Gå til innhold

Trenger råd. Nytt objektiv til 20 D

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å bestille et Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro til ca 3000,-.

MEN så kom jeg over et brukt, støkent Canon EF 17-40 f/4L USM til kr. 5000,-.

Objektivet skal brukes til det meste. Det jeg veklegger mest er skarphet og at autofokus er presis/rask sammen med mitt 20D.

Er klar over at Sigmaen er mere lyssterk og fungerer bedre til nærbilder.

Tanker, erfaringer og innspill mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på om du regner med å ha flere enn et objektiv. Dersom du kjøper Sigmaen, kan den komme til å dekke det meste du har bruk for.

Går du for Canon må du kanskje ha et objektiv for fotografering i dårlig lys, og et portrettobjektiv, kanskje 50/f1.8 II 60/f2.8 macro, men da er du i tillegg mye bedre utstyrt også kvalitetsmessig. Alle disse objektivene er toppkvalitet, men Sigmaen får god karakter jfr. test på www.photozone.de, men er jo ikke så enormt lyssterk heller.

Lenke til kommentar

Prøvde selv 17-40 L-objektivet, og det var en fryd å bruke. Veldig rask autofokus, og en kvalitetsfølelse som rettferdigjør høøy pris. Les mer her: http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...2/cat/11/page/3

Selv er jeg en liten merkefreak, og ville uten tvil valgt Canon framfor Sigma om jeg skulle velge objektiv. Vet ikke hvor mye jeg ville vektlagt en blender på 2.8@17mm på sigmaen heller. Kan ikke huske på når jeg hadde behov for såpass stor blender på så vid vinkel. Ville mye heller hatt 2.8@70mm om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Har ikke canon selv, så har vel ikke så mye innput, men....

Sigmaobjektivet er virkelig knallbra sett iforhold til pris, jeg ville helt klart godt for det, men det kommer jo ann på flere ting; økonomi, hva du har fra før av, hvilke andre "glass" du trenger (tele, macro ol) osv.

De fleste fotografer vil jo gjerne ha en "walk around" linse. En linse som dekker det meste, en man tør å ta med de fleste steder ol

Sett i forhold til dette er sigmaen (med garanti) meget bra!

Har du en 18-55 fra før ville jeg godt for tamron 28-75/2.8 som er et kjemeobjektiv, men det blir jo ikke et walk around glass.....tja:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...