Perazzi Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hvor mye tjener en Serviceelektroniker (data) i det private næringsliv? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Det kommer helt an på hva han jobber med. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 hos hatteland assebly...ca 125kr....jæ&%"# gnier bedrift. Lenke til kommentar
EagleEye123 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Som fast ansatt må en regne med å få ~150kr, men som selvstendig næringsdrivende, kan en ta seg <750kr t uten at kunden mukker.... Drar lett inn 750000 i året da.... <EE> Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Har en bekjent Serviceelektroniker som jobber som IT/IS i Forsvaret, og han har ca 460 000 i året. Betalt overtid i forbindelse med kurs og reiser gjør at han i praksis ligger på 500 000. Men han har vært heldig. Andre ligger nok på alt fra 250 000 og oppover. Tenk også på at de som utdanner seg videre, tar høyskole eller universitet i 3-5 år, gjerne starter på ca. 300 000 kr.. En Serviceelektroniker er en som har fullført tre år på vgs, og 1,5 år i lære.. Lenke til kommentar
zvein Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Har nylig tatt fagbrevet innen serviceelektronikk, med bestått meget godt Fikk jobb i en statlig bedrift, med en årslønn på 280.000 dette er 1.-3. linje support Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Fin betegnelse; 1-3. linje support Synes det var en veldig bra startlønn, ihvertfall med tanke på at det er statlig. Dessuten er det så mange fordeler ved å jobbe i staten Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 tja jeg jobber som support teknikker(utdannet service teknikker) 1. og 2. linje privat bedrift og tjener 240k i året plus eventuelt overtid. får ikke kvelds tillegg ikke kurs tillegg osv osv. men man tar det man kan få når man er grodd lokalt fast i kristiansand Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Auch. Det høres litt underlønnet ut for meg. Hvordan er bolig/leieprisene i Kristiansand? Lenke til kommentar
zvein Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Fin betegnelse;1-3. linje support Synes det var en veldig bra startlønn, ihvertfall med tanke på at det er statlig. Dessuten er det så mange fordeler ved å jobbe i staten 5896013[/snapback] Vi er tre mann på IT. avdelingen, så arbeidsoppgavene går ut på alt fra skifting av toner, til utvikling av nye tjenester for brukerne. Masse varierte arbeidsoppgaver, og det er bra syns jeg Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Auch. Det høres litt underlønnet ut for meg. Hvordan er bolig/leieprisene i Kristiansand? 5896963[/snapback] kommer lit ann på hvor du vil bo hen det. jeg bor for øyeblikket i en kjeller leilighet(55Kvm) med inkludert strøm, vann, kabeltv og internett for 5400 i måneden(ligger på lund). men sånn generelt i kristiansand så varierer priser fra 3000 med/ uten strøm til 10000 med/uten strøm dette grunnet kristiansand har plasser som ikke akkurat er sentralt anligende mens andre er midt i by kjerna. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 For å si det på en annen måte, Kristiansand har rundt samme nivå som Oslo og omegnet. Kommer fra Kristiansand og har nå flyttet inn i nærheten av Oslo. og syntes ikke at jeg betaler så mye 5500kr for 2-roms, med strøm, oppvarming og internet i prisen. Tør man å flytte på seg så er det masse bra jobber i Oslo, jogbb her i 1-3år så flytter man hjem til sin egen by hvis man er hjemme-kjær. Da har du fått en bra jobb erfaring som er bra å ta med seg pluss hatt en kjekk lønn. Frankie Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Vil du bo nært Oslo sentrum så må du nok høyere opp i pris enn det der for å finne deg en leilighet med noelunde standard på. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Kommer ann på hva du definerer som "nært" det er klart at hvis man vil ha rundt 2-3km ned til Oslo sentrum så må man jo betale litt, men hvis man bor noe utforbi Sentrum, jeg bor i Stabekk og syntes det er nærme til alle de plasser jeg skal bevege meg rundt. Har man ikke bil så er det jo greit å bo i Oslo sentrum eller rundt, har man bil så kan det fort bli dyrt å ha plass til bilen. Frankie Lenke til kommentar
Hoho Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Jobber som service elektroniker hos Rolls Royce Engines Bergen. Start lønn på 144,55 kr timen. 50% overtid og 100% på natt. Ville heller hatt meg en jobb innen IT her på bruket, men akkuratt nå jobber jeg med elektronikken på motorer. Endret 27. juli 2006 av Hoho Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Kansje teit å bumpe veldig gammel tråd, men jeg er snart færdig med å gå serviceelektroniker.. og nå må vi begynne å lete etter lerlingeplasser.. hvor i troms? eneste jeg vet om her oppe er elkjøp på finnsnes som tar oss som elever.. og vil egentlig ikke jobbe på elkjip (dårlig erfaring med dem). noen som vet? Lenke til kommentar
Mith Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hva læretiden din gikk ut på har mye å si for hvilken jobb du får i etterkant. Vil anbefale deg å finne en annen plass en elkjøp. Hva med å flytte fra troms? Skal du ha en bra jobb må du neste være der de gode jobbene er. Lenke til kommentar
Charlie Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Du kan prøve hos InfoCare Norge. De har avdeling i Tromsø. Veldig varierende jobb der iforhold til elkjøp. Ellers kan du jo som nevnt vurdere forflytting i norge:P Lenke til kommentar
alphadec Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Jobber som service elektroniker hos Rolls Royce Engines Bergen. Start lønn på 144,55 kr timen. 50% overtid og 100% på natt. Ville heller hatt meg en jobb innen IT her på bruket, men akkuratt nå jobber jeg med elektronikken på motorer. Kan du si litt om hva jobben går ut på når du leser på nett "dataelektroniker/serviceelektronik" så virker det som det er mye installering av ny nettverk. Men vil jeg få feilsøke på rette PCB, osv. ? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Alphadec: Greit å få med seg at timelønnen er fra 2006, altså 8 år siden. Har sikkert økt litt siden den gang :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå