Power-Z Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg lurte på hvis man haver flytende nitrogen i en feks kobber boks som er helt tett, og suttet den oppå cpuen. ville den ha kjølt ned cpuen da eller? eller er det sånn at den kjøler bare ned når den fordamper? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 når nitrogenen holder den en temperatur på -196 grader, og jeg tror at det kjøler selv om det ikke fordamper, sikker er jeg ikke. videre, tenk på noen hundre minus på cpuen da, ikke særlig smart. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Det trenger ikke å fordampe, det kjøler som helv.... Men saken er den at det utvikler seg så mye kondens at hele maskinen "fryser". Selv om man beskytter godt, klarer man nok ikke å holde maskinen gående mye lenger en et minutt om gangen tipper jeg. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Tror dette er litt skummelt, for å si det mildt! Dytter man en kobberblokk full av flytende nitrogen (nesten fysisk umulig!), og forsegler den, så har man antagelig laget seg en skikkelig bombe! Nitrogenet "koker" jo ved -196grader, og trykkøkningen i kobberblokka vil antagelig bli formidabel når man utsetter denne for varmen fra en CPU. Dett er noe jeg definitivt ikke ville prøvd meg på! Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Som Skrue sier, det er ikke smart. Uansett det må på en eller måte også fordampe så du MÅ ha hull i den boksen. De tankene som man oppbevarer komprimert nitrogen på er bygd ganske solid... Jeg har svart på dette før, kan prøve å finne det fram :smile:. Boksen vil etter et 3-4 sek. eksplodere/implodere på grunn av trykket av kokende nitrogen, som egentlig ikke kjøler under slik trykk uansett. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 denne uken som var nå (onsdag) hadde vi forsøk med flytende nitrogen, vi lagde god is til å spise på 1 minutt med nitrogen, på bare noen få sec så hadde den flytende nitrogenen på -196 grader FORDAMPET veldig dårlig ide, mao :smile: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Så sprenger hele blokka, og maskinen din fyller seg med flytende nitrogen:) Lenke til kommentar
cantscrew Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Det er jo ikke særlig praktisk å gjøre det da, men det er jo gjort av en gal finne hvis jeg ikke tar helt feil. Tror han har verdens rekord i overklokking også.. Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 pentium 4 2.@ 3675MHz http://www.muropaketti.com/artikkelit/cpu/...ln2/index.phtml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå