jeg hadde min første bulk. Det ble riktignok ingen bulk i bilen min, men bulk var det i den bilen jeg kjørte inn i. Hadde jobbet veldig lenge og kjørt et godt stykke, så kjørte jeg inn i en annen bil i et kryss (bremset ikke nok). Utrolig kjipt, men jeg var ikke først i vennegjengen hvertfall, og ingen kom til skade andre enn lommeboken min.

Lenke til kommentar
baksetesjåfører er vel ganske trafikkfarlig, blir veldig forstyrret av dem.

"vet du hva fartsgrensen er her?"

"det er rødt lys" (no shit sherlock?)

"pass på her"

5872460[/snapback]

Jau då, eg kjenner fenomenet... :D To stykk baksetesjåførar, kombinert med lite erfaring og høgt stressnivå, var nok hovudårsakane til min fyrste hendelse med bil. Eg skulle skifte fil på ein tofelts motorveg og la bilen inn i sida på ein annan bil. Det var ikkje rare smellen, men tusenlappane flyg fort likevel... :hrm: Ikkje så mange månadane etter dette feiltolka eg signalet frå ein bil som skulle svinge av til venstre, og trudde han ville sleppe meg forbi. Han strauk såvidt borti meg under forbikøyringa. Nok ein minimal skade som likevel kosta sitt...

Båe desse uhella hadde eg i løpet av det fyrste året eg hadde førarkortet. Cirka eit år etter det sveiv eg rundt på glattisen grunna kombinasjonen stuptrøytt sjåfør og alt for høg fart. Eg støytte borti brøytekanten, reiv av bakre støytfangar og fekk nokre småskadar på lykter og listverk.

Dette var den siste hendinga eg har hatt med bil. No har eg hatt førarkortet i over sju år. Alt skjedde altså medan eg var ung, dum og uerfaren... :p

Eg las eit visdomsord for ei tid sidan, som nokon hadde skrive om det å lære seg å fly. Det kan like godt overførast til det å køyre bil: "Du begynner karrieren din med ein full sekk med flaks og ein tom sekk med erfaring. Kunsten er å fylle opp sekken med erfaring før sekken med flaks går tom."

Jau då, det stemmer nok bra det! ;)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Det er godt mulig det tat 7 år før du blir en dyktig sjåfør.

1 gang: 18 åring smeller i meg bakfra på glatta.

2 gang: Blir påkjørt bakfra av bil med tilhenger som feilvurderer bremselengden sin.

3 gang: Blir påkjørt bakfra igjen av en bil som feilvurderer bremselengden sin.

4 gang: Kolliderer med en bil som plasserer seg feil i veibanen. Begge biler kondemneres. Rettsoppgjør.

5 gang: En 18 åring i lånt bil smeller inn med forskjermen sin i hjulet mitt.

Mine feil vil jeg ikke liste opp her, haha! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...